Κυριακή 28 Ιανουαρίου 2018

ΠΟΤΕ ΕΒΛΑΨΕ Η ΜΟΝΑΞΙΑ; [à voix haute (ad alta voce)]

L’anima ha un metodo infallibile per aiutarci a capire quando un luogo o una persona ci hanno fatto stare bene. La nostalgia.
– Paola Felice-


Σύμφωνα με τον Αριστοτέλη, ο άνθρωπος είναι ον κοινωνικό πράγμα που σημαίνει ότι επιθυμεί αλλά και προσπαθεί να περιτριγυρίζεται από άτομα που αγαπάει και τον αγαπούν πραγματικά. Από ανθρώπους που τον καταλαβαίνουν, τον βοηθούν αλλά και απολαμβάνουν να περνούν πολλές ώρες μαζί του.

Έρχονται όμως μέρες ή ώρες μέσα στην ημέρα που νιώθει την ανάγκη να μείνει μόνος του, μόνο αυτός και ο εαυτός του. Είναι εκείνες οι στιγμές που απλά θέλει να ξαπλώσει στο κρεβάτι και να κοιτάει το ταβάνι χωρίς κάποιο ιδιαίτερο λόγο, θέλει να κάτσει στο καναπέ και να δει τη αγαπημένη του ταινία συνοδευόμενη από ποπ-κορν ή να απολαύσει μια βόλτα στην θάλασσα συλλογιζόμενος όχι μόνο αυτά που έχει καταφέρει στην ζωή του αλλά και γι’ αυτά που προσπάθησε και δεν κατάφερε να κάνει πραγματικότητα. Να θυμηθεί μια παλιά αγάπη, έναν ανεκπλήρωτο έρωτα ή μια φιλία που για κάποιο λόγο δεν κράτησε όσο και αν προσπάθησε. Είναι οι στιγμές αυτές που ο άνθρωπος θέλει να κλάψει, να βγάλει από μέσα του όλα αυτά που κρατάει τόσο καιρό, όλα αυτά που τον ...

Η φωνή του Εγώ ενάντια στη Διαίσθηση

Του Catalyst Yogi
Η ζωή τώρα δίνει την αίσθηση ενός ποταμού με δυνατό ρεύμα που μοιάζει να αυξάνει καθημερινά την ταχύτητά του. Η έννοια του χρόνου αλλάζει και γεγονότα που συνέβησαν μόλις την περασμένη εβδομάδα  φαντάζουν πολύ μακρινά.  Αν βασίζεστε στο εγώ/νου (παλιός τρόπος αντιμετώπισης) η ζωή θα φαίνεται αφόρητη, γεμάτη αμφιβολία, φόβο και άγχος.

Μία σπουδαία διεύρυνση της συνειδητότητας αναδύεται αυτήν την περίοδο και φέρνει νέες προκλήσεις σε μία ανθρωπότητα που δεν έχουμε συναντήσει ποτέ πριν. Οι αρχαίοι μας πρόγονοι μας είχαν προειδοποιήσει να αφήσουμε τον παλιό τρόπο (δηλαδή οδηγοί της ζωής μας να είναι ο νους και το εγώ).
Το εγώ/νους είναι δομημένα από σκέψεις και πεποιθήσεις του παρελθόντος και δεν έχουν τα κατάλληλα εφόδια ώστε να μας οδηγήσουν στη νέα εποχή.  Κατά τη διάρκεια μεγάλων αλλαγών, ο νους θα σας συμβουλεύει να χωρίσετε και να αποσυρθείτε από τους άλλους με μη υγιείς τρόπους ή να χαθείτε μέσα σε μία φαντασίωση και να αρνηθείτε αυτό που έρχεται ή να γεννήσετε σκέψεις γεμάτες φόβο που θα σας οδηγήσουν σε μία ζωή γεμάτη στέρηση.
Είναι η στιγμή να βασισθείτε στο σθένος της Ψυχής σας και να ζήσετε με οδηγό την καρδιά σας. Αν δεσμευτείτε να ζήσετε με αυτόν τον τρόπο θα βιώσετε μία συναρπαστική Ζωή, γεμάτη με ατελείωτες δυνατότητες ώστε να εξωτερικεύσετε και υλοποιήσετε το ύψιστο δυναμικό σας.
Το να ζήσετε ακούγοντας τη Ψυχή σας σημαίνει να ακούτε τη Διαίσθησή σας.  ...

Δεν είμαι αντιφασίστας! ( Pier Paolo Pasolini )


Σχολιάζει ο Νίκος Κλειτσίκας (Press-GR)


«Με τον πρόεδρο Τραμπ, μοιραζόμαστε τις ίδιες ιδέες για τη δημοκρατία»!
Αλέξης Τσίπρας

"Αιρετικός και Κουρσάρος"... Τεράστιος κι...
απαράμμιλος ο Pier Paolo Pasolini είχε προεξοφλήσει, πριν από 45 χρόνια ποια θα ήταν η διεστραμμένη προέλευση του σημερινού αφηγήματος της παγκοσμιοποίησης, ο αποκαλούμενος "αντιφασισμός".

Ποιους εξυπηρετεί ο σημερινός "αντιφασισμός";

Συγκεκριμένα σήμερα... ο "αντιφασισμός" είναι το καλύτερο κι ισχυρότερο όπλο που χρησιμοποιείται στη δύση κι ειδικότερα στην Ευρώπη από το υπερεθνικό κεφάλαιο, για να καταπολεμήσει την ελευθερία αλλά ακόμη και την αστική δημοκρατία, ώστε να αποπροσανατολίσει τις λαϊκές μάζες, τους αγώνες των εργαζομένων και την κατάργηση κοινωνικών και πολιτικών δικαιωμάτων, στο βωμό του άπληστου κι αδηφάγου υπερεθνικού κεφαλαίου, της παγκοσμιοποίησης.

Στην πατρίδα μας και τα εισοδήματα μας τα εξαφάνισαν και τα σπίτια χάνουμε με "δήμευση", για αδυναμία πληρωμής φόρων που επιβάλλονται για να πληρώνονται οι "δανειστές" τόκους κι όχι δανείων κατανάλωσης. Τους νέους επιστήμονες, ότι πιο παραγωγικό μπορεί να έχει μια χώρα, τους έστειλαν μετανάστες στα σκλαβοπάζαρα των "αναπτυγμένων". Το φασισμό ξαναζωντάνεψαν... κι όλα αυτά στο όνομα του "αντιφασισμού"! 

Γράφει ο Pier Paolo Pasolini πριν 45 ολόκληρα χρόνια:
«Αναρωτιέμαι, αγαπητέ Alberto, αν αυτός ο θυμωμένος αντιφασισμός που βρίσκει σήμερα, με τελειωμένο τον φασισμό, διέξοδο εκτόνωσης στις πλατείες, δεν είναι κατά βάθος ένα όπλο αποπροσανατολισμού που χρησιμοποιεί η άρχουσα τάξη σε βάρος των φοιτητών και των εργαζομένων για να περιορίσει την αμφισβήτηση. Για να ωθήσουν τις μάζες να πολεμήσουν έναν ανύπαρκτο εχθρό, ενώ ο σύγχρονος καταναλωτισμός έρπει ύπουλα, διεισδύει και διαφθείρει την ήδη ετοιμοθάνατη κοινωνία».
Επιστολή του Pier Paolo Pasolini στον Alberto Moravia,
"Incontro con..." [Συνάντηση με...],
Rubrica Rai 1973, μεταδόθηκε από Rai Storia ...

Ένα ΟΧΙ "erga omnes", με αφορμή την Μακεδονία [erga omnes: έναντι όλων]



Μ' αφορμή την Μακεδονία
του Λεωνίδα Χ. Αποσκίτη
Η Ελλάδα βρίσκεται σήμερα υπό την καταλυτική επιρροή ξένων χωρών και ομάδων συμφερόντων με αποτέλεσμα την απώλεια της κυριαρχίας της. Η οικονομία και οι πολιτικοί μας καθοδηγούνται από τις Βρυξέλλες, την Ουάσιγκτων, το ΔΝΤ, την Γουώλ Στρητ, το ΝΑΤΟ και τους πολυεθνικούς κολοσσούς, των οποίων το μοναδικό ενδιαφέρον είναι να πλουτίζουν οι μέτοχοί τους.
Η δύναμή τους και η εξουσία τους -συνειδητή ή ασυνείδητη, επιδιωκόμενη ή όχι- είναι έκδηλες στην εξωτερική μας πολιτική και αντικατοπτρίζονται σ' αυτό που συμβαίνει τώρα με το “Μακεδονικό”.
Οι εχθροί μας γνωρίζουν ότι ως μεμονωμένα άτομα είμαστε ασθενέστεροι απ' ό,τι ως έθνος. Γι' αυτό από την αρχή των “Μνημονίων” οι εντολοδόχοι κυβερνώντες προσπαθούν να μας αποτρέψουν να δράσουμε συλλογικά ως κοινωνία, ως χώρα, ως πολιτισμός.  Επιχειρούν να μας διαιρέσουν καλλιεργώντας τον κοινωνικό αυτοματισμό, δίνοντας και παίρνοντας προνόμια, νοθεύοντας τις ιδέες και την ιστορία. Το κοινό καλό έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα, για να μην αισθανόμαστε αξιοπρεπείς, για να μην μπορούμε να ζήσουμε και να αντισταθούμε αλληλέγγυοι μεταξύ μας.
Χάνοντας την αίσθηση της κοινωνίας με τους κώδικές της, τις παραδόσεις της, τα ήθη της και τις υποχρεώσεις της, χάνουν και οι λέξεις την σημασία τους και φαντάζουν άδειες.
Έτσι θέλουν να μας ξεγελάσουν και με το όνομα της Μακεδονίας, το οποίο είναι ταυτισμένο με τον ιστορικό, οικουμενικό ελληνισμό. Οι Μακεδόνες έφεραν στην Οικουμένη τον ελληνικό πολιτισμό, όταν η Σπάρτη και η Αθήνα είχαν ολοκληρώσει τον ιστορικό τους κύκλο. Το όνομα της Μακεδονίας είναι κάτι πολύ μεγαλύτερο από έναν απλό “γεωγραφικό προσδιορισμό” και δεν νοείται να το απεμπολούμε αμαχητί, υποκύπτοντας στα κελεύσματα αλυτρωτικών ή οικονομικών συμφερόντων. Όπως και οι κίνδυνοι που θα προκύψουν από έναν ενδοτικό συμβιβασμό θα έχουν μελλοντικά ευρύτερες επιπτώσεις, πέρα από τα πρόσκαιρα συμφέροντα της ευρω-ατλαντικής συμμαχίας. ...

Όραση: Λένε ότι “μόνο το 1%” των ανθρώπων βλέπει αυτές τις λέξεις [pics]

Πόσο καλή είναι η όρασή σας; 
Μπορείτε να διακρίνετε τις λέξεις μέσα σε αυτές τις εικόνες;

Σε κάθε μία από τις εικόνες, υπάρχει μια λέξη. Κάτω από κάθε εικόνα υπάρχουν οι αντίστοιχες επιλογές. Μπορείτε να διακρίνετε όλες τις λέξεις;

Τα Νεκρά «Αριστερά» Σχήματα [ΠΛΗΡΗΣ ευθυγράμμιση με τους σχεδιασμούς και τα ιδεολογήματα της Παγκοσμιοποίησης και του 4ου Ράιχ… ]


Είναι να γελά κανείς με τα ποικίλα νεφελώματα της «αριστερής» πολυχρωμίας, τα οποία έχουν υποκαταστήσει τα ταξικά κριτήρια και τις κοινωνικές ζυμώσεις, με λεκτικούς αφορισμούς: «Εθνικισμός», «ρατσισμός», «φασισμός» και CIA… 
Είναι τόσο θλιβεροί αυτοί οι «αριστεροί» φωνακλάδες της Επανάστασης(!), που δεν είναι σε θέση να αντιληφτούν ότι τα νέα «ταξικά» τους κριτήρια («Εθνικισμός», «ρατσισμός» κ.λπ) αποτελούν και τα κυρίαρχα ΚΡΙΤΗΡΙΑ (σήμερα) του 4ου Ράιχ:
Του πλανητικού χρηματιστηριακού ιμπεριαλισμού…


Ταυτίζονται ΠΛΗΡΩΣ στα πολιτικά κριτήρια και στις «νέες ιδέες» του διεθνούς ιμπεριαλισμού (από τα «αντιεθνικιστικά», «αντιρατσιστικά» και «αντιφασιστικά» ιδεολογήματα μέχρι τα «Ανοικτά Σύνορα»-λαθρομεταναστευτικό, και τις πολυπολιτισμικές ασθένειες των πολύχρωμων «δικαιωμάτων») ΚΑΙ δεν το αντιλαμβάνονται ούτε στο ελάχιστο… 

Δεν αντιλαμβάνονται, όλοι αυτοί οι «υπερεπαναστάτες», ότι φωνασκούν υστερικά εναντίον του ιμπεριαλισμού, έχοντας και χρησιμοποιώντας τα ίδια κριτήρια με αυτόν: 

Hurriyet: Τουρκικά πλοία εμπόδισαν την προσέγγιση Καμμένου στα Ίμια (Video) Yunanistan Savunma Bakanı Panos Kammenos Haberleri

Yunanistan Savunma Bakanı'na Kardak hüsranıKardak'a çelenk atmak için Yunan hücumbotu ile gelen Yunanistan Savunma Bakanı Panos Kammenos Kardak'a yaklaştırılmadı. Yapılan ikazın ardından Yunanistan Heyeti, gerginlik yaşanmadan Türk karasularını terk etti.
Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος παρεμποδίστηκε σήμερα από το να προσεγγίσει τα Ίμια προκειμένου να ρίξει στεφάνι στη μνήμη των πεσόντων Ελλήνων αξιωματικών του Πολεμικού Ναυτικού Παναγιώτη Βλαχάκο, Χριστόδουλο Καραθανάση και Έκτορα Γιαλοψό που είχαν χάσει τη ζωή τους στο επεισόδιο των Ιμίων το 1996, μεταδίδει η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας Hurriyet.

H τουρκική εφημερίδα αναφέρει το ελληνικό σκάφος «ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ» παρεμποδίστηκε από την τουρκική ακτοφυλακή:

Ο Έλληνας υπουργός Άμυνας Πάνος Καμμένος, ο οποίος ήρθε με το ελληνικό σκάφος επίθεσης για να καταστρέψει το Καρδάκ, δεν έφτασε κοντά στο Καρδάκ. Μετά την προειδοποίηση, η ελληνική αντιπροσωπεία άφησε ανέγγιχτα τα τουρκικά ύδατα. Ο υπουργός Εσωτερικών Σουλεϊμάν Νόμπελ δήλωσε: "Η Διοίκηση Ακτοφυλακής μας έχει εκπληρώσει την ανάγκη." Στη δήλωση που έκανε η TSK για το θέμα, «Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις, η χώρα μας και τα δικαιώματα και τα συμφέροντα του έθνους μας που απορρέουν από το διεθνές δίκαιο και τις συμφωνίες συνεχίζει να επιμονή και αποφασιστικότητα για την προστασία», ανέφερε η δήλωση.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, για το θέμα τοποθετήθηκε ήδη ο Υπουργός Εσωτερικών της Τουρκίας, Σουλεϊμάν Σόυλου, ο οποίος σημείωσε «η τουρκική ακτοφυλακή έκανε αυτό που έπρεπε στα Καρντάκ (σ.σ Ίμια) και η Ελληνική αποστολή αποχώρησε μετά από προειδοποιήσεις. Δεν υπήρξε κάποιο επεισόδιο».

Η τοποθέτηση του υπουργού Εσωτερικών και όχι Εξωτερικών έχει τη δική της σημειολογία αφού η Τουρκία θεωρεί την υπόθεση εσωτερικό ζήτημα και την περιοχή των Ιμίων δικά της εδάφη. 
Η Ηurriyet έδωσε στη δημοσιότητα και σχετική φωτογραφία από το σημείο αλλά και video. 




Το Ελληνικό Υπουργείο Εθνικής Άμυνας δεν αναφέρει τίποτε για το περιστατικό στην ανακοίνωσή του.  ...

Αντιβίωση: Τι πρέπει να τρώτε και τι όχι - What You Should Eat During and After Antibiotics


Τα αντιβιοτικά είναι μια ισχυρή γραμμή άμυνας κατά των βακτηριακών λοιμώξεων.
Ωστόσο, μπορεί να προκαλέσουν παρενέργειες, όπως διάρροια και ηπατική βλάβη.
Ορισμένα τρόφιμα μπορούν να μειώσουν αυτές τις ανεπιθύμητες ενέργειες, ενώ άλλα μπορεί να τα κάνουν χειρότερα.



"Αυτό το άρθρο εξηγεί τι πρέπει και δεν πρέπει να τρώτε κατά τη διάρκεια και μετά από τα αντιβιοτικά"

Τα αντιβιοτικά είναι μια ισχυρή γραμμή άμυνας κατά των βακτηριακών λοιμώξεων. Ωστόσο, μερικές φορές προκαλούν παρενέργειες, όπως διάρροια και ηπατική βλάβη.

Η θεραπεία με αντιβίωση (μετά από συνταγή γιατρού) είναι σημαντική για να ξεπεράσετε κάποια λοίμωξη. Ωστόσο, εάν παίρνετε αντιβίωση «με το παραμικρό» μπορεί να προκαλέσετε μακροπρόθεσμες αλλαγές στα υγιή βακτήρια του εντέρου. Αυτό θα οδηγήσει σε βλάβη του ήπατος.

Ορισμένες τροφές μπορούν να μειώσουν τις ανεπιθύμητες παρενέργειες των αντιβιοτικών. Άλλες τροφές μπορεί να κάνουν τα πράγματα χειρότερα. Αυτό το άρθρο εξηγεί τι πρέπει και δεν πρέπει να τρώτε για όσο παίρνετε αντιβίωση και μετά.

Αντιβίωση: Πάρτε προβιοτικά κατά τη διάρκεια και μετά τη θεραπεία

Γιατί πολτοποιήθηκε το "Αρχείο Εθνικού Γραφείου Εγκλημάτων Πολέμου"

'Ήταν συνεργάτης των ΝΑΖΙ; Η σκοτεινή περίοδος του Κων/νου Καραμανλή και το ξεχασμένο σκάνδαλο Μέρτεν που συγκλόνισε την Ελλάδα

Ένα αποχαρακτηρισμένο - από το 2006 - απόρρητο έγγραφο της CIA (δείτε το εδώ) που εμπλέκει τους δύο πρώην πρωθυπουργούς Κωνσταντίνο Καραμανλή και Κωνσταντίνο Τσαλδάρη με τους ναζί, παρουσιάζοντάς τους ως πράκτορές των γερμανικών κατοχικών δυνάμεων και συνεργάτες του Μαξ Μέρτεν, κάνει τις τελευταίες ώρες τον γύρο του διαδικτύου.

Πρόκειται για έγγραφο - μαρτυρία διπλωματικού υπαλλήλου σύμφωνα με το οποίο ο Κωνσταντίνος Καραμανλής αλλά και ο Κωνσταντίνος Τσαλδάρης εμφανίζονται σε λίστα των πρακτόρων των ναζί κατά την περίοδο της κατοχής. Ωστόσο η σχετική λίστα  με τους πράκτορες δεν περιλαμβάνεται στο απόρρητο έγγραφο της CIA.

Η αλήθεια είναι οτι πρόκειται για μια παλιά ιστορία που είχε συγκλονίσει την Ελλάδα την δεκαετία του 60 και αφορούσε τον Καραμανλή και είχε μείνει στην ιστορία ως σκάνδαλο Μέρτεν.

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο εγγραφο της CIA, όσοι αναγράφονται στη λίστα φέρονται να είχαν συνεργαστεί και με τον Μαξ Μέρτεν, τον σφαγέα της Θεσσαλονίκης, στην εξόντωση των Εβραίων της πόλης. ...

«1968» – Mια ταινία διαμάντι! – Συζήτηση με τον Τάσο Μπουλμέτη (ηχητικό)


To «1968», η νέα δημιουργία του Τάσου Μπουλμέτη, είναι μια ταινία – σταθμός! Είναι μια συγκλονιστική ταινία – ύμνος στους ακατάλυτους  δεσμούς που ενώνουν όλους όσοι σέβονται ο ένας την ιδρωμένη φανέλα του άλλου. 
Ο σκηνοθέτης Τάσος Μπουλμέτης μαζί με τον παλαίμαχο παίκτη της ΑΕΚ, μέλος της ομάδας που θριάμβευσε πριν από 50 χρόνια στο Παναθηναϊκό Στάδιο, ο διαπρεπής σήμερα γιατρός Χρήστος Ζούπαςμίλησαν στην εκπομπή του Νίκου Μπογιόπουλου (Real fm – 25/1/2018) για την ταινία η οποία βρίσκεται ήδη στους κινηματογράφους. 
Ακούστε την εκπομπή εδώ: 


Ο σκηνοθέτης της ταινίας «1968» Τάσος Μπουλμέτης μαζί με τον παλαίμαχο παίκτη της ΑΕΚ, μέλος της ομάδας που θριάμβευσε πριν από 50 χρόνια στο Παναθηναϊκό Στάδιο, ο διαπρεπής σήμερα γιατρός Χρήστος Ζούπας μίλησαν στην εκπομπή του Νίκου Μπογιόπουλου (Real fm – 25/1/2018).
Παραθέτουμε το τρέιλερ της ταινίας και το κείμενο του Νίκου Μπογιόπουλου στη σελίδα του στο facebook για το «1968» του Τάσου Μπουλμέτη.

Σάββατο 27 Ιανουαρίου 2018

"Το Μονόγραμμα" του Οδυσσέα Ελύτη - Ρ - (για Πέτρα Βενετσιάνικη)

Σχετικό: Οδυσσέας Ελύτης: Τα -Ρ- του έρωτα (1972)


Το Μονόγραμμα είναι το αγαπημένο μου ποίημα...
Αφήγηση: Stelios Weigand-Erotikos 9.48

Για πολλούς, "Το Μονόγραμμα" του Οδυσσέα Ελύτη είναι ένα
από τα πιο ερωτικά ποιήματα που έχουν γραφτεί ποτέ.
Άμεσο, συγκινητικό, βαθιά τρυφερό και ερωτικό, το Μονόγραμμα είναι ένα από αυτά τα ποιήματα που κάθε φορά έχουν κάτι καινούριο να πούν, κάτι νέο να μας δείξουν. Αν το διαβάσετε σε διαφορετικές εποχές, ανάλογα με την ψυχική και συναισθηματική σας διάθεση θα σας αγγίξει διαφορετικά.
Το Μονόγραμμα έγραψε ο Οδυσσέας Ελύτης κατά τη διαμονή του στο Παρίσι (1969-1971). Το ποίημα δημοσιεύτηκε πρώτη φορά την Άνοιξη του 1971 στις Βρυξέλλες σε χειρόγραφη μορφή. Στην Ελλάδα τυπώθηκε το φθινόπωρο του 1972.
----------------------------------------------------------
Θα πενθώ πάντα -μ' ακούς;- για σένα,
μόνος, στον Παράδεισο

Ι
Θα γυρίσει αλλού τις χαρακιές  Της παλάμης, η Μοίρα, σαν κλειδούχος

Μια στιγμή θα συγκατατεθεί ο Καιρός Πως αλλιώς, αφού αγαπιούνται οι άνθρωποι

Θα παραστήσει ο ουρανός τα σωθικά μας Και θα χτυπήσει τον κόσμο η αθωότητα
Με το δριμύ του μαύρου του θανάτου. ...

Πιο πολύτιμο ήταν το φως των ματιών σου... Τι ΄ν΄ αυτό που τόσο φοβάται ο νους μας; Τι ψάχνει να βρει στα κομμάτια του κόσμου;

«…θυμήθηκαν μια καουμπόικη ταινία που είχαν δει, ο ένας σε κάποιο σινεμά της Λα Πλάτα κι ο άλλος στο Μπουένος Άιρες.
Είχαν ξεχάσει τον τίτλο, όχι όμως και τη σκηνή του σαλούν με τη δίφυλλη πόρτα. Ήταν σίγουροι ότι η πρωταγωνίστρια το ‘σκαγε με κάποιον καβάλα σ’ ένα άλογο.
– Με ποιον έφυγε; ρώτησε η Λάουρα.
– Με ποιον ήθελες να φύγει; Με τον ήρωα.
– Ο ήρωας των γυναικών δεν είναι πάντα ο ίδιος με τον ήρωα των αντρών.
– Αυτό είναι αλήθεια. Αλλά, μην ξεχνάς. Στις ταινίες υπάρχει πάντα μόνο ένας ήρωας.»


(click ==> Dirge Without Music 

I am not resigned to the shutting away of loving hearts in the hard ground.
So it is, and so it will be, for so it has been, time out of mind:
Into the darkness they go, the wise and the lovely.  Crowned
With lilies and with laurel they go; but I am not resigned.

Lovers and thinkers, into the earth with you.
Be one with the dull, the indiscriminate dust.
A fragment of what you felt, of what you knew,
A formula, a phrase remains,—but the best is lost.

The answers quick and keen, the honest look, the laughter, the love,—
They are gone.  They are gone to feed the roses.  Elegant and curled
Is the blossom.  Fragrant is the blossom.  I know.  But I do not approve.
More precious was the light in your eyes than all the roses in the world.

Down, down, down into the darkness of the grave
Gently they go, the beautiful, the tender, the kind;
Quietly they go, the intelligent, the witty, the brave.
I know.  But I do not approve.  And I am not resigned.
Edna  St. Vincent Millay, “Dirge Without Music” from Collected Poems © 1928, 1955 by Edna St. Vincent Millay and Norma Millay Ellis. Reprinted with permission of Elizabeth Barnett and Holly Peppe, Literary Executors, The Millay Society. Source: Collected Poems (HarperCollins, 1958)

Τι ΄ν΄ αυτό που τόσο φοβάται ο νους μας; Τι ψάχνει να βρει στα κομμάτια του κόσμου;
Γυρεύουμε ήρωες, γυρεύουμε θεούς, γυρεύουμε ν’ αποδράσουμε, γυρεύουμε έστω κάποιο νόημα, κάτι που να φαντάζει λογικό.
Προσπαθούμε να συναρμολογήσουμε μια συνέχεια μέσα απ’ το χάος που μας περιτριγυρίζει. Σαν να είμαστε χαμένοι σ’ έναν ωκεανό και να ψάχνουμε για μια νέα γη, όπου θα αναπαύσουμε τις αγωνίες μας. 
Κάθε τέχνη, κάθε θρησκεία, κάθε ιδεολογία, κάθε εραστής, κάθε παιδί, δεν είναι τίποτα άλλο από ένα κομματάκι γης, ένα μικρό νησί όπου για λίγο μπορούμε να ξεχάσουμε τη θάλασσα που μας περιμένει. ...

Ιερές αποκαλύψεις ή κατασκεύασμα;

Σε όλα τα μέρη του κόσμου, μας βεβαιώνουν ότι ο Θεός τούς αποκαλύφθηκε. Τί δίδαξε τους ανθρώπους; Τους απέδειξε, ίσως ότι υπάρχει; Τους είπε που κατοικεί; Τους είπε από ποιά ουσία αποτελείται; Τους εξήγησε τις προθέσεις και τα σχέδιά του; Τί αποκάλυψε για αυτά; Συμφωνεί με τ’ αποτελέσματα που βλέπουμε;

Όχι! Τους πληροφόρησε μόνο ότι "είναι αυτός που είναι", ότι δηλαδή είναι ένας ανίκητος Θεός, ότι οι βουλές του είναι άφατες, ότι εξοργίζεται όταν κάποιος τολμήσει να τις πληροφορηθεί, ή να χρησιμοποιήσει τη λογική για να τις κρίνει, ή να κρίνει τα έργα του.

Η αποκαλυφθείσα συμπεριφορά του, συμφωνεί με τις θαυμάσιες ιδέες που έχουν δοθεί για τη σοφία του, την καλοσύνη του, τη δικαιοσύνη του, την παντοδυναμία του;

Καθόλου. Σε κάθε αποκάλυψη αυτή η συμπεριφορά δείχνει ένα μεροληπτικό, άστατο ον, καλό μόνο στους εκλεκτούς του, οι οποίοι είναι εχθροί όλων των άλλων. Αν καταδέχεται να εμφανιστεί σε κάποιους, φροντίζει να κρατάει τους υπόλοιπους σε βαθιά άγνοια των θείων προθέσεών του.
[...]
Πώς φανερώθηκε ο Θεός; Διέδωσε ο ίδιος τους νόμους του; Μίλησε στους ανθρώπους με το δικό του στόμα και τη δική του γλώσσα; Ακούω ότι ο Θεός δεν παρουσιάστηκε αυτοπροσώπως, αλλά ότι χρησιμοποίησε τα όργανα κάποιων εκλεκτών του, οι οποίοι φρόντισαν να διδάξουν και να εξηγήσουν τις βουλές του στους αδαείς. Δεν επιτρεπόταν ποτέ στον λαό να πάει στο ιερό· οι εντεταλμένοι του, μόνο αυτοί πήγαιναν σε αυτόν και μετέφεραν στον κόσμο τις εντολές του.

Παπάς Ζαν Μελιέ («Διαθήκη», κεφάλαια 124-125)
Πρόλογος
Το θείο στοιχείο είτε επινοήθηκε από τον άνθρωπο, είτε πράγματι υπάρχει και αποκαλύφθηκε στον άνθρωπο. Δεν μπορεί να συμβαίνει κάτι άλλο, κατά την γνώμη μου. Οι θρησκείες μιλούν είτε για έναν υπερβατικό θεό, είτε για πολλούς εγκόσμιους θεούς, είτε για μια απρόσωπη άπειρη πραγματικότητα. Ο κάθε άνθρωπος έχει το δικαίωμα να ελπίζει σε κάτι, αλλά έχει επίσης και το δικαίωμα να αναζητήσει, να διερωτηθεί. Θεωρώ, ότι πάνω από την ελπίδα, βρίσκεται η αλήθεια. Η αλήθεια ποτέ δεν διαψεύδει, σε αντίθεση με την πίστη και την ελπίδα, γιατί αντλεί την δύναμή της από τον ίδιο της τον εαυτό. Ίσως, σε τελική ανάλυση, η αλήθεια να είναι ταυτόχρονα και η μέγιστη, πραγματική ελπίδα.
Πόθεν, λοιπόν, η γνώση του ανθρώπου για το θείο; Εδώ, δεν θα μας απασχολήσουν οι θεολογικοί ισχυρισμοί. ...

Με τη δύναμη του «Βασιλιά»: Η κορυφαία ταινία όλων των εποχών κόστισε… 1 δολάριο!

"Απέτυχε στο box office, κανείς δεν ήθελε να παίξει σε αυτή, τα δικαιώματά της αγοράστηκαν για ένα μόλις δολάριο και όμως έγινε θρύλος..."

Η ιστορία μας ξεκινάει με έναν 34χρονο φτωχό σκηνοθέτη. Έπειτα από τρεις ταινίες μικρού μήκους έχει έρθει η ώρα επιτέλους να γυρίσει μια κανονική. Το μεγάλο του πλεονέκτημα, ωστόσο, είναι ταυτόχρονα και μειονέκτημα. Ο σκηνοθέτης της ιστορίας μας είναι Αμερικάνος. Και οι Αμερικάνοι σκηνοθέτες έχουν το πλεονέκτημα να μπορούν να κυνηγούν την τύχη τους στην πιο μαζική βιομηχανία του Hollywood. Κι όμως, αυτό μετατρέπεται εύκολα και σε αρνητικό: μέσα σε μια τόσο πολυπληθή κατάσταση, ποιος παραγωγός θα σου δώσει σημασία αν δεν είσαι κάτι πραγματικά ιδιαίτερο;
Ας είναι καλά ο Στίβεν Κινγκ, όμως, που έχει βοηθήσει κόσμο και κοσμάκη στο Hollywood. Ο πολυγραφότατος συγγραφέας δεν είχε ποτέ κανένα πρόβλημα να βλέπει τις «χάρτινες» ιστορίες του να γίνονται βιβλία (με εξαίρεση ορισμένες φορές που εκνευριζόταν με κάτι αποδόσεις…) και αφού πλούτισε πουλώντας τα δικαιώματά τους στους παραγωγούς του Hollywood, αποφάσισε πως θα δίνει τα δικαιώματα των ιστοριών του για μόλις ένα δολάριο.
Ο σκηνοθέτης της ιστορίας μας γνώριζε προσωπικά τον Κινγκ. Για την ακρίβεια, τον θαύμαζε και είχε τύχει να μιλήσουν μπόλικες φορές. Τα εμπόδια που έπρεπε να ξεπεράσει για να γυρίσει μια κανονική ταινία, από το στάδιο της συγγραφής του σεναρίου μέχρι την...

Το αποκορύφωμα της ανοησίας


Οι γερμανικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα
Τα γερμανικά προϊόντα κατακλύζουν την ελληνική αγορά. 
Γερμανικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, συγχωνεύσεις και κυρίως εξαγορές των τελευταίων ετών έχουν αλλάξει πλήρως το επιχειρηματικό τοπίο με αποτέλεσμα ο καταναλωτής να γνωρίζει ελάχιστα για την προέλευση και την καταγωγή προϊόντων και υπηρεσιών. 
Στην έρευνά που ακολουθεί, η Ειρήνη Γεωργιλέα χαρτογραφεί τις γερμανικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας από τον τομέα των τηλεπικοινωνιών ως τις αλυσίδες καταστημάτων και τα προϊόντα στα ράφια των Σούπερ Μάρκετ. (http://www.sbctv.gr/reportaz/item/344-oi-germanikes-epixeiriseis-pou-drastiriopoioyntai-stin-ellada)



Το αποκορύφωμα της ανοησίας  Vassilis Viliardos


Δεν έχω καμία αμφιβολία σχετικά με το ότι, το μέλλον της Ελλάδας θα είναι ρόδινο - αφού δεν πρόκειται να διακινδυνεύσουν οι Γερμανοί τις επενδύσεις και τις επιχειρήσεις τους στη χώρα.

Για παράδειγμα, δεν πρόκειται να χάσουν τα χρήματα που έδωσαν για την εξαγορά των 14 αεροδρομίων που χρηματοδότησαν με δάνειο από την Alpha Bank που εμείς διασώσαμε, με δικά μας χρήματα κοκ. – ούτε να θέσουν σε κίνδυνο εταιρείες τους σαν τη Lidl, την Praktiker κλπ.

Αντίθετα θα εξαγοράσουν πολλές άλλες, ειδικά τις κοινωφελείς όπως τη ΔΕΗ – ενώ θα επεκταθούν στις τουριστικές επιχειρήσεις, οι οποίες αποτελούν τη βαριά βιομηχανία της χώρας.

Οι Γερμανοί δεν θα διακινδυνεύσουν ούτε τις επενδύσεις που διενεργήθηκαν με επιδοτήσεις της ΕΕ, όπως τις εθνικές οδούς που συνεχίζουν να κατασκευάζονται ή τη γέφυρα Ρίου Αντιρρίου - αφού γνωρίζουν πολύ καλά πόσο ωφέλιμες θα είναι για τη μελλοντική ανάπτυξη της χώρας (ΤΟΥΣ).

Σε κάθε περίπτωση το γεγονός ότι, με τα περίπου 60-80 δις € που εγγυώνται οι ίδιοι για τα πακέτα χρηματοδότησης ύψους 250 δις € που δόθηκαν στην Ελλάδα, ελέγχουν ένα από τα καλύτερα ,,,

kalami.net/USA: Το ''Σκοπιανό'', ο Κούλης (Μητσοτάκης) και ο ''σπουδαίος'' υπουργός Ν. Κοτζιάς


Μίλησε ο Κούλης... Και τι είπε; Ας αναβάλουμε τις συζητήσεις γιά το όνομα των Σκοπίων.
''Η λύση κατά πάσα πιθανότητα θα πρέπει να αναζητηθεί σε κάποια άλλη συγκυρία και αφού έχει προηγηθεί η κατάλληλη προετοιμασία'', τόνισε ο κ. Μητσοτάκης. Δηλαδή, ας σέρνεται αυτή η υπόθεση, ίσαμε κάποια γενική Συνέλευση του ΟΗΕ -αργά ή γρήγορα- αποφασίσει γιά το όνομα: ''Δημοκρατία της Μακεδονίας''. Θα είναι μιά φυσιολογική εξέλιξη, αφού σχεδόν όλες οι χώρες της υφηλίου αποκαλούν και αναγνωρίζουν επίσημα τα Σκόπια, ως ''Δημοκρατία της Μακεδονίας''.

Η ομιλία του αρχηγού της αξιωματικής Αντιπολίτευσης στην ''Πολιτική Επιτροπή της Νέας Δημοκρατίας'' (24 Iαν.'18), ήταν μία επίθεση στην (διαιρεμένη στην υπόθεση του ονόματος των Σκοπίων) κυβέρνηση. Φυσικό και αναμενόμενο, αλλά από ουσία ''πάπαλα''.
Αυτό που ΔΕΝ καταλαβαίνουμε είναι, γιατί η ΝΔ δεν λέγει, δεν παραδέχεται δημόσια, ότι το όνομα ''μακεδονία'' δόθηκε στους Σκοπιανούς επί κυβέρνησης Κων/νου Μητσοτάκη (1993), όταν μπήκε στο πΓΔΜ. Και ενώ έχει δεχτεί και διατυμπανίσει το ''Νέα Μακεδονία'' ως όνομα, τώρα ''σφυρίζει κλέφτικα'', θεωρώντας τους 'Ελληνες βλάκες ή αμνήμονες.

Σε ότι αφορά τις ''διαπραγματεύσεις'', το γεγονός ότι τις κάνει ο ''απόγονος του παλαιών Πατρών Γερμανού'' (όπως δηλώνει), υπουργός Εξωτερικών Ν. Κοτζιάς, δημιουργεί ερωτηματικά και ...

Όλη η αλήθεια για το Μακεδονικό: Πόσο γνωρίζουμε την Ιστορία;

ΣΧΕΤΙΚΑ: ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ ΠΕΡΙ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑ

Η ιδέα της αρχαίας καταγωγής των σλαβόφωνων της Μακεδονίας προωθήθηκε από την ελληνική προπαγάνδα στα τέλη του 19ου αιώνα προκειμένου να απομακρύνει τους πληθυσμούς αυτούς από το βουλγαρικό κίνημα.

Γράφει η Αθηνά Σκουλαρίκη*
Σχεδόν 30 χρόνια μετά την κρίση της δεκαετίας του 1990, πόσα έχουμε καταλάβει για το Μακεδονικό; Ενώ η Ελλάδα επικαλείται την «ιστορική αλήθεια», το έλλειμμα πληροφόρησης χαρακτήρισε εξ’ αρχής την ελληνική στάση στο ζήτημα αυτό -κυρίως ως προς τις εξελίξεις στη νεότερη εποχή, την εποχή των εθνικών κινημάτων και των πολιτικών και πολεμικών συγκρούσεων του 20ού αιώνα.
Αφενός, το έλλειμμα αυτό οφειλόταν στην πολιτική της αποσιώπησης, του «ανύπαρκτου ζητήματος», που ακολουθούσε το ελληνικό κράτος σε όλη τη μετεμφυλιακή περίοδο. Αφετέρου είχε σχέση με την απουσία επαφών με την άλλη πλευρά, την έλλειψη ειδικών στον πανεπιστημιακό χώρο, την άγνοια των περισσότερων δημοσιογράφων για το ζήτημα, αλλά και τις στρεβλές εντυπώσεις που καλλιέργησαν οι πρωτοστατούντες στην κινητοποίηση για την «ελληνικότητα της Μακεδονίας».1
Παρότι η βιβλιογραφία έχει εμπλουτιστεί έκτοτε με εξαιρετικές μελέτες, στον δημόσιο χώρο εξακολουθούν να διακινούνται τα ίδια στερεότυπα και οι ίδιες ανακρίβειες, συχνά χωρίς αντίλογο. Θα επιχειρήσω εδώ να θίξω συνοπτικά κάποια προβληματικά σημεία που συναντώνται στις περισσότερες αναλύσεις για το Μακεδονικό, θρέφοντας προκαταλήψεις και εμμονές. ...

ΛΙΝΑ ΒΟΛΦ: ΟΙ ΠΟΛΥΓΛΩΤΤΟΙ ΕΡΑΣΤΕΣ

Η Βολφ έχει τον τρόπο να πει μια ιστορία ξεκάθαρα, χωρίς να μένει στην επιφάνεια και να χάνει το βάθος. 
Κι αυτό είναι ο λόγος που θα την ακολουθώ στο μέλλον...
Η Έλινορ ζει σ’ ένα μικρό χωριό στη νότια Σουηδία. Η ίδια γράφει στο προφίλ της σε μια ιστοσελίδα γνωριμιών: Είμαι τριάντα έξι ετών και ψάχνω για έναν τρυφερό, αλλά όχι και πολύ τρυφερό άντρα. Αλλά οι άντρες που συναντάει δεν είναι αυτό που ήλπιζε. Και ο έρωτας εξακολουθεί να είναι μακρινό όνειρο.
Ο Μαξ ονειρεύεται μια πολύγλωσση ερωμένη, μια γυναίκα που θα τον καταλαβαίνει σε όποια γλώσσα κι αν μιλήσει. Η αναζήτησή του τον φέρνει στην Ιταλία, όπου γνωρίζει μια μαρκησία στα όρια της οικονομικής κατάρρευσης.
Εκεί βρίσκεται και η Λουκρητία, μάρτυρας του έσχατου ξεπεσμού της γιαγιάς της σ' ένα ερημωμένο παλάτσο, αντιμέτωπη με τη σκιά του κόσμου όπου είχε μεγαλώσει.
Ένα χειρόγραφο μπαίνει και βγαίνει από τη ζωή τους, φέρνοντάς τους κοντά, προκαλώντας αισθήματα αγάπης και μίσους, αφήνοντας ανεξίτηλα σημάδια πάνω τους.
Τρεις άνθρωποι κυνηγούν την αγάπη, σ' ένα πανέμορφο μυθιστόρημα, βραβευμένο με το August Prize.

ΛΙΝΑ ΒΟΛΦ*

*Η ΛΙΝΑ ΒΟΛΦ γεννήθηκε το 1973 στη Σουηδία, και έχει ζήσει κι έχει εργαστεί στην Ιταλία και στην Ισπανία. Έχει εκδώσει μια συλλογή διηγημάτων κι ένα μυθιστόρημα που τιμήθηκε με το λογοτεχνικό βραβείο Vi Magazine. Το δεύτερο μυθιστόρημά της, ΟΙ ΠΟΛΥΓΛΩΤΤΟΙ ΕΡΑΣΤΕΣ, τιμήθηκε με το August Prize 2016 και κυκλοφορεί σε οχτώ χώρες.

Σημείωση:

Τη γλώσσα -και τη σκέψη- μου έδωσαν ελληνική


Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική,
το σπίτι φτωχικό στις αμμουδιές του Ομήρου…

Οδυσσέας Ελύτης
Ζούμε μια ψευδαίσθηση. Την αποκαλούμε πραγματικότητα, αληθινό κόσμο. Όμως ό,τι θεωρούμε ως αληθινό βασίζεται στον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε, αισθανόμαστε, σκεφτόμαστε – θεωρούμε.
Κι όλα αυτά, η αντίληψη, η αίσθηση, η σκέψη, η θεώρηση, εξαρτώνται απόλυτα απ’ τις λέξεις που μάθαμε, βασίζονται στη γλώσσα που μιλάμε.


Η γλωσσολόγος Dorothy Lee, ανέλυσε την ινδιάνικη γλώσσα Wintu και λέει γι’ αυτήν: