Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2019

Σχοινάς και Γιόχανσον με Ερντογάν: Η ΕΕ παραμένει προσηλωμένη στη συμφωνία με την Τουρκία

Ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν Μαργαρίτης Σχοινάς και η Επίτροπος Εσωτερικών Υποθέσεων Ίλβα Γιόχανσον βρέθηκαν στην Άγκυρα, αναφέρεται σε επίσημη ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Οι δύο νέοι Ευρωπαίοι Επίτροποι, που είναι αρμόδιοι για θέματα μετανάστευσης, επισκέφτηκαν την Άγκυρα στο πλαίσιο της προετοιμασίας για τη μεταρρύθμιση της μεταναστευτικής πολιτικής και της πολιτικής ασύλου στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι δύο Επίτροποι έγιναν δεκτοί από τον Τούρκο πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και άλλους ανώτερους Τούρκους αξιωματούχους.

Η ΕΕ δεσμεύεται στη συνεργασία με την Τουρκία

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση των Επιτρόπων, «η επίσκεψη ήταν μια ευκαιρία να δείξουμε χειροπιαστά ότι η ΕΕ είναι δεσμευμένη στη συνέχιση της εμπλοκής της και της συνεργασίας της με την Τουρκία, ως υποψήφια χώρα, βασικό στρατηγικό εταίρο και γείτονα».

«Η έναρξη του νέου πολιτικού κύκλου στην ΕΕ αποτελεί μια ευκαιρία για να ανανεώσουμε αυτή τη δέσμευση και η επίσκεψη που πραγματοποιήθηκε κατά την πρώτη εβδομάδα από την ανάληψη των καθηκόντων της νέας Επιτροπής αποτελεί την απόδειξη γι αυτό», συμπληρώνεται στην ανακοίνωση. «Η Τουρκία φιλοξενεί τον μεγαλύτερο στον κόσμο πληθυσμό προσφύγων» σημειώνεται.

Προσήλωση στη συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας ...

«Πόλεμο Ελλάδας-Τουρκίας» βλέπουν οι Καταριανοί: Το τέλος των ψευδαισθήσεων

«Η Ελλάδα και η Τουρκία βρίσκονται πολύ κοντά σε μια ένοπλη σύγκρουση μετά την αιφνιδιαστική οριοθέτηση της ΑΟΖ από την πλευρά της Άγκυρας» αναφέρει το Al Jazeera και είναι πλέον σαφές πως όσο κι αν εθελοτυφλούν στην Αθήνα τα πράγματα έχουν οδηγηθεί στο «point of no return» και είναι «μη αναστρέψιμα».
Η Ελλάδα έχει πλέον μόνο 2 επιλογές: Ή σέβεται τον ευατό της και αντιδρά ενόπλως, ή το «καταπίνει» και χάνει τα κυριαρχικά της δικαιώματα και παραδίδει μέρος της εθνικής κυριαρχίας. ...

ΔΕΙΓΜΑ ΗΘΙΚΗΣ ΑΡΕΤΗΣ: Γιατί τα ελληνικά αγάλματα είναι γυμνά- Το Βρετανικό Μουσείο απαντά [εικόνες]


Αν αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί τα αρχαία ελληνικά αγάλματα είναι γυμνά, το Βρετανικό Μουσείο έρχεται να σας δώσει την απάντηση.

Στις μέρες μας, θεωρούμε τη γύμνια των αγαλμάτων δεδομένη. Ωστόσο, τα γυμνά αγάλματα υπήρξαν θέμα ταμπού για τους Αθηναίους. Για τους πολιτισμούς πριν την αρχαία Ελλάδα, η γύμνια ήταν συνώνυμο της αδυναμίας, σημάδι του ότι κάποιος χάνει τη μάχη, ένας εξευτελισμός του σώματος.

Οι αρχαίοι Έλληνες ήταν οι πρώτοι που θεώρησαν τη γύμνια ως δείγμα ηρωισμού.

«Η ελληνική ''γύμνια'' δεν αποτελεί απόδειξη εξευτελισμού, αλλά ηθική αρετή μεταξύ των κοινωνικών ελίτ των ανδρών πολιτών», αναφέρει ο Neil MacGregor, διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου και συνεχίζει:

«Όταν ένας νέος αφαιρεί τα ρούχα του για να αγωνιστεί στους αρχαίους Ολυμπιακούς Αγώνες, δεν στέκεται απλώς γυμνός μπροστά τους συμμαθητές του, αλλά ο ίδιος έχει φορέσει την στολή της ηθικής».

Οι αρχαίοι Έλληνες ήταν γυμνοί όταν βρίσκονταν στα γυμνάσια, τους χώρους, δηλαδή, άθλησης. Λέγεται πως η λέξη γυμνάσια, προέρχεται από το γυμνός. Χωρίς ενδυμασία βρίσκονταν και στα συμπόσια, στα οποία έπιναν άφθονο κρασί και έπειτα ερχόντουσαν σε σεξουαλική επαφή.

Μια άλλη θεωρία για τη γύμνια, τη θέλει να αντανακλά ένα τελετουργικό που σηματοδοτεί την ενηλικίωση, όταν ένας νεαρός στην ηλικία των 20 έβγαλε τα ρούχα του για να τρέξει σε ένα πλήθος με ενήλικες.

Παρά την πρωτοφανή ειλικρίνεια και το σεξ στα συμπόσια, οι Έλληνες δεν έχαναν την αίσθηση πως στους χώρους που ήταν γυμνοί δεν έπρεπε να χάσουν τον έλεγχο μπροστά σε κοινό, κάτι το οποίο θα ήταν ένδειξη αδυναμίας.

Η γύμνια, λοιπόν, των αγαλμάτων σύμφωνα με την έκθεση του Βρετανικού Μουσείο είναι συνδεδεμένη με την αρετή, την έννοια της μεσότητας, του έθους, της ευδαιμονίας και της φρόνησης.

https://tinyurl.com/saf3vla

=====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Οι 10 πιο διάσημοι αθλητές των Αρχαίων Ολυμπιακών Αγώνων και οι συναρπαστικές ιστορίες τους

Οι πρώτοι Ολυμπιακοί Αγώνες πραγματοποιήθηκαν στην Ολυμπία και είναι παραδοσιακά χρονολογημένοι στο 776 π.Χ.
Οι Ολυμπιακοί αγώνες είναι αναμφισβήτητα το πιο σημαντικό αθλητικό γεγονός παγκοσμίως, με ιστορία 12 αιώνων και σίγουρα κάθε αθλητής ονειρεύεται να συμμετάσχει στους Ολυμπιακούς Αγώνες.
Πλέον πραγματοποιούνται κάθε τέσσερα χρόνια σε διαφορετικό μέρος του κόσμου, όμως, στην αρχαιότητα εκτός από ένα αθλητικό γεγονός, ήταν επίσης ένας σημαντικός θρησκευτικός εορτασμός που προς τιμήν του θεού Δία.
Υπήρχαν λιγότερα αθλήματα και τα βραβεία για τους νικητές ήταν στεφάνια φύλλων ελιάς ή κορώνα, ενώ πραγματοποιούνταν στην Ολυμπία.
Τα επιτεύγματα μερικών θρυλικών αθλητών στην αρχαιότητα είναι τόσο περίεργα που τα θυμόμαστε ακόμη και σήμερα, εκατοντάδες χρόνια μετά. Το betcatalog.net συγκέντρωσε τους 10 κορυφαίους πρωταθλητές και αθλητές των Αρχαίων Ολυμπιακών Αγώνων μαζί με μερικές συναρπαστικές ιστορίες, αρχεία και γεγονότα.
10. Ονόμαστος ο Σμυρναίος
Ο Ονόμαστος καταγόταν από την Σμύρνη, τον 7ο αιώνα π.χ., ήταν ο πρώτος ολυμπιονίκης στην πυγμαχία. Εκτός από ολυμπιονίκης υπήρξε ο εισηγητής των πρώτων κανονισμών της αθλητικής πυγμαχίας, αφού μετέβη στην Ολυμπία και έπεισε τους ελλανοδίκες να συμπεριλάβουν το άθλημα στο πρόγραμμα της 23ης Ολυμπιάδας το 688 π.Χ. Με τέσσερις νίκες, ο Όνομαστος κατέχει ένα το ρεκόρ “του πυγμάχου με τους περισσότερους Ολυμπιακούς τίτλους πυγμαχίας” μέχρι σήμερα.
9. Όρσιππος ο Μεγαρεύς...

Ο μύθος του Έρωτα και της Ψυχής - The myth of Cupid and Psyche - Brendan Pelsue

The myth of Cupid and Psyche - Brendan Pelsue
Let’s Begin… https://tinyurl.com/ybadsyfh
Psyche was born so beautiful that she was worshipped as a new incarnation of Venus, the goddess of love. But human lovers were too intimidated to approach her, and Apollo recommended her father abandon her on a crag where she would marry “a cruel and savage, serpent-like winged evil.” But Psyche’s story ended up being much more interesting. Brendan Pelsue shares the myth of Cupid and Psyche. 



Ζούσε κάποτε μια θνητή, κόρη μιας συνηθισμένης οικογένειας με τρία παιδιά, που την έλεγαν Ψυχή. ΄Ηταν τόσο πολύ όμορφη, που από όλα τα μέρη του κόσμου έρχονταν για να την επισκεφτούν και να θαυμάσουν την ομορφιά της. Είχαν φτάσει μάλιστα στο σημείο, να την τιμούν περισσότερο και από τη Θεά Αφροδίτη.

Η Αφροδίτη όταν αντιλήφθηκε τι συνέβαινε, διέταξε τον Έρωτα να δηλητηριάσει τις ψυχές των ανδρών, ώστε να μην επιθυμούν την Ψυχή.
Ωστόσο όμως, στρέφοντας κατά λάθος το βέλος προς τον εαυτό του, την ερωτεύτηκε και ο ίδιος.
Καθώς τα χρόνια περνούσαν, οι γονείς της Ψυχής άρχισαν να ανησυχούν από την έλλειψη μνηστήρων και υποψιαζόμενοι ότι κάποιος θεός είχε αναμιχθεί, αποφάσισαν να ζητήσουν χρησμό. Στους Δελφούς, ο Απόλλων με την καθοδήγηση του Έρωτα έδωσε το χρησμό.
«Η Ψυχή δεν προορίζεται να γίνει γυναίκα κανενός θνητού. Ο σύζυγός της την περιμένει στην κορυφή ενός βουνού και είναι ένα αποκρουστικό τέρας, που κανείς, ούτε θνητός ούτε αθάνατος δεν μπορεί να του αντισταθεί». ...

Το Γυμνό Σώμα από την Αρχαιότητα ως τους σύγχρονους πολιτισμούς

«Αν κάτι είναι ιερό,
τότε το ανθρώπινο σώμα είναι ιερό»,
Wait Whitman, I Sing The Body Electric
Η Γύμνια της Πρωτόγονης Ζωής
Πολλοί από εμάς μπορεί να αγνοούμε ότι η γύμνια είναι μια φυσιολογική κατάσταση που επικρατούσε κατά το μεγαλύτερο μέρος της ύπαρξης του ανθρώπινου είδους. Ο,τιδήποτε, από την πλήρη γύμνια ως ένα απλό κάλυμμα του σώματος, ήταν ένα στοιχείο του τρόπου ζωής από τα προϊστορικά χρόνια, ως τον ελληνορωμαϊκό πολιτισμό και ακόμη πιο μετά μέχρι και μία περίοδο του Μεσαίωνα.
Ακόμη και σήμερα, σε διάφορες απομακρυσμένες περιοχές με θερμότερα κλίματα, οι γυμνές κοινωνίες εξακολουθούν να υπάρχουν με την μορφή πρωτόγονων φυλών των οποίων τα μέλη δεν φορούν ρούχα. Αυτές οι κοινωνίες τονίζουν, μεταξύ άλλων, πόσο δραστικά άλλαξε η στάση μας προς το γυμνό και την κοινωνική οργάνωση σε όλη την ανθρώπινη ιστορία. Δυστυχώς, οι πουριτανικοί νόμοι του σύγχρονου πολιτισμού της ευπρέπειας έχουν κατηγοριοποιήσει τους γυμνούς πολιτισμούς της τροπικής ζώνης ως προσβλητικούς και κατώτερους. Ιεραπόστολοι, έποικοι και έμποροι εξανάγκασαν, με επιτυχή τρόπο, σε συμμόρφωση με το δυτικό κώδικα ντυσίματος, όπου συναντούσαν πρωτόγονους πολιτισμούς. Λόγω αυτής της επιμελούς πρακτικής εξαναγκασμού, είμαστε τώρα σε θέση να ταξιδέψουμε σε όλο τον κόσμο σε εξωτικά νησιά, να συμμετάσχουμε σε αφρικανικά σαφάρι και να εξερευνήσουμε τις ζούγκλες της Νότιας Αμερικής, χωρίς να χρειάζεται να αντιμετωπίσουμε με «αμηχανία» την εικόνα των γυμνών φυλών.
Έτσι συμβαίνει κάτι το ασυγχώρητο. Καθώς ο πολιτισμός κατακτά πολλούς από αυτούς τους μακρινούς τόπους, οι αυτόχθονες πολιτισμοί συχνά υφίστανται σοβαρές ζημιές ή καταστρέφονται εντελώς από την εισβολή των ιών μιας τεχνολογικά ανώτερης κοινωνίας. Οι αυτόχθονες πληθυσμοί προσελκύονται από τα μπιχλιμπίδια και τις σύγχρονες ανέσεις και σχεδόν πάντα υποκύπτουν στα έθιμα, στα είδη ένδυσης, στις ασθένειες και τα προβλήματα του παρεμβατικού πολιτισμού μας. ...

Λες απλώς τη γνώμη σου ή μήπως προσπαθείς να την επιβάλεις;


Σίγουρα σας έχει τύχει κάποιος δικός σας άνθρωπος να σας ζητήσει να πείτε την γνώμη σας σχετικά με ένα θέμα ή έχετε εσείς ζητήσει να σας πούνε την γνώμη τους. Μέχρι εδώ όλα καλά. Όμως πώς μπορούμε να διακρίνουμε μια απλή συμβουλή από την προσπάθεια κάποιου να επιβάλει τη δική του άποψη;

Αν είμαστε στεναχωρημένοι ή προβληματισμένοι τότε εκείνη την στιγμή είμαστε πιο ευάλωτοι και ίσως να δείχνει εύκολο να μας πείσει κάποιος για την ορθότητα της δικής του άποψης. Κάποιος θα έλεγε πως δεν μπορεί κανείς να μας επιβάλει τη γνώμη του και πως είναι δική μας υποχρέωση να φιλτράρουμε ό,τι ακούμε και να επιλέγουμε τι απ’ αυτά θα κρατήσουμε, ωστόσο θα διαφωνήσω μιας και ο άνθρωπος κατά περιόδους μπορεί να γίνει ευάλωτο ον. Και πριν αντιδράσετε θα σας πω ότι ο μόνος τρόπος να μην μπορεί κανείς να μας χειραγωγήσει είναι η εσωτερική μας ενδυνάμωση, αλλά αυτό σημαίνει ότι πλέον αναγνωρίζουμε το πρόβλημα και προσπαθούμε να κάνουμε κάτι για την επίλυσή του. Όμως ας το αφήσουμε αυτό προς το παρόν, ίσως γιατί ο καθένας μας έχει τον δικό του τρόπο να χειρίζεται κάθε κατάσταση.

Υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που είναι πολύτιμοι, η οικογένεια μας, οι στενοί μας φίλοι. Κι όμως κάποιοι απ’ αυτούς τους δικούς μας ανθρώπους μπορεί να είναι αρκετά αυταρχικοί ή απόλυτοι και να θεωρούν πως έχουν το αλάθητο και πως όσο κι αν ψάξουμε καλύτερη συμβουλή απ’ τη δική τους δεν θα βρούμε πουθενά.

Δεν ξέρω αν σας τρομάζει η λέξη ευάλωτος, όμως η προσωπική σας αδυναμία να βρείτε μια λύση, με αποτέλεσμα να αναγκαστείτε να καταφύγετε σε ανθρώπους που νιώθετε κοντά σας προκειμένου να ζητήσετε τη συμβουλή τους -και πολύ καλά κάνετε- ίσως και να χρειάζεται φιλτράρισμα. Ίσως πρέπει να κατανοείτε βαθύτερα τι σας προτείνει κάθε απ’ τα πρόσωπα που στα οποία απευθύνεστε, γιατί, ακόμα κι σας αγαπάνε ειλικρινά και θέλουνε και προσπαθούν να σας βοηθήσουν, καθένας έχει τη δική του οπτική και βλέπει την κατάσταση απ’ τη δική του γωνία. Το πρόβλημα, όμως, το αντιμετωπίζετε εσείς και έχετε τον χαρακτήρα σας, που είναι μοναδικός. Οπότε θα σας έλεγα να ακούτε με προσοχή ό,τι έχουν σας πούνε, αλλά να επιλέξετε εσείς τι απ’ αυτά θα κρατήσετε και θα λάβετε υπόψιν σας. Σίγουρα κάποιοι θα επιχειρήσουν να σας επιβάλουν την γνώμη τους και όχι κατ’ ανάγκη αυταρχικά, αλλά συχνά με ωραίο, μελιστάλαχτο και γεμάτο επιχειρήματα τρόπο. Εκεί είναι που πρέπει να προσέξετε ακόμα περισσότερο. ...

Ο υιός (Κυριάκος) στα βήματα του πατρός (Κωνσταντίνου) Μητσοτακισμός, το ανώτερο στάδιο του πελατειακού κράτους (Photos)


Όταν ο Μιλτιάδης Έβερτ αποκάλυπτε (1991) το επιτελικό ρεσάλτο στο κράτος (και τον κορβανά του) από τη μεγάλη του ρουσφετιού οικογενειακή σχολή.

Το πελατειακό όργιο που ξεδιπλώνεται σε όλο το δημόσιο φάσμα, τους λίγους μόλις μήνες (δια)κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας υπό την πρωθυπουργία του Κυριάκου Μητσοτάκη δεν περιγράφεται. Από τους γενικούς γραμματείς των υπουργείων, τις διοικήσεις των νοσοκομείων, τις ΔΕΚΟ και λοιπούς φορείς του (στενού ή ευρύτερου) δημόσιου τομέα, μέχρι τη διαχρονικά αμαρτωλή ΕΡΤ, τους επιτελείς της ΕΥΠ και τις (υποτίθεται) Ανεξάρτητες Αρχές, η επέλαση των διορισμών-ρουσφετιών προχωρεί με γοργό επιτελικό σχεδιασμό.
Βλέπετε οι ημέτεροι που πρέπει να βολευτούν συγκροτούν στρατιά ολάκερη: από εκείνους/ες που απέτυχαν να εκλεγούν βουλευτές ή σε αυτοδιοικητικούς θώκους, καθώς και τα κομματικά στελέχη που πρέπει να αμειφθούν (με δημόσιο χρήμα) για τις υπηρεσίες τους στη «γαλάζια» παράταξη και τον τωρινό αρχηγό της. Και μπορεί στο περιτύλιγμα όλοι αυτοί οι επίλεκτοι από το δεξιό μητρώο συν κάποιοι δεξιοκεντρο(αντι)αριστεροί φιλελέδες –διαπρύσιοι αντικρατιστές, τρομάρα τους– να πλασάρονται με την πλειστάκις απατεωνίστικη πατέντα των «αρίστων», όμως το πραγματικό κριτήριο είναι ένα: αρκεί στην ούγια να γράφει νεοδημοκράτης/τισσα και κατά προτεραιότητα εκλεκτός/πιστός υποστηρικτής του ίδιου του Κυριάκου (ή και ακόμη καλύτερα συγγενής, κολλητός φίλος, κουμπάρος του αρχηγού και της ευρύτερης οικογένειάς του).
Μην ξεχνάμε βεβαίως και την (υπό τον γνωστό τάχα μου φιλοεπενδυτικό μανδύα) ψήφιση νομοσχεδίων με σωρεία φωτογραφικών τροπολογιών, που εξυπηρετούν μικρότερα ή μεγαλύτερα πελατειακά συμφέροντα επιχειρηματιών-χορηγών της αναρρίχησης του Κυριάκου Μητσοτάκη στην ηγεσία της ΝΔ και της εν συνεχεία δεξιάς παλινόρθωσης στην κυβερνητική εξουσία. ...

Τα βουνά ως πλαίσιο του πολιτισμού και της ιστορίας των Ελλήνων

Διάλεξη του ιστορικού κ. Μάρκου Γκιόλια στο 1ο Παγκόσμιο Συνέδριο Ευρυτάνων με τίτλο “Τα Βουνά ως πλαίσιο του Πολιτισμού και της Ιστορίας των Ευρυτάνων – Τα Βουνά στην ψυχή του Ευρυτανικού λαού”
Ένας μεγάλος Γερμανός φιλόσοφος, ο Hegel, αξιοσκοπώντας τα συστατικά στοιχεία του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού, τόνισε πως η Ελλάδα προσφέρει το γαλήνιο κι ανεπανάληπτο θέαμα της δροσερής νεότητας του πνεύματος. Η αιώνια αυτή δροσερότητα του ελληνικού πνεύματος, λέγει ο Hegel, ξεκινάει από την ελληνική φύση. Ο Πάνας ήταν θεός των δασών και των βουνών και προστάτης των βοσκών. Διέτρεχε τα βουνά και τα λαγκάδια, παίζοντας τον αυλό που εφεύρε ο ίδιος. Τον πατέρα των θεών και των ανθρώπων, τον Δία, η ελληνική φαντασία τον τοποθέτησε πάνω στον Όλυμπο, στο ψηλότερο βουνό της Ελλάδας.
Η πνευματική δημιουργία του ευρυτανικού λαού είναι βαθιά ζυμωμένη με τα βουνά, κατεξοχήν χώρα των βουνών είναι η Ευρυτανία. Τα βουνά με την ομορφιά τους και το θρύλο τους, με την ποιητική γραφικότητα και την αγέραστη παρουσία τους μέσα στο χρόνο, δεσπόζουν στη φαντασία και στην ψυχή του λαού. Τόσο η ποίηση και η μουσική, όσο και οι παροιμίες και οι άλλες μορφές του λαϊκού καλλιτεχνικού βίου, είναι ολόπλευρα επηρεασμένες από τη γοητεία των βουνών.
Από την απώτατη εποχή της αρχαιότητας, ο λαός έστρεψε τους λογισμούς και τη φαντασία του προς τα βουνά, βλέποντάς τα όχι μόνο σαν μια αισθητική, μα και σαν μια κοινωνική έκφραση του βίου του. Τα βουνά για τον ευρυτανικό λαό δεν υπήρξαν απλώς ορθόστητοι και άψυχοι γεωφυσικοί όγκοι. Υπήρξαν πηγή έμπνευσης και δημιουργίας σε όλη την ιστορική διαδρομή του. Η μουσική και το τραγούδι του είναι βαθιά διαποτισμένα και συνυφασμένα με την παρουσία των βουνών, με την ομορφιά και το ψήλωμά τους, με τη λυγεράδα και την αταπείνωτη περηφάνια τους. Τα βουνά για την ψυχή του λαού στάθηκαν αληθινά σύμβολα ευψυχίας και παλικαριάς, αρετής και ανδρειοσύνης. Υπήρξαν ακόμα τα ευρυτανικά βουνά ενδιαιτήματα θεών, φωλιές και λημέρια των κλεφτών, ταμπούρια της ελευθερίας, οχυρά προστασίας και διαφύλαξης του λαού. Η ποιητική ανάταση και η ψυχική λεβεντοσύνη του λαού έχουν κάτι από την επιβλητική και μεγαλοδύναμη παρουσία των βουνών. Η αρρενωπή ποίησή του, καθώς και η γλώσσα του, η σκέψη του, ο συναισθηματισμός του, ο χαρακτήρας του, όλα αυτά δεν είναι άσχετα με τη δυναμική παρουσία των βουνών στη ζωή του. Τόσο στις πικρές ιστορικές συμφορές, όσο και στους χαρούμενους θριάμβους, στις ένδοξες νίκες ή στις πικρές ήττες του, τα βουνά δέθηκαν απόλυτα με τη ζωή του.
Τούτο σημαίνει πως τα βουνά δέθηκαν απόλυτα με την ψυχή και την τέχνη του λαού, με το τραγούδι και τη μουσική του, καθώς και με όλες τις άλλες μορφές και εκδηλώσεις του λαϊκού πολιτισμού. Σε όλα σχεδόν τα τραγούδια του λαού, το βουνό προβάλλει σαν ένα αιώνιο και απέθαντο σύμβολο δημιουργίας, που δένεται με τη χαρά, με τον πόνο, με τη νίκη, με το θρίαμβο, με την ξενιτιά, με τον έρωτα:
Όσα βουνά κι αν πέρασα, όλα τα παραγγέλλω
βουνά μου μη χιονίσετε, κάμποι μη παχνιστείτε…

Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2019

kalami.us - Σχόλια - Παραλειπόμενα (Καλαμο-Ραπίσματα) Γιά να προβάλο- νται τα καλά και να σατιρίζονται τα υπόλοιπα, όσων ''καβάλησαν το καλάμι''

Ανακοίνωση ΣΥΡΙΖΑ, γιά θέμα ''πτυχίου Columbia''
Σε ανακοίνωσή του (2 Δεκ.'19) το Γραφείο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρεται σε δημοσιεύματα (του kalami.us) που αμφισβητούν το βιογραφικό του ομογενή υφυπουργού Εξωτερικών Αντώνη Διαματάρη.
Συγκεκριμένα, αναφέρεται στην ανακοίνωση: «Σειρά δημοσιευμάτων στον ομογενειακό Τύπο στις ΗΠΑ παρουσιάζουν στοιχεία που αμφισβητούν το βιογραφικό του υφυπουργού Εξωτερικών Αντ. Διαματάρη. Συγκεκριμένα, ενώ ο κ. Διαματάρης δηλώνει στην επίσημη ιστοσελίδα του ΥΠΕΞ κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου από το πανεπιστήμιο Columbia, τα δημοσιεύματα αναφέρουν, επικαλούμενα στοιχεία από το ίδιο το πανεπιστήμιο, πως ο κ. Διαματάρης δεν αποφοίτησε ποτέ, αλλά απλώς εγγράφηκε στο συγκεκριμένο πρόγραμμα!
Ο κ. Διαματάρης οφείλει άμεσα να προχωρήσει στις αναγκαίες εξηγήσεις. Οφείλει δηλαδή να δημοσιοποιήσει τον μεταπτυχιακό τίτλο που αναφέρει στο βιογραφικό του σημείωμα. Σε διαφορετική περίπτωση, ο πρωθυπουργός, Κυρ. Μητσοτάκης, όχι μόνο πρέπει να τον απομακρύνει άμεσα, αλλά και να απολογηθεί στους πολίτες για την επιλογή του να τον τοποθετήσει. Η ελληνική κοινωνία δεν αντέχει άλλη fake αριστεία, ρουσφέτια και ψηφοθηρικές δοσοληψίες από την κυβέρνηση της ΝΔ.»
ΗΠΑ: Συνεχίζεται ο αυτοδιασυρμός του υφυπ. Εξωτερικών
Δύο εβδομάδες τουρισμός στην Β. Αμερική, ούτε μία συνάντηση με αξιωματούχους, έστω τοπικούς, ΗΠΑ-Καναδά γιά την προβολή της Ελλάδας. Βρήκε όμως χρόνο ο υφυπουργός Εξωτερικών, Αντ. Διαματάρης να πραγματοποιήσει... ''επίσημη επίσκεψη'' στην κλινική διαφημιζόμενου στην εφημερίδα του, συνοδευόμενος από τον γεν. πρόξενο στην Νέα Υόρκη Κ. Κούτρα. Αυτή είναι η κατάντια του θλιβερού υπουργείου Εξωτερικών Ελλάδας κι ενός γραφικού-''νάρκισσου'' υφυπουργού. (29 Noε.'19)
Πρωθυπουργέ, μάζεψε τον ''ψώνιο-φελλό'' υφυπουργό σου. ...

Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2019

20 χρόνια ευρώ: Η σκοτεινή συνωμοσία της εθνικής παγίδευσης ολοκληρώνεται


του Όθωνα Κουμαρέλλα*
Έχουν περάσει ήδη είκοσι ολόκληρα χρόνια από την καθιέρωση του ευρώ ως κοινού νομίσματος αρχικά για 11 χώρες και σήμερα για 19 της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στην αρχή το ευρώ κυκλοφόρησε σε ηλεκτρονική μορφή και τρία χρόνια μετά την 1η Ιανουαρίου 2002 πήρε υλική μορφή με χαρτονομίσματα και κέρματα.
Η χώρα μας υπήρξε από τις πρώτες ένδεκα χώρες που δέχθηκαν την παραχώρηση της νομισματικής κυριαρχίας τους. Οι Έλληνες ήλπισαν ότι αυτός ήταν ο τρόπος για να υπάρξει η περίφημη οικονομική και κοινωνική «σύγκλιση» με τις ανεπτυγμένες χώρες της Ευρώπης, που για δεκαετίες πριν σύσσωμη η «ηγέτιδα» τάξη της χώρας, μας έταζε, έχοντας μετατρέψει σε σκοπό ζωής την ένταξη και την ανεπίστρεπτη παραμονή μας στην Ε.Ε. και την ευρωζώνη, αδιαφορώντας για τις συνέπειες και εξακολουθεί στο ίδιο μοτίβο.
Είκοσι, όμως, χρόνια είναι πάρα πολλά για να μην έχουμε καταλάβει τι συνέβη έκτοτε και να αρνούμαστε να βγάλουμε τα συμπεράσματά μας.
Χάριν αυτής της επετείου «γενεθλίων» του ευρώ, αναδημοσιεύω άρθρο μου του Απριλίου 2018 σχετικά με το ρόλο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ευρώ στη χρεοκοπία της χώρας το 2009-10. Μια -όπως αποδεικνύεται- μεθοδευμένη χρεοκοπία, η οποία μας ταλανίζει έκτοτε χωρίς να φαίνεται η παραμικρή δυνατότητα εξόδου. Αυτό που διαφαίνεται καθαρά είναι μόνον μια νέα δραματική επιδείνωση της «κρίσης» μετά τις ευρωεκλογές κι αφού οι Ευρωπαίοι «εταίροι» θα έχουν ξεκαθαρίσει (αν το έχουν) το περιβάλλον και το ελληνικό «success story» της δήθεν εξόδου από τα μνημόνια, δεν θα μπορεί να κρύβει πλέον την τραγική πραγματικότητα. Μια πραγματικότητα όπως διαμορφώθηκε και μεθοδεύτηκε με ευθύνη τόσο της εγχώριας ελίτ, όσο και των ίδιων των Ευρωπαίων επικυρίαρχων.
Η εθνική παγίδευση ολοκληρώνεται και οδηγεί στο δραματικό τέλος, εάν έστω και τώρα στο «και πέντε» δεν αποφασίσουμε όλοι μαζί ενωμένοι οι απλοί πολίτες συμπαραττασσόμενοι σε ένα ευρύ ανατρεπτικό Μέτωπο, να πούμε το οριστικό μεγάλο ΟΧΙ και να αντιστρέψουμε την καταστροφική πορεία: ...

Τασούλα Τζώνη. Η αγωνίστρια της Αντίστασης που κρατούσε το πανό του ΕΑΜ στα Δεκεμβριανά...


Του Περικλή Καπετανόπουλου-δημοσιογράφος-ιστορικός

Εφυγε» από τη ζωή στα 91 της χρόνια η αγωνίστρια της ΕΑΜικής Αντίστασης, Τασούλα Τζώνη, μια εμβληματική μορφή του ανυπότακτου λαού της Αθήνας. Συμμετείχε στο συλλαλητήριο στις 4 Δεκεμβρίου του 1944 και εικονίζεται στην εμβληματική φωτογραφία να κρατάει το πανό με το σύνθημα «Όταν ο λαός βρίσκεται μπροστά στον κίνδυνο της τυραννίας, διαλέγει ή τις αλυσίδες ή τα όπλα». Mπροστά στην απρόκλητη βία των Εγγλέζων και των πρώην συνεργατών των Γερμανών, για να γονατίσουν τον λαό της ανυπότακτης Αθήνας, δεν δίστασε, ούτε μια στιγμή. Σήκωσε το λάβαρο και μπήκε μπροστά. Σε όλη την Κατοχή αγωνιζόταν για την λευτεριά της Πατρίδας, την κοινωνική δικαιοσύνη, για την πρόοδο του τόπου. Ανήκε στο στρατόπεδο της προόδου, και αγωνιζόταν μαζί με εκατομμύρια ανθρώπους στην Ελλάδα, σε μια αδιάκοπη και επίπονη πορεία για γίνει καλύτερη και κοινωνικά δίκαιη η ανθρώπινη κοινωνία. Άλλωστε η λέξη αυτή, η πρόοδος, συμβολίζει ιδέες και θεσμούς που, αποτελούν το επόμενο στάδιο στην εξέλιξη μιας κοινωνίας. Μαζί με την Τασούλα Τσώνη, δεκάδες χιλιάδες νέοι εκείνη την εποχή, έκαναν την ίδια επιλογή, και οργανώθηκαν στην θρυλική ΕΠΟΝ....

Απέναντι σε αυτό το ρωμαλέο και γιγαντιαίο λαϊκό κίνημα της ΕΑΜικής Εθνικής Αντίστασης στάθηκε ό,τι πιο μουχλιασμένο και σάπιο γέννησε τούτος ο τόπος. Είναι αυτοί που επέλεξαν να υπηρετήσουν το κατοχικό κρατικό μηχανισμό, συνεργάστηκαν με τους καταχτητές, ή το έριξαν στη «μαύρη αγορά». Ο λαός που μάτωνε και αγωνιζόταν τους ονόμασε μαύρη αντίδραση. «Λούφαξαν» σε όλη την διάρκεια της Κατοχής, μακριά από εθνικοαπελευθερωτικές οργανώσεις και τις μεγάλες διαδηλώσεις κατά των κατακτητών. Η λέξη Αντίσταση ήταν διαγραμμένη από το λεξιλόγιο τους. Αντίθετοι σε κάθε πολιτική αλλαγή, πιστοί υπηρέτες του κατεστημένου, οι περισσότεροι είχαν λαϊκή καταγωγή, αλλά δεν είχαν συνείδηση. Αυτοί οι άνθρωποι προέβαλαν τις παλιές και μουχλιασμένες απόψεις τους σε κάθε ευκαιρία, ενώ αρέσκονταν να αυτοαποκαλούνται «ελεύθεροι άνθρωποι», «αδέσμευτοι» καθώς δεν μετείχαν σε κομματικό σχηματισμό και κυρίως στο Κόμμα. Κάποιοι μάλιστα έγραφαν και σε κύκλους φιλολογικούς επιδίδονταν σε απαγγελίες και αναγνώσεις κειμένων. Ακολουθούσαν τις «δέκα» εντολές για το πώς να περνάς εσύ καλά, κι ας καίγεται ο τόπος γύρω σου....

Ασυμβίβαστο και διαπλοκή, έχουν ονόματα: Μητσοτάκης-Διαματάρης


Μήπως ο υφυπ. Εξωτερικών εξακολουθεί να εξαπατεί Ελλάδα και Ομογένεια, 
με την ''ανοχή'' του πρωθυπουργού;;;
«Σε όλο το κυβερνητικό σχήμα -υπουργούς, υφυπουργούς, γενικούς και ειδικούς γραμματείς- θα απαγορευθεί οποιαδήποτε παράλληλη επαγγελματική και επιχειρηματική δραστηριότητα» (πρωθυπουργός Kυριάκος Μητσοτάκης, 9 Ιουλίου 2019)
.................
Αν, υποθετικά, ένας πολίτης στις ΗΠΑ θέλει να κάνει καταγγελία ή αγωγή εις βάρος μιάς επιχείρησης, πρώτα αναζητά στα αρχεία της Πολιτείας (State), το όνομα του υπεύθυνου της εταιρίας, σύμφωνα με τον νόμο και του ''εκτελεστικού διευθυντή'' (CEO, δηλ. Chief Executive Officer). Αν πρόκειται γιά εφημερίδα, γενικά ΜΜΕ, ούτε καν κοιτάζει ποιός είναι εκδότης ή διευθυντής. Επειδή, στις ΗΠΑ, ο ιδιοκτήτης μπορεί να βάλει ως εκδότη ή διευθυντή σε μιά εφημερίδα όποιον θέλει ή τον εαυτό του.
Στην περίπτωση της ημερήσιας εφημερίδας ''Εθνικός Κήρυξ'' Αστόριας Νέας Υόρκης, ιδιοκτησίας του υφυπουργού Εξωτερικών, αρμόδιου γιά Απόδημους και Εκκλησιαστικά Θέματα, Αντώνη Η. Διαματάρη, αν προκύψει νομικό ζήτημα, ο κλητήρας θα πρέπει να επιδόσει τα έγγραφα καταγγελίας ή αγωγής στην... Αθήνα, στο υπουργείο Εξωτερικών, όπου ευρίσκεται ο υφυπουργός ή στο ακριβό διαμέρισμά του στην οδό Στησιχώρου στην Αθήνα, όπου κατοικεί.
Και αυτό, επειδή, αν και ''δήλωσε'' αμέσως μετά την υφυπουργοποίησή του (9 Ιουλίου 2019) ότι εκδότης-διευθυντής της εφημερίδας αναλαμβάνει ο υιός του (από 11 Ιουλίου 2019), ο ίδιος παραμένει ιδιοκτήτης με ποσοστό 100%, αλλά και CEO και υπεύθυνος σύμφωνα με τον νόμο ΗΠΑ.
Δεν γνωρίζουμε ποιά είναι η ιδιότητα του κ. Διαματάρη και στην θυγατρική εταιρία του στην Αθήνα ''Εθνικός Κήρυξ της Νέας Υόρκης Ελλάς, μονοπρόσωπη Ε.Π.Ε. με αρ. ΓΕΜΗ 576001000'' και αν είναι και σε εκείνη ''εκτελεστικός διευθυντής''. Αυτό ας το δούν μη ''ημέτερα''-ελεγχόμενα ΜΜΕ Αθήνας.
Στην βάση δεδομένων της Πολιτείας (State) Νέας Υόρκης, όπου είναι δηλωμένη η εταιρία ''Νational Herald, Inc.'' (''Εθνικός Κήρυξ'') και ανανεώνεται κάθε Παρασκευή βράδυ, η τελευταία αναφορά (11 Οκτωβρίου 2019) είναι η ακόλουθη:
Από ότι πληροφορηθήκαμε από νομικούς στην Αθήνα, υπουργοί ή υφυπουργοί μπορεί να είναι ιδιοκτήτες εταιρίας (σε αντίθεση με βουλευτές), αλλά δεν μπορούν να παραμένουν ''εκτελεστικοί διευθυντές'' της. Υπάρχει ασυμβίβαστο. Είναι έτσι πρωθυπουργέ Κυριάκο Μητσοτάκη ή όχι; Και αν είναι έτσι και ο υφυπουργός σου παραβίασε τον νόμο, το Σύνταγμα, το ασυμβίβαστο, από άγνοια ή εξεπίτηδες, τι θα πράξεις;;;
Και κάτι ακόμα... Ο υφυπουργός, λογικά, στην παρούσα χρονική περίοδο, τυπικά από 9 Ιουλίου 2019, είναι μόνιμος κάτοικος Ελλάδας, Αθηνών και όχι Old Brookville, Long Island, New York, όπως είναι δηλωμένος στην Πολιτεία Νέας Υόρκης, ως CEO της εφημερίδας. 'Οφειλε άμεσα να ενημερώσει την Πολιτεία Νέας Υόρκης τo Department of State (Νew York) που είναι αποκλειστικά αρμόδιο γιά τις εταιρίες, γιά την αλλαγή κατοικίας. Η ''παράλειψη'' αυτή, κατά λάθος ή εξεπίτηδες, μπορεί να έχει και νομικές συνέπειες στις ΗΠΑ, γιά τον υφυπουργό, αν γίνει καταγγελία ή έλεγχος.
Oι ψευτιές με την ''κυκλοφορία'' της εφημερίδας....

Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2019

Οι μετακεϋνσιανοί και ο νεοφιλελευθερισμός

Δοκίμια, Εξέχοντα, Επιστήμη-Τέχνες-Πολιτισμός, Ιδέες, Οικονομία, Πολιτική , , , , , , , , , , , , ,  2 Δεκεμβρίου 2019 

Θεωρητικές Ιδέες και Πολιτική Πρακτική

του Σπύρου Στάλια* 
Πρόλογος
Το άρθρο αυτό χωρίζεται σε πέντε μέρη.

Στο πρώτο μέρος υπάρχει μια ενδιαφέρουσα και θλιβερή ιστορία συνάμα. Μια ιστορία που με ευθύνη της αριστεράς, της δεξιάς και των καθηγητών των πανεπιστημίων δεν έχει λεχθεί ξεκάθαρα στη χώρα μας. Πως από το 1933 που άρχισαν να εφαρμόζονται οι μετακεϋνσιανές πολιτικές και ακόμα πιο έντονα από το 1945 και μετά, ο νεοφιλελευθερισμός δεν πέθανε, αλλά από το 1980 και μετά, ξαναγύρισε θριαμβευτικά στη ζωή μας, ως το κυρίαρχο υπόδειγμα που αποτελεί και την βάση συνύπαρξης μας στην ευρωζώνη.
Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζεται ο νεοφιλελευθερισμός της ευρωζώνης, ως θεωρητικό οικοδόμημα, αλλά και ως στοχευμένη πολιτική και οικονομική εφαρμογή, με άλλα λόγια τι ακριβώς εξυπηρετεί. Ο νεοφιλελευθερισμός ως σχολή σκέψης έλκει την καταγωγή της από τους Marshall, Walras, Wicksell, Hayek (Mount Pelerin Society), Friedman κά.
Στο τρίτο μέρος παρουσιάζεται η κεϋνσιανή και η μετακεϋνσιανή ακαδημαϊκή θεωρία, που έλκει την καταγωγή της, από τους Μάρξ, Καλέτσκι, Κέυνς, Σράφα, Λέρνερ κά. και πως αυτή η σχολή σκέψης ασκεί κριτική και καταρρίπτει τις υποθέσεις του νεοφιλελεύθερου υποδείγματος.
Στο τέταρτο μέρος παρουσιάζεται η μετακεϋνσιανό υπόδειγμα ως ολοκληρωμένη πολιτική και οικονομική εφαρμογή και σε τι ακριβώς στοχεύει, με άλλα λόγια πως η έκδοση του χρήματος και η διαχείριση του επιστρέφει στη δικαιοδοσία του λαού.
Τέλος στο πέμπτο μέρος, που αποτελεί και τον επίλογο αυτού του άρθρου, διατυπώνονται ορισμένες πολιτικές προτάσεις με βάση την μέχρι τώρα γνωστή επιστημονική γνώση και την γνώση από την οικονομική ιστορία.
Εδώ θα πρέπει να τονίσω ότι το άρθρο αυτό, έχει γραφεί με επιστημονική εντιμότητα και καθ οιονδήποτε τρόπο δεν έχει εξάρτηση από οποιαδήποτε ιδεολογία οιουδήποτε χρώματος. Είναι ένα επιστημονικό άρθρο.
Η αιτία για να γραφεί αυτό το άρθρο είναι οι πρόσφατες εκλογές κατά τι οποίες οι Έλληνες υπερψήφισαν τα κόμματα του ευρώ, και συνεπώς ανέδειξαν τον νεοφιλελευθερισμό ως την μοναδική πολιτική λύση για να προχωρήσει η χώρα στο μέλλον, πάρα την δεκαετή ατελέσφορη λιτότητα που θα συνεχιστεί, ως προδιαγεγραμμένη φτωχοποίηση, ως το 2060.
Κάποιος θα μπορούσε να πει ότι οι Έλληνες με την ψήφο τους επέδειξαν πλήρη αγνωσία, αγραμματοσύνη και ανευθυνότητα. Τι αλήθεια προσδοκούν μετά από δέκα χρόνια λιτότητας.
Καίτοι η κριτική αυτή με μια πρώτη ματιά φαίνεται εύλογη, εν τούτοις δεν μπορεί να εκληφθεί ως σοβαρή κριτική. Κανείς λαός δεν είναι υποχρεωμένος να γνωρίζει σε ποια γνώση μια οικονομική πολιτική στηρίζεται και ασκείται και ποιους εξυπηρετεί. Αυτό είναι καθήκον των πολιτικών και των πολιτικών σχηματισμών, μέσω των ΜΜΕ, να εξηγήσουν στο λαό γιατί η άσκηση μιας συγκεκριμένης οικονομικής πολιτικής είναι η δέουσα. Αλλά από ποιους οι πολιτικοί μαθαίνουν τα θέματα της οικονομίας; Μα από τους οικονομολόγους. Και οι οικονομολόγοι μαθαίνουν οικονομία στα Πανεπιστήμια. Έτσι φαίνεται.
Δεν υπάρχει κάτι που λέμε στην οικονομία που ως γνώση να μην έχει ρίζα στα Πανεπιστήμια. Ας αρχίσουμε από εδώ, από την γνώση.  ....

Το Ινστιτούτο Αστρονομίας, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών και Τηλεπισκόπησης λειτουργεί το Κέντρο Επισκεπτών στις εγκαταστάσεις του στην Πεντέλη από το 1995.

ΚΕΝΤΡΟ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ ΠΕΝΤΕΛΗΣ
Διάχυση Αστρονομικών Γνώσεων σε μαθητές Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Γυμνασίου/Λυκείου,
Ειδικών Σχολείων, Οργανωμένων ομάδων και Συλλόγων.
https://www.astro.noa.gr/gr/visitorcenter/documents/proines_ksenagiseis.pdf



Το Ινστιτούτο Αστρονομίας, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών και Τηλεπισκόπησης λειτουργεί το Κέντρο Επισκεπτών στις εγκαταστάσεις του στην Πεντέλη από το 1995. Το βασικό μέλημα του Κέντρου είναι η διάχυση αστρονομικών γνώσεων προς το ευρύ κοινό και ειδικά στους νέους, και η πληροφόρηση του κοινού για τα νέα επιτεύγματα και ανακαλύψεις στην Αστρονομία και Διαστημική Φυσική. Αυτό επιτυγχάνεται με την οργάνωση σεμιναρίων, διαλέξεων και με νυχτερινές παρατηρήσεις με το διοπτρικό τηλεσκόπιο 62.5 εκ. Newall. Επιπλέον, το Κέντρο παράγει ταινίες με αστρονομικό περιεχόμενο, οι οποίες και παρουσιάζονται στους επισκέπτες κατά τη διάρκεια των ξεναγήσεων.
Το Κέντρο Επισκεπτών στεγάζεται στο εντυπωσιακό κτίριο του τηλεσκοπίου Newall στο λόφο "Κουφός" στη Πεντέλη, περίπου 18 χλμ από το κέντρο της Αθήνας, σε υψόμετρο 500μ. Το κτίριο κατασκευάστηκε το 1958 εξ' ολοκλήρου από πεντελικό μάρμαρο.
Το Newall ήταν το μεγαλύτερο τηλεσκόπιο της Ελλάδας μέχρι το 1975 και το μεγαλύτερο τηλεσκόπιο του κόσμου από το 1869 (έτος κατασκευής του) μέχρι το 1873. Πρόκειται για ένα διαθλαστικό τηλεσκόπιο με φακό διαμέτρου 62.5 εκ., μήκους 9μ και συνολικού βάρους 16 τόνων. Πήρε το όνομα του από το Βρετανό εύπορο μηχανικό και ερασιτέχνη αστρονόμο, Robert Stirling Newall. Η κατασκευή του διήρκεσε 7 έτη πριν τοποθετηθεί σε θόλο στην πόλη Gateshead της Μεγάλης Βρετανίας. Από το 1890 μέχρι και το 1957 το τηλεσκόπιο φιλοξενήθηκε στο Πανεπιστήμιο του Cambridge όπου συνέβαλε σημαντικά σε πλήθος ανακαλύψεων. Δωρήθηκε στο ΕΑΑ το 1957 και τοποθετήθηκε στο θόλο της Πεντέλης, ο οποίος έχει διάμετρο 14 μ., το 1959. Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1980 χρησιμοποιήθηκε για καθαρά επιστημονικούς σκοπούς. Έκτοτε έχει ρόλο αμιγώς εκλαϊκευτικό.
Από τα εγκαίνια του Κέντρου τον Σεπτέμβριο του 1995 έως σήμερα έχουν ξεναγηθεί στο Κέντρο πάνω από 200.000 επισκέπτες από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό. Το ειδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που διοργανώνεται για τις πρωινές αλλά και τις βραδινές ξεναγήσεις για σχολεία παρακολουθούν κάθε έτος μαθητές από περίπου 250 νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια και Ειδικά Σχολεία όλης της Ελλάδας.
Η δομή των πρωινών ξεναγήσεων για μαθητές και ομάδες/συλλόγους παρουσιάζεται εδώ.
Το πρωινό πρόγραμμα για νηπιαγωγεία, ειδικά σχολεία, οργανωμένες ομάδες και συλλόγους υλοποιείται από Δευτέρα έως και Παρασκευή 9:30πμ -11:00πμ και 11:00πμ -12:30μμ . Το πρόγραμμα περιλαμβάνει και παρατήρηση του Ήλιου από ηλιακό τηλεσκόπιο (καιρού επιτρέποντος) για μαθητές 8 ετών και άνω . Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα για επισκέψεις μετά τις 12:30 μόνο για σχολεία της επαρχίας. Για όλες τις επισκέψεις απαιτείται προσυνεννόηση. Εισιτήριο 3 € ανά άτομο.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΕΝΤΡΟΥ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ ΠΕΝΤΕΛΗΣ (ΠΑΡΑΣΚΕΥΕΣ - ΣΑΒΒΑΤΑ)...

Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2019

Θα μου απαντήσει κανείς ή είναι απλά συμπτώσεις; [Η διχασμένη η γενιά του Πολυτεχνείου = Σκέψεις και Συναισθήματα: Ξαναβλέποντας με άλλο μάτι την περίφημη "Γενιά_του_Πολυτεχνείου"


 [Η διχασμένη η γενιά του Πολυτεχνείου = Σκέψεις και Συναισθήματα: Ξαναβλέποντας με άλλο μάτι την περίφημη "Γενιά_του_Πολυτεχνείου" ]

28 Σεπτεμβρίου και 8 Οκτωβρίου αντίστοιχα του 1973 παραιτούνται όλοι οι στρατιωτικοί συμπεριλαμβανομένου και του προέδρου της Στρατιωτικής κυβέρνησης του Γεωργίου Παπαδοπούλου και ορκίζεται ο προσωρινός πρόεδρος ο Σπύρος Μαρκεζίνης και ορίζεται πλέον η ημέρα των βουλευτικών εκλογών με κόμματα την 10η Φεβρουαρίου 1974.


Όμως στις 17 του Νοέμβρη του 1973 δηλαδή ένα μήνα μετά την παραίτηση όλης της στρατιωτικής κυβέρνησης κάποιοι στήνουν το γνωστό σε όλους μας Πολυτεχνείο με αποτέλεσμα να επιβληθεί νέα χούντα ως γνωστόν του αμερικανόφιλου Ιωαννίδη, ακυρώνονται οι προγραμματισμένες εκλογές της 10ής Φεβρουαρίου και στο βάθος η τραγωδία της Κύπρου.

Οι ερωτήσεις που τίθενται είναι οι εξής:


1.Γιατί από την 21ή Απριλίου του 1967 μέχρι την 08 Οκτωβρίου του 1973 δηλαδή για πάνω από 6 έτη κανένας φοιτητής δεν ξεσηκώνεται κατά κανενός ;

2. Γιατί μόλις ένα μήνα μετά την παραίτησης όλων των στρατιωτικών από την κυβέρνηση ξαφνικά ξεσηκώνονται οι «φοιτητές ανάμεσα στους οποίους οι περισσότεροι είναι άνω των 30 ετών ;

3. Εναντίων ποιου ξεσηκώνονται οι φοιτητές την στιγμή που οι στρατιωτικοί είχαν παραιτηθεί και είχαν οριστεί εκλογές με κόμματα ;

4. Αφού οι φοιτητές αγωνίζονται για την Δημοκρατία γατί αποπέμπουν μια προσωρινή κυβέρνηση που οδεύει στην Δημοκρατία και φέρνουν μια στρατιωτική χούντα του Ιωαννίδη ;

5. Γιατί από τις 17 Νοεμβρίου του 1973 μέχρι και την τελική πτώση της κυβέρνησης του Ιωαννίδη δεν ξανα ξεσηκώνεται κανένας φοιτητής ;

6. Τι γιορτάζετε κάθε χρόνο στις 17 Νοεμβρίου τον εκδημοκρατισμό της χώρας η εκχουντισμό ;
( Μιας και μετά το πολυτεχνείο δεν έπεσαι η χούντα απλά άλλαξε κυβερνήτη ! )

7. Γιατί αναφέρετε μια ψευδή λίστα θυμάτων του Πολυτεχνείου και αποφεύγεται την λιστα των θυμάτων του Πολυτεχνείου από την επίσημη πηγή του ιατροδικαστή Τζεβά που είχε οριστεί από την δημοκρατική κυβέρνηση μετά το 1974 ;

[TO «ΠΟΡΙΣΜΑ ΤΣΕΒΑ» ΓΙΑ TO «ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ» - Εν Αθήναις τη 14 Οκτωβρίου 1974'
https://stoxasmos-politikh.blogspot.com/2010/11/to-to-14-1974.html

8. Γιατί κανέναν ΜΜΕ δεν αναφέρετε στην έκθεση του Ιατροδικαστή Τζεβά όπου ξεκάθαρα φαίνεται ότι όλα τα θύματα 18 σε αριθμό δεν έχουν σχέση με το Πολυτεχνείο ;

Bλ. Τσαμουρλίδης

=====================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"

Πνευματικά Δικαιώματα: Καταγγελίες για εμπόδια Μενδώνη στο νέο οργανισμό των δημιουργών


Σχετικά: ΑΕΠΙ - Πνευματικά δικαιώματα
Οι εκπρόσωποι της ΕΔΕΜ καταγγέλουν πως η υπουργός Πολιτισμού θέτει ως όρο για την έγκριση της άδειας λειτουργία της την υποβολή business plan το οποίο όμως δεν προβλέπεται από τον σχετικό νόμο.
Mε…Γεφύρι της Άρτας μοιάζει πλέον ο σημαντικότατος όσο και ταλαιπωρημένος χώρος των εγχώριων πνευματικών δικαιωμάτων καθώς εκεί που δείχνει να μπαίνει σε μια συγκεκριμένη τροχιά εμφανίζονται νέα εμπόδια με αποτέλεσμα οι χιλιάδες Έλληνες δημιουργοί να παραμένουν στον αέρα.
Ενώ λοιπόν τους τελευταίους μήνες είχαμε, επιτέλους, την συμφωνία της πλειοψηφίας των δημιουργών για την εκπροσώπησή τους από το νέο δικό τους αυτοδιαχειριζόμενο οργανισμό συλλογικής διαχείρισης, την  ΕΔΕΜ, το έδαφος για την λειτουργία της οποίας προετοίμαζε τους τελευταίους μήνες, σύμφωνα με την πρόσφατη ισχύουσα νομοθεσία, η προσωρινή ΕΥΕΔ, υπάρχουν καταγγελίες για άρνηση παραχώρησης από πλευράς υπουργείου Πολιτισμού της απαιτούμενης άδειας λειτουργίας. ...

Ολοένα και περισσότερο κάποιες κρίσιμες πολιτικές επιλογές των ελληνικών κυβερνήσεων αποκλίνουν εντελώς από τη λαϊκή βούληση: Δέκα χοντροκομμένα παραμύθια...



Σχετικά με το μέγιστο πρόβλημα της μουσουλμανικής λαθρομετανάστευσης που κυριολεκτικά πνίγει τη χώρα επί χρόνια, ακούμε διαρκώς από κυβερνώντες, πολιτικά κόμματα και παράγοντες των τοπικών κοινωνιών να επαναλαμβάνονται μέχρι αηδίας τα ίδια χοντροκομμένα παραμύθια που δεν αντέχουν σε καμία λογική επεξεργασία και απευθύνονται μάλλον σε αφελείς ή ανίδεους:

Παραμύθι Νο 1: «Η αιτία της μαζικής λαθρομετανάστευσης είναι ο πόλεμος που αναγκάζει τους ανθρώπους να φεύγουν από τις πατρίδες τους επειδή κινδυνεύει η ζωή τους».


Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που τηρούν οι ελληνικές αρχές, η πλειονότητα των λαθρομεταναστών που έρχονται στη χώρα μας είναι Αφγανοί. Το Αφγανιστάν όμως βίωσε τον χειρότερο πόλεμο κατά το διάστημα 1979-88, όταν ο σοβιετικός στρατός είχε εισβάλει και κυριεύσει τη χώρα και προέβαινε σε τρομακτικά αντίποινα σε βάρος αμάχων για τον ανταρτοπόλεμο που του έκαναν οι μουτζαχεντίν. Παραδόξως όμως δεν υπήρξε τότε κανένα κύμα Αφγανών προσφύγων προς την Ευρώπη! 

Όταν πάλι μαινόταν ο πόλεμος Ιράν-Ιράκ τη δεκαετία του 1980 ο οποίος ήταν ιδιαίτερα βάρβαρος και στοίχισε τη ζωή σε περίπου 1,5 εκατομμύριο ανθρώπους, πάλι δεν υπήρξε κανένα κύμα Ιρανών και Ιρακινών προσφύγων προς τη Δύση! Αλλά και όταν έγινε η διαβόητη γενοκτονία των Τούτσι από τους Χούτου στη Ρουάντα στα μέσα της δεκαετίας του 1990 με 1 εκατομμύριο θύματα και μισό εκατομμύριο βιασμούς, ούτε τότε πλημμύρισε η Ευρώπη από πρόσφυγες. Επομένως το λογικό συμπέρασμα που βγάζει κανείς είναι πως ΔΕΝ είναι ο πόλεμος η βασική αιτία του φαινομένου που παρατηρούμε σήμερα.


Ποια όμως είναι τότε η ειδοποιός διαφορά του σήμερα με τις προηγούμενες δεκαετίες; Ποια είναι η πραγματική αιτία της μαζικής μετακίνησης εξαθλιωμένων πληθυσμών προς την Ευρώπη, αν όχι ο πόλεμος; 

Η πραγματική αιτία είναι μία: το smartphone. Από τη στιγμή που και ο πιο πάμφτωχος κάτοικος της υποσαχάριας Αφρικής ή των οροσειρών του Πακιστάν, ή των λασπότοπων του Μπαγκλαντές απέκτησε πρόσβαση σε smartphone και είδε πώς ζει ο κόσμος στην ευημερούσα Ευρώπη, πώς διασκεδάζει, πώς απολαμβάνει ελευθερίες και δικαιώματα, ήταν αδύνατον πλέον να τον κρατήσει οτιδήποτε στον τόπο του. 
Επομένως έχουμε να κάνουμε με σαφή ροή λαθρομεταναστών οι οποίοι χρησιμοποιούν την ιδιότητα του πρόσφυγα ως άλλοθι και ως φθηνή δικαιολογία για να εκμεταλλευτούν τα κενά του ευρωπαϊκού νομικού συστήματος και να μπορέσουν να φθάσουν στις χώρες που έχουν δει στο smartphone για να ζήσουν κι αυτοί όπως ζουν εκείνοι τους οποίους βλέπουν στα smartphones. 
Γι’ αυτό οι δημοσιογράφοι λένε συχνά με έκπληξη ότι οι λαθρομετανάστες είναι πολλές φορές ρακένδυτοι και ταλαιπωρημένοι, αλλά έχουν πάντα πανάκριβο smartphone τελευταίας τεχνολογίας στο χέρι τους – αυτό συμβαίνει διότι πολύ απλά το smartphone είναι η κινητήρια δύναμη πίσω από τη νέα μεγάλη μετανάστευση των πληθυσμών και όχι ο φόβος του πολέμου.  





Παραμύθι Νο 2: