Δευτέρα 6 Μαΐου 2024
Ο δεκάλογος της θεωρίας της Maria Montessori: Δίδαξε στα παιδιά την αγάπη για τη μάθηση και στους μεγάλους την αγάπη για το κάθε παιδί.
Σάββατο 4 Μαΐου 2024
50 απίστευτα γεγονότα για το ΒΑΤΙΚΑΝΟ, τη χώρα που κρύβει πολλά! - Μυστικά που το Βατικανό δεν θέλει να γνωρίζετε!
Το κατά Κοραή άγιο φως - Ο "Διάλογος περί του εν Ιεροσολύμοις αγίου φωτός" γραμμένος από τον μεγάλο Έλληνα Διαφωτιστή: Απάτη το «Άγιο Φως»
Η χώρα μας έχει στις μέρες μας ανάγκη, ενδεχομένως περισσότερο από ποτέ, τον ερχομό ενός νέου Διαφωτισμού. Ίσως γιατί οι κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες του 19ου αιώνα δεν ευνόησαν την εγκαθίδρυση των όποιων ιδεών εκφράστηκαν εκείνη την εποχή σχετικά με την απόπειρα επαναφοράς του Ορθού Λόγου στη νεοελληνική ιδιοσυγκρασία.
Ως εκ τούτου, η επαναφορά ριζοσπαστικών θέσεων και απόψεων εκπροσώπων του Νεοελληνικού Διαφωτισμού στη Δημόσια Σφαίρα θα μπορούσε να λειτουργήσει ως ο κατάλληλος πυροκροτητής για αυτόν τον σκοπό. Όλα αυτά, σε ένα περιβάλλον όπου η εκμετάλλευση της άγνοιας και της ψυχοσυναισθηματικής καθήλωσης των θεοσεβών εντείνεται από “επαγγελματίες” που προέρχονται τόσο από τον χώρο της θρησκείας, όσο και από εκείνον της πολιτικής.
Το κατά Κοραή άγιο φως είναι ένα ανάγνωσμα που απευθύνεται σχεδόν σε κάθε συμπατριώτη μας. Είτε πρόκειται για τους αναγνώστες εκείνους που διαμαρτύρονται για την κρατική θρησκοληψία και την επιρροή της επικρατούσας θρησκείας σε κοσμικά ζητήματα, είτε για ανθρώπους περισσότερο κοντά στη θρησκευτική πίστη, που δεν δέχονται, παρ’ όλα αυτά, να ατιμάζεται η κοσμοθεωρητική τους αντίληψη, μεταχειριζόμενοι ως αφελείς.
Όσο υπάρχουν πρόβατα (ποίμνιο) πάντα θα υπάρχουν και τσοπάνοι (ποιμένες) και τσοπανόσκυλα (μπαμπούλες)
Ω Ναι ! Είναι Π Ο Λ Λ Α τα Λ Ε Φ Τ Α και της μπίζνας του “αγίου φωτός”:
Ποιος ήταν ο Χίτλερ | Νομίζεις ότι γνωρίζεις τον Αδόλφο Χίτλερ;
Ελληνοχριστιανική αγωγή (Δημήτρης Λιαντίνης)
Μας δίδαξαν πως ο Χριστιανισμός ήρθε και συμπλήρωσε τον Ελληνισμό. Πως με τις νέες ιδέες κάλυψε τα κενά, θεράπευε τις ατέλειες και τα λάθη, ολοκλήρωσε την οπτική και τη θεωρία του, και βάθυνε τα αμμώδη και τα ρηχά της προβληματικής των Ελλήνων. Πως πράυνε τη σκληρότητα και μάλαξε την αγερωχία τους για τον άνθρωπο, στρογγύλεψε τις ακμές και τις οξείες της ελληνικής περηφάνειας, και ημέρωσε την τραχύτητα της ανθρώπινης πράξης. Μ’ έναν λόγο, πως εξευγένισε τη γενική λειτουργία και έκφραση του βιοτικού τρόπου των Ελλήνων…
Διδάσκοντας οι δάσκαλοι τα αρχαία ελληνικά, μας έμαθαν να βλέπουμε ερμηνευτικά τους Έλληνες κάτω από τα τσακίσματα και τους ρυθμούς των χριστιανών. Αυτό σημαίνει, πως αν οι δάσκαλοι από την άποψη της ουσίας παραχάραξαν το ελληνικό νόμισμα, από την άποψη της μορφής ο τρόπος που ερμήνευαν στη συνέχεια τους Έλληνες ήταν να διαθέσουν το κίβδηλο χρήμα στην αγορά από όλες τις τράπεζες του κόσμου. Η υφήλιος γιόμισε κάλπικη μονέδα. Σύμφωνα με την τακτική αυτή, κάθε αποτίμηση ελληνικού στοιχείου έπρεπε να περνά μέσα από τους ηθμούς της χριστιανικής λογικής, της χριστιανικής ηθικής, και της χριστιανικής αισθητικής. Οι αρχαίοι κίονες γίνανε πέτρες, για να χτιστούν οι τοίχοι των νέων ναών…
Το δίκαιο των ανθρώπινων νόμων δεν είναι να μας χαρίζουν το μεγαλύτερο καλό, αλλά να μας φυλάγουν μέσα στο μικρότερο κακό. Ο νόμος των ανθρώπων δεν φιλοδοξεί να μου προσφέρει τον Παράδεισο. Του στέκεται αρκετό να αποτρέψει την Κόλαση να γκρεμιστεί απάνω μου. Μια βασική θέση των Ελλήνων, που είναι και η παιδαγωγική της φυσικότητας και της υγείας, λέει πως, είμαι ευτυχισμένος στο βαθμό που δεν είμαι δυστυχισμένος.
Αν θέλουμε να βρισκόμαστε σύμμετροι με την πραγματικότητα, και όχι με τις αφελείς επιθυμίες μας, τότε θα δεχθούμε ότι μέσα στην ανθρώπινη φύση περιπλεονάζει η φαυλότητα και το στοιχείο της άρνησης. Μία από τις δέκα θεμελιώδεις προτάσεις των Ελλήνων, που τη βάζουν μάλιστα και στο στόμα των εφτά σοφών, λέει:
Πέμπτη 2 Μαΐου 2024
Μπέρτολτ Μπρεχτ (Bertolt Brecht) : «Πέντε δυσκολίες στο γράψιμο της αλήθειας»
Οσα και αν γράψει κανείς για τον Μπρεχτ είναι λίγα μπρος στο τεράστιο έργο του. Στις δεκατρείς χιλιάδες σελίδες - και πάνω - στις οποίες περιλαμβάνονται θεατρικά έργα, ποιήματα, πεζά, θεωρητικά κείμενα για το θέατρο, τον κινηματογράφο, την τέχνη, τη λογοτεχνία, μελέτες, σχόλια, σημειώσεις, ημερολόγια, ο μεγάλος Γερμανός επαναστάτης διανοητής έδωσε έναν ασυμβίβαστο αγώνα για να ερμηνεύσει τον κόσμο που έζησε κάτω από τη σκοπιά της πάλης των τάξεων.
Με τη διαρκή κριτική ματιά του, τη σεμνή αγωνιστική και μάχιμη αντίληψή του, «στρατευμένος» στο μαρξισμό και το σοσιαλισμό, έφερε την πολιτιστική «επανάσταση» στη Δυτική Ευρώπη του 20ού αιώνα.
Η αλήθεια έλαμψε > Το τελετουργικό και η αλήθεια - Αγιοταφίτης «Το Άγιο Φως ανάβει από καντήλι. Δεν λέμε την αλήθεια στους πιστούς»,
Το Άγιο Φως ή Φως της Αναστάσεως είναι η φλόγα («φως») που συμβολίζει την Ανάσταση του Χριστού και μεταδίδεται σε κάθε ορθόδοξο ναό από τον ιερέα στους πιστούς κατά την τελετή της Αναστάσεως το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου.
Αρκετοί Ορθόδοξοι Χριστιανοί που έχουν επισκεφθεί τα Ιεροσόλυμα πιστεύουν ότι το Άγιο Φως που μεταδίδει κάθε χρόνο στους πιστούς ο ελληνορθόδοξος Πατριάρχης Ιεροσολύμων λίγο πριν τον εορτασμό της Ανάστασης στο Ναό της Αναστάσεως ανάβει με θαυματουργικό τρόπο εντός του Παναγίου Τάφου και μόνο υπό την παρουσία του ελληνορθόδοξου Πατριάρχη Ιεροσολύμων. Το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων, υπό την αιγίδα του οποίου γίνεται η τελετή της αφής, το χαρακτήριζε παλαιότερα στον ιστότοπό του ως «θαύμα, το οποίο δεν χωρά αμφισβήτηση»[1] και ανέφερε ότι ο χώρος ελέγχεται από τους ετερόδοξους «διὰ νὰ πιστοποιήσουν ὅτι δὲν ὑπάρχει ἀναμμένον κανδήλιον ἢ ἄλλη πηγὴ φωτὸς»[α].
Αρκετοί όμως, μεταξύ των οποίων και αρχιερείς που πρωταγωνιστούν στην τελετή, υποστηρίζουν ότι η ετήσια αφή του Αγίου Φωτός στα Ιεροσόλυμα δεν γίνεται με θαυματουργικό τρόπο[3] και δηλώνουν ότι το θαύμα είναι ο καθαγιασμός της φυσικής φωτιάς που λαμβάνεται από την κανδήλα που εισέρχεται εντός του Πανάγιου Τάφου, και όχι το άναμμα με υπερφυσικό τρόπο σβησμένης κανδήλας ή κεριών.
Τελετουργικό
Στους Ορθόδοξους ναούς
Στους κατά τόπους Ορθόδοξους ναούς, το φως μεταδίδει ο ιερέας-λειτουργός στους πιστούς τη νύχτα του Μεγάλου Σαββάτου και λίγο πριν τον εορτασμό της Αναστάσεως του Ιησού Χριστού, με τα λόγια:
«Δεύτε λάβετε φως εκ του ανεσπέρου φωτός και δοξάσατε Χριστόν τον αναστάντα εκ νεκρών».
Κατόπιν, ανάβουν όλα τα φώτα του ναού, συμβολίζοντας το φωτισμό της ανθρωπότητας δια μέσου της Ανάστασης του Χριστού.
Αφή του Αγίου Φωτός στο Ναό της Αναστάσεως
Η τέλεσή της αποτελεί προνόμιο του ελληνορθόδοξου Πατριάρχη Ιεροσολύμων που επαναλαμβάνεται κάθε Μέγα Σάββατο μεσημέρι στον Πανάγιο Τάφο του Χριστού.
Η τελετή του Αγίου Φωτός αποτελείται από έξι στάδια:
- 1. Σφράγισμα με μαλακό κερί της θύρας του ιερού Κουβουκλίου, και σφραγίδες εις αυτό από τον θυρωρό του Ναού, εις ανάμνησιν του: «σφραγίσαντες τὸν λίθον μετὰ τῆς κουστωδίας» (Ματθ. κζ΄ 66)[4]
- 2. Ξεσφράγισμα της θύρας, είσοδος και τοποθέτηση σβηστής κανδήλας στον Πανάγιο Τάφο από τον Σκευοφύλακα και Ηγούμενο του ναού της Αναστάσεως[5]. Στη συνέχεια άναμμα αυτής.[6]
- 3. Λιτανεία Πατριάρχη και αρχιερέων, τρεις φορές γύρω από το ιερό Κουβούκλιο.
- 4. Είσοδος του Πατριάρχη και του Αρμένιου ιερέα στον Πανάγιο Τάφο. (Τα τελευταία χρόνια εισέρχεται και ένας εκπρόσωπος της ισραηλινής αστυνομίας)[7]
- 5. Προσευχή του Πατριάρχη για τον αγιασμό του Αγίου Φωτός. Στη συνέχεια λήψη αυτού από την αναμμένη κανδήλα[8][9].
- 6. Διαμοιρασμός του Αγίου Φωτός πρώτα από τις δύο οπές, δεξιά (από τον ορθόδοξο Πατριάρχη) και αριστερά (από τον Αρμένιο ιερέα) του Κουβουκλίου. Στη συνέχεια έξοδος Πατριάρχη και Αρμένιου ιερέα, και διαμοιρασμός του Αγίου Φωτός στους πιστούς έμπροσθεν του Κουβουκλίου.
Ιστορικά γεγονότα και αναφορές η συνέχεια εδώ:
Τετάρτη 1 Μαΐου 2024
Μια μεγάλη λαϊκή φωνή που πέθανε πάμφτωχη και ξεχασμένη - Κηδεύτηκε με έξοδα του γραφείου τελετών!
Τι καινούργιο προβλέπει ο νέος ποινικός νόμος: Από σήμερα σε ισχύ ο νέος Ποινικός Κώδικας - Ποια αδικήματα οδηγούν απευθείας σε φυλάκιση
Του Παναγιώτη Στάθη
Ένα ουσιαστικά νέο "δόγμα" στη Δικαιοσύνη που συμπυκνώνεται στο μότο "εύκολα μπαίνεις στις φυλακές, δύσκολα βγαίνεις", εισαγάγει ο νέος Ποινικός Κώδικας που ψηφίστηκε πριν απο δυο μήνες και τίθεται σήμερα σε ισχύ. Πρόκειται για άλλη φιλοσοφία αυστηροποίησης ποινών και κυρίως έκτισης τους κατά το μεγαλύτερο μέρος, ακόμα και για πλημμελήματα, που εισάγει το νομοθέτημα που έφερε ο Γ. Φλωρίδης. Με μια σειρά απο διατάξεις το Υπουργείο Δικαιοσύνης, όπως περιγράφεται σε όλους τους τόνους με δημόσιες δηλώσεις του ίδιου του πρωθυπουργού, του αρμόδιου υπουργού αλλά και με την αιτιολογική έκθεση, το νομοθέτημα επιχειρεί για πρώτη φορά με ανελαστικό τρόπο να εφαρμόσει την "κατ' εξαίρεση" αναστολή της ποινής στα πλημμελήματα, όπερ σημαίνει πως οι μικροεγκληματίες, πλέον, θα πηγαίνουν φυλακή.
Πρακτικά δηλαδή:
Αλέξανδρος Παναγούλης - Η Μπογιά ~ Ποίημα ~ Μίκης Θεοδωράκης - Ναοί στο σχήμα του Ουρανού.
"Αλέξανδρος Παναγούλης...ωραίος ως Έλλην" : ¨Η ελευθερία είναι καθήκον, περισσότερο από δικαίωμα είναι καθήκον¨
“Θέλω να νικήσω αφού δεν μπορώ να νικηθώ”
Ο Αλέξανδρος Παναγούλης ήταν πάντοτε αγωνιστής, πιο σωστά ήταν, είναι και θα είναι πάντα πρότυπο αγωνιστή. Δεν νικήθηκε ούτε με τα βασανιστήρια, ούτε στη φυλακή, ούτε ακόμα και όταν τον έβγαλαν από την μέση. Όπως φωνάζανε στην κηδεία του, ζει παρόλο που πολλοί προσπάθησαν για το αντίθετο.
Δεν ξέρω πόσοι γνωρίζουν τον Αλέξανδρο Παναγούλη ιδιαίτερα από την νέα γενιά, άλλωστε με ντροπή παραδέχομαι ότι αν και γνώριζα το όνομά του δεν γνώριζα πραγματικά τι είχε κάνει μέχρι πριν κάποια χρόνια.
Ο Παναγούλης υπήρξε πρώτα απ΄ όλα αγωνιστής και ποιητής και μετέπειτα πολιτικός. Ήταν αυτός που στις 13 Αυγούστου του 1968 αποπειράται να δολοφονήσει τον δικτάτορα Παπαδόπουλο. Είχε λιποτακτήσει πριν από το στρατό όπου και υπηρετούσε και είχε καταφύγει στην Κύπρο. Εκεί με την οργάνωση Εθνική Αντίσταση, την οποία είχε ιδρύσει, οργανώνει την δολοφονία του Παπαδόπουλου. Η απόπειρα αποτυγχάνει, κάποιοι είχαν μιλήσει και για σαμποτάζ -ότι τα υλικά που του παρείχαν δεν ήταν καλά- ο ίδιος είχε πει ότι η θέση του δεν ήταν πολύ καλή και για λίγα δευτερόλεπτα η έκρηξη δεν πέτυχε τον δικτάτορα.
Ο Παναγούλης συλλαμβάνεται. Θα πει: «Δεν επιδίωξα να σκοτώσω έναν άνθρωπο. Δεν είμαι ικανός να σκοτώσω έναν άνθρωπο. Επιδίωξα να σκοτώσω έναν τύραννο».
Τα όσα ακολούθησαν αδύνατο να χαρακτηριστούν. Οι βασανισμοί που υπέστη για να σπάσει και να αποκαλύψει ποιοι τον βοήθησαν απερίγραπτοι. Ο Παναγούλης δεν σπάει, ακολουθεί την τακτική της επιθέσεως ώστε να τον βαράνε χωρίς σχέδιο και να λιποθυμά. Τον Νοέμβριο δικάζεται από το στρατοδικείο. Η ποινή δις εις θάνατο. Η εκτέλεση δεν γίνεται ποτέ καθώς οι διεθνείς αντιδράσεις ήταν έντονες. . .
Ο αφανής κοινωνικός πόλεμος που οι άνθρωποι αγνοούν
Ο αφανής κοινωνικός πόλεμος που οι άνθρωποι αγνοούν.
Η γλώσσα δεν είναι απλό όργανο επικοινωνίας. Οι άνθρωποι έχουν την ψευδαίσθηση ότι η γλώσσα αντανακλά παθητικά την πραγματικότητα, ότι τα γεγονότα είναι "ουδέτερα" και είναι δυνατή η καταγραφή τους όπως πραγματικά υπάρχουν "εκεί έξω".
Η γλώσσα κατασκευάζει την πραγματικότητα, γιατί αυτή δεν είναι παρά μια αφήγηση. Η συνείδηση των γεγονότων προκύπτει απ τις αφηγήσεις μας γι αυτά.
Οι παρακάτω φράσεις νοηματοδοτούν τελείως διαφορετικά το ίδιο περιστατικό:
"Απωθήθηκαν ταραχοποιά στοιχεία" - "Η αστυνομία χτύπησε διαδηλωτές".
Μέσω της γλώσσας μπορεί ν αλλάξει ο τρόπος που αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο, να βοηθηθούμε να μελετήσουμε και να καταλάβουμε καλύτερα τα φαινόμενα, να τα γενικεύσουμε, να τα ταξινομήσουμε.
Αλλά με τη γλώσσα μπορεί και να παραποιηθεί η εικόνα του κόσμου, να διαστρεβλωθεί η πραγματικότητα, να εξαπατηθούν οι άνθρωποι.
Ας δούμε τη θετική χρήση της γλώσσας κατ αρχήν. . .
Porn and the City: Δείτε το νέο επεισόδιο του INFOWAR
Πώς επηρέασε η πορνογραφία τις τεχνολογικές εξελίξεις τον τελευταίο μισό αιώνα – από τις βιντεοκασέτες και τις πιστωτικές κάρτες, μέχρι την τεχνητή νοημοσύνη και την ταχύτητα του ίντερνετ;
Τρίτη 30 Απριλίου 2024
Εκτός Ύλης 2: Η απολογία ενός καθ' ομολογία αθώου - [(*Επιτρέπεται η αναδημοσίευση με απαραίτητη την αναφορά της πηγής, σύμφ. Ν.2121/1993.) ]
Το βραβευμένο από την Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών θεατρικό έργο του Κώστα Λεϊμονή σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνας Νικολαΐδη και ερμηνεία του Γεράσιμου Σκιαδαρέση παρουσιάστηκε στη Βουλή των Ελλήνων στο πλαίσιο εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου (27 Μαρτίου 2018).
Είναι δυνατόν η αλήθεια να μείνει ασυγχώρητη; Η συνέχεια και το τέλος αυτού του ταξιδιού ολοκληρώνεται παρακάτω :
Δευτέρα 29 Απριλίου 2024
Βουλή:Χαμός με Άδωνι και Πολάκη
Τα προηγούμενα του κ. Μητσοτάκη με τη Δικαιοσύνη: Ο Κυριάκος των… αρίστων με το βιογραφικό-θαύμα
Απάντηση σε υψηλούς τόνους από τον Σωκράτη Φάμελλο
Απάντηση σε υψηλούς τόνους είχαμε από τον επικεφαλής της Κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ κατά του πρωθυπουργού, καθώς νωρίτερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης ειρωνέυτηκε τον Στέφανο Κασσελάκη και τον Σωκράτη Φάμελλο.
Μιλώντας για ....πολιτικές καριέρες είπε χαρακτηριστικά: «Εμείς δεν διοριστήκαμε στην Εθνική Τράπεζα λόγω επιθέτου». «Μας κατηγορείτε ότι κάναμε καριέρα από τις κινητοποιήσεις. Εγώ κάνω διαδηλώσεις από το 1981, μας χτύπησαν τα ΜΑΤ της κυβέρνησής σας, ναι κάνουμε τέτοια καριέρα», πρόσθεσε.
«Για να κερδοσκοπήσουν κάποιοι κολλητοί σας ποδοπατάτε τα όνειρα των νέων αλλά και το Σύνταγμα», είπε για το νομοθέτημα. «Εσείς πήγατε σε δημόσια πανεπιστήμια για να μιλάτε για αυτά;», ρώτησε τον πρωθυπουργό.Χαρακτήρισε δε το νομοθέτημα της κυβέρνησης «νομοσχέδιο της αρπαχτής».
Ο ΑΟΡΑΤΟΣ ΘΙΑΣΟΣ Του Ιακ.Καμπανέλλη
Φωτιά στο Μάτι: Οργή λαού για τις ποινές “χάδι” – Πέταξαν καρέκλες στην έδρα
Γονείς, συγγενείς και φίλοι των ανθρώπων που έφυγαν με αυτόν τον τρόπο από τη ζωή, βρέθηκαν στη δεινή θέση να ακούσουν από τη ελληνική Δικαιοσύνη ότι οι ποινές που επιβλήθηκαν στους έξι καταδικασθέντες μετατράπηκαν σε χρηματικές, κατά 10 ευρώ ημερησίως.
Εν ολίγοις οι καταδικασθέντες που έλαβαν την υψηλότερη ποινή φυλάκισης, θα χρειαστεί να καταβάλουν περίπου 40.000 ευρώ ως χρηματική ποινή.Σε έξαλλη κατάσταση συγγενείς και φίλοι επιχείρησαν να επιτεθούν κατά του προεδρείου και των κατηγορούμενων, οι οποίοι χρειάστηκε να φυγαδεφθούν όταν άρχισαν να πετάνε καρέκλες εναντίον τους. Μάλιστα, οι αρχές προχώρησαν στην προσαγωγή ενός ατόμου που φέρεται να πέταξε μία καρέκλα, το οποίο μεταφέρθηκε στο ΑΤ Αμπελοκήπων. . .