Τρίτη 9 Μαρτίου 2021

Παιδική Κακοποίηση και Άγχος

 Από τον Δρ. Ιωάννη Δόβελο, Καθηγητή Ψυχολογίας & Ψυχοθεραπείας Κέντρου Εφαρμοσμένης Ψυχοθεραπείας και Συμβουλευτικής

Αν υποφέρετε από κάποια αγχώδη διαταραχή είναι πολύ πιθανόν ότι έχετε υποστεί κάποια μορφή κακοποίησης κατά την παιδική σας ηλικία. Οι περισσότεροι ειδικοί της ψυχικής υγείας ήδη γνωρίζουν εδώ και πολλά χρόνια από την άμεση κλινική τους εμπειρία, ότι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ένα μεγάλο ποσοστό των ενηλίκων πελατών τους που υποφέρουν από αγχώδεις διαταραχές οφείλονται κατά κύριο λόγο σε τραυματικά επεισόδια σωματικής ή / και συναισθηματικής κακοποίησης που βίωσαν όταν ήταν παιδιά. Η εμπειρική αυτή γνώση επιβεβαιώνεται τώρα με εκτεταμένες έρευνες που έγιναν πρόσφατα στις ΗΠΑ και Καναδά.

Οι έρευνες αυτές μελέτησαν τη σχέση της παιδικής κακοποίησης με την παρουσία σε ενήλικες σοβαρών αγχωδών διαταραχών όπως κρίσεις πανικού, αγοραφοβία, κοινωνική φοβία, μετα-τραυματικό στρες, ψυχαναγκαστική διαταραχή, αλλά και κατάθλιψη. Οι έρευνες αυτές έδειξαν ότι ακόμη και αν η παιδική κακοποίηση δεν είναι η κύρια αιτία της αγχώδους διαταραχής, αν το άτομο δεν αντιμετωπίσει τα δυσάρεστα αυτά συναισθήματα του παρελθόντος μέσα στο πλαίσιο μιας κατάλληλης θεραπείας με τη βοήθεια και υποστήριξη ενός ειδικευμένου θεραπευτή, δεν θα μπορέσει να απαλλαγεί από τα συμπτώματα άγχους από τα οποία υποφέρει.

Τα αποτελέσματα των παρακάτω ερευνών ποικίλουν, αποτελούν όμως ισχυρή ένδειξη ότι η παιδική κακοποίηση είναι μια από τις κυριότερες αιτίες άγχους καθώς και άλλων ψυχολογικών και συναισθηματικών προβλημάτων. Πρέπει επίσης να λάβουμε υπ’ όψιν ότι τα αποτελέσματα αυτών των ερευνών περιλαμβάνουν μόνον άτομα που έχουν διατηρήσει κάποια συνειδητή μνήμη της κακοποίησης που υπέστησαν όταν ήταν παιδιά. ...

Δευτέρα 8 Μαρτίου 2021

Μνήμη του πρώτου Ολοκαυτώματος: Η εκθεμελίωση του πολυθεϊστικού κόσμου και η δολοφονία της Υπατίας

Η ιερότερη υποχρέωση που έχουμε απέναντι στην Ιστορία, είναι να την ξαναγράψουμε επιτέλους τίμια, λαμβάνοντας υπόψιν και την πλευρά όσων με τον έναν ή τον άλλον τρόπο έχουν εξολοθρευτεί.  Βλάσσης Γ. Ρασσιάς

Σε έναν κόσμο όπου οι «σοφοί» και οι «αγανακτισμένοι» ομιλούν συνεχώς για δικαιώματα, είναι σημαντικό, έστω από ολίγους, να γίνεται λόγος για δικαιοσύνη

Τη δικαιοσύνη του αυτο-νόητου, αυτήν που προκύπτει από τα ευγενέστερα στοιχεία της ανθρώπινης φύσεως, αλλά και από τα αντίστοιχα όλων των πολιτισμών, αυτά που αναδεικνύουν τις ανθρώπινες αρετές και τις εναρμονίζουν με τη Φύση και τον Κόσμο.

Και η αξία αυτής της δικαιοσύνης είναι άχρονη, δεν σκύβει εμπρός στους αιώνες˙ συναντά τη μνήμη σε μια ενάρετη συγχορδία, που απελευθερώνει ολιστικά. Εμπρός σε τούτη τη μελωδία, οι ιδεολογίες γίνονται κονιορτός, γιατί δεν έχουν τίποτε το δίκαιο ούτε το αξιομνημόνευτο. Αντιθέτως, παράγουν μονίμως φανατισμό και μισαλλοδοξία, ερεθίζοντας στον άνθρωπο ό,τι πιο φαύλο, ασεβές και ελεεινό μπορεί να εκφράσει, με λόγια και έργα.

Στις 8 Μαρτίου 415 (παλαιά χρονολογία), με εντολή του πατριάρχη Αλεξανδρείας Κύριλλου, δολοφονείται με τον πλέον φριχτό τρόπο η Υπατία, από φανατικούς χριστιανούς παραβολάνους. Γιατί συμπύκνωνε στο πρόσωπο της εκείνα τα χαρακτηριστικά που ο μονοθεϊσμός των φανατικών μισεί: Ήταν γυναίκα, φιλόσοφος και Εθνική στο θρήσκευμα.

Οι συνεχιστές των παραβολάνων, με την ανοχή ή και με την υλική αρωγή του Κράτους, συνέχισαν στις δεκαετίες και στους αιώνες που ακολούθησαν την...

Αμετανόητη η Εκκλησία για τη δολοφονία της Υπατίας - 8η Μαρτίου 415 - Agora.(2009).(GREEK SUBS) - Ágora de Alexandria |

ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΥΠΑΤΙΑΣ 415 8η Μαρτίου. 
Λίγο πριν το Πάσχα, κατά προτροπή, σύμφωνα με τον φιλόσοφο Δαμάσκιο, του ίδιου του πατριάρχη Αλεξανδρείας Κυρίλλου («άγιου» και αυτού, που αφού προηγουμένως είχε τσακίσει τους Ιουδαίους της πόλης, όπως αναφέραμε, παρά τις διαμαρτυρίες του έπαρχου Ορέστη και είχε γεμίσει την πόλη με ψυχοπαθείς μοναχούς που διψούσαν να κακοποιήσουν «ειδωλολάτρες»), δολοφονείται με άγριο τρόπο από τον χριστιανικό όχλο της πόλης η όμορφη Εθνική φιλόσοφος και μαθηματικός Υπατία, θυγατέρα του φιλόσοφου Θέωνος. 
Η άτυχη γυναίκα οδηγείται στην πατριαρχική εκκλησία του «άγιου Μιχαήλ», όπου οι χριστιανοί, τους οποίους συντονίζει ο ψάλτης («αναγνώστης») Πέτρος, την κόβουν κομμάτια και περιφέροντάς τα στους δρόμους της πόλης τα καίνε τελικά μαζί με τα συγγράμματα της φιλοσόφου σε μία τεράστια πυρά στην θέση Κυναριών («αποδύσαντές τε την εσθήτα όστράκοις ανείλον και μεληδόν διασπάσαντες επί του καθούμενου Κυναριώνα τα μέλη συνάραντες πυρί κατανάλωσαν» γράφει ο χριστιανός χρονογράφος Σωκράτης). 
Τόσο πολύ θα συγκλονίσει «το αποτρόπαιο και ειδεχθές έγκλημα του διαμελισμού της Υπατίας από τους παραβολάνους του πατριάρχη (και... «άγιου») Κυρίλλου, ώστε μετά από πολλά χρόνια η Υπατία θα ταυτισθεί στα Συναξάρια των χριστιανών με την… αγία Αικατερίνη» (περ. «Δαυλός», τ. 152 / 153, σελ. 8997), ώστε να «θολωθούν τα νερά». 
«Έτσι χάθηκε εκείνη η ακμαία και όμορφη γυναίκα, θύμα στην ζήλεια και την μισαλλοδοξία ενός χριστιανού βαθμοφόρου που ήταν ανάξιος ακόμα και να ακουμπήσει την άκρη του φορέματός της. 
Στην γλυκύτατη προσωπικότητά της συνένωνε το μυστήριο και την μαγεία της Ελλάδος...

“Το δέντρο που έδινε” – Ένα διαχρονικό παραμύθι


Το «Δέντρο που έδινε» είναι ένα παραμύθι για μικρούς και μεγάλους του Σελ Σίλβερσταϊν. 

Ένα παραμύθι με δυνατά μηνύματα για το «δόσιμο», τη γενναιοδωρία, την πλεονεξία, την ακόρεστη μανία που οδηγεί στην αχόρταγη απαίτηση για όλο και περισσότερα, μέχρι που η ζωή φτάνει στο τέλος.

 

"Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μια μηλιά η οποία αγαπούσε πολύ ένα αγοράκι.Και κάθε μέρα το αγόρι ερχόταν μάζευε τα φύλλα του, και έφτιαχνε στέμματα παριστάνοντας τον βασιλιά του δάσους.

"Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μια μηλιά η οποία αγαπούσε πολύ ένα αγοράκι.Και κάθε μέρα το αγόρι ερχόταν μάζευε τα φύλλα του, και έφτιαχνε στέμματα παριστάνοντας τον βασιλιά του δάσους.
 
Σκαρφάλωνε στον κορμό του και στα κλαδιά του, τρώγοντας τους καρπούς του. Και έπαιζαν κρυφτό.

Κι όταν κουραζόταν το αγόρι πλάγιαζε στη σκιά του δέντρου. Και το αγόρι αγαπούσε την μηλιά πάρα πολύ.

Και η μηλιά ήταν ευτυχισμένο. Μα ο χρόνος περνούσε.

Και το αγόρι μεγάλωσε. Και το δέντρο έμενε συχνά μόνο του. Τότε μια μέρα το αγόρι ήρθε στο δέντρο και το δέντρο είπε :

"Έλα, αγόρι, έλα και σκαρφάλωσε στον κορμό μου, κάνε κούνια στα κλαδιά μου και φάε τα μήλα μου και παίξε στον ίσκιο μου και γίνε ευτυχισμένο."

"Είμαι πολύ μεγάλο για να σκαρφαλώνω και να παίζω", απάντησε το αγόρι. "Θέλω να αγοράζω πράγματα και να περνάω καλά. Θα ήθελα κάποια χρήματα. ...

Ελληνοτουρκικά-Κυπριακό στην Γεωπολιτική σκακιέρα της Ανατολικής Μεσογείου


Οι Ελληνοτουρκικές σχέσεις στη φάση της επανέναρξης των διερευνητικών , με τις διαρκείς προκλήσεις της Τουρκίας σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο και το παιχνίδι των ανοιγμάτων της Τουρκίας στη Δύση, με ορόσημο την Σύνοδο Κορυφής της Ε.Ε. την 25η Μαρτίου . ◼ Η νέα φάση στο Κυπριακό , η άτυπη πενταμερής του Απριλίου , οι «θανάσιμες» παγίδες για την Κυπριακή Δημοκρατία με ένα νέο σχέδιο τύπου Ανάν και η ανάγκη επανατοποθέτησης του Κυπριακού ως διεθνούς ζητήματος στα πλαίσια του Ο.Η.Ε. ◼ Τι συμβαίνει με την γεωπολιτική στρατηγική της Αιγύπτου , τι δείχνει η προκήρυξη θαλάσσιων τεμαχίων μετά τα όρια της μερικής οριοθέτησης ΑΟΖ με την Ελλάδα, τα παραγόμενα αποτελέσματα και η θέση Ελλάδας – Κύπρου και Τουρκίας ◼ Οι συνέπειες που παράγονται από το παράνομο Τουρκο-λιβυκό Μνημόνιο , ο ρόλος της Κρήτης και τα νησιά του Αιγαίου ◼ Το «κλειδί» του συμπλέγματος Καστελλόριζου και η εμμονή στις αναφορές και τις θαλάσσιες ζώνες του, στην ατζέντα της Τουρκίας αλλά και τον εσωτερικό διάλογο στην Ελλάδα , τι σηματοδοτεί. ◼ Η Χάγη , τα σενάρια προσφυγής , οι προϋποθέσεις , τα όρια και οι αυταπάτες , υπαρκτό ενδεχόμενο ή άλλοθι για την απουσία στρατηγικής ; ◼ O ρόλος των ΗΠΑ, της Ρωσίας , η αντιπαράθεση Δύσης με Κίνα , αλλά και η στάση των άλλων παραγόντων ισχύος στην ευρύτερη περιοχή ◼ Οι ευρύτερες γεωπολιτικές και ενεργειακές ανατοποθετήσεις στην Ανατολική Μεσόγειο , η Μέση και Εγγύς Ανατολή Παραθέτουν την οπτική τους πάνω στα κρίσιμα Εθνικά Θέματα οι :

ΤΗΛΕΣΠΕΡΙΔΑ: ΟΛΒΙΟΣ ΟΣΤΙΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΕΣΧΕ ΜΑΘΗΣΙΝ: ΘΕΡΜΟΠΥΛΑΙ-ΣΑΛΑΜΙΣ 2500 ΕΤΗ ΦΩΤΟΣ

Με τη συμμετοχή διακεκριμένων προσωπικοτήτων από το χώρο της Πολιτικής, των Επιστημών και του Πολιτισμού πραγματοποιήθηκε στις 28 Δεκεμβρίου 2020, η μεγάλη διαδικτυακή τηλεσπερίδα, με τίτλο “ΟΛΒΙΟΣ ΟΣΤΙΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΕΣΧΕ ΜΑΘΗΣΙΝ (Ευριπίδης), ΣΑΛΑΜΙΣ - ΘΕΡΜΟΠΥΛΑΙ 2500 ΕΤΗ ΦΩΤΟΣ», σε σύλληψη, σύνθεση, παρουσίαση του διεθνώς αναγνωρισμένου συνθέτη Αλέξανδρου Χάχαλη.

0:00 Τίτλοι - Εισαγωγή, Αλέξανδρος Χάχαλης 1:57 Άντζελα Γκερέκου, Πρόεδρος ΕΟΤ 12:46 Χάρης Ρώμας, Τομεάρχης Πολιτισμού ΠΑ Γιώργος Συλλούρης, Πρόεδρος Ο.Κ.Ο.Ε. 15:58 Γιώργος Συλλούρης, Πρόεδρος Ο.Κ.Ο.Ε. 20:33 Φώτης Φωτίου, Προεδρικός Επίτροπος Κυπριακής Δημοκρατίας 29:27 Στης Κυπρίδος το Νησί / Α.Χάχαλης, Κατερίνα Μηνά 32:46 Στράτος Θεοδοσίου, Αστροφυσικός, Πρόεδρος Ένωσης Ελλήνων Φυσικών 43:41 Δελφικός Χρησμός - Θερμοπύλες, Κ.Καβάφης / Α. Χάχαλης 51:17 Πέτρος Δούκας, Δήμαρχος Σπάρτης 1:03:28 Ώ ξείν’, αγγέλειν Λακεδαιμονίοις, Σιμωνίδης / Α.Χάχαλης 1:05:09 Γιώργος Παναγόπουλος, Δήμαρχος Σαλαμίνας 1:09:50 Γιάννα Νταρίλη, New Greek TV, Νέα Υόρκη 1:12:04 Σωτήριος Χαραλαμπόπουλος, Κυβερνήτης Θωρηκτού «Αβέρωφ» 1:19:33 Ω, Παίδες Ελλήνων, Ίτε! Αισχύλος, Πέρσαι / Α.Χάχαλης 1:21:49 Ευάγγελος Βαλλιανάτος, Ιστορικός, Συγγραφέας, ΗΠΑ 1:31:18 Ηλίας Μαριολάκος, Γεωλόγος, Γεωμυθολόγος, Συγγραφέας 2:04:44 Κωνσταντίνος Τριανταφυλλίδης, Γενετιστής 2:14:36 Μαρία Νεγρεπόντη-Δελιβάνη, Πρόεδρος “Τιμή στο 21” 2:26:34 Άγγελος Συρίγος, Καθηγητής Διεθνούς Δικαίου, Υφυπουργός Παιδείας 2:37:56 Ζευς Τοι Κολαστής, Αισχύλος, Πέρσαι / Α.Χάχαλης 2:43:22 Σάββας Καλεντερίδης, Γεωπολιτικός αναλυτής, Συγγραφέας, Εκδότης 2:58:09 Τριανταφυλλίδης, Συρίγος, Γκερέκου, Βαλλιανάτος, Μαριολάκος, Δούκας, Συλλούρης 3:26:36 Της Ανάμνησης Φτερά, της Ψυχής μας τα Ιερά! / Α. Χάχαλης, Μ. Κανελλοπούλου 3:32:20 Επίλογος Τηλεσπερίδας, Βαλλιανάτος, Γκερέκου Η Εσπερίδα, διοργανώθηκε από τον Πολιτιστικό Σύλλογο “Απόλλωνος Ναός” σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Φυσικών και την Ομοσπονδία Κυπριακών Οργανώσεων Ελλάδας και τελούσε υπό την Αιγίδα του Δήμου Σαλαμίνος, του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) και της Περιφέρειας Αττικής.

Ιπποκράτης: Πατέρας Της Ιατρικής

                     

         

Βιογραφικό

     Ο Ιπποκράτης ήταν αρχαίος Έλληνας ιατρός κι έζησε στην Ελλάδα κατά το χρυσούν αιώνα του Περικλή.  Αιώνας έντονου διανοητικού προβληματισμού που ανέδειξε μεγάλους άνδρες, όπως ήταν ο Σοφοκλής, ο Σωκράτης κι ο Θουκυδίδης. Τον 5ο αι. π.Χ., λοιπόν, γεννήθηκε ο ορθολογισμός αλλά κι ο ουμανισμός, με τη προϋπόθεση να δώσουμε στον όρο αυτό την ευρεία έννοια της σκέψης του ανθρώπου για τον εαυτό του. Μαθήτευσε κοντά σε σοφιστές, φιλοσόφους, ίδρυσε τη σχολή του την εποχή που σ’ όλη τη χώρα άκμαζαν τα Ασκληπιεία στα οποία κύρια θεραπεία αποτελούσε ο εξαγνισμός του σώματος και της ψυχής, εφόσον η ασθένεια θεωρούνταν θεόσταλτη. Ήταν αυτός που έφερε την επανάσταση διδάσκοντας την ορθολογική σκέψη στην αντιμετώπιση των ασθενειών, χρησιμοποίησε πρώτος στην Ιατρική το πείραμα, ανάγοντάς την από εμπειρική τέχνη σε επιστήμη. Τα αίτια είναι λογικά κι απαιτούνε λογικά θεραπευτικά μέσα υποστήριζε, δεν υπάρχει το στοιχείο της θεϊκής παρέμβασης. Αποθεοποίησε την ιατρική και τη διαχώρισε από τη φιλοσοφία. Ήρθε για πρώτη φορά ανατριχιαστικά κοντά στον άνθρωπο. Καταρρέουν τα πάντα, φιλοσοφικές θεωρίες κι ιδέες.
     Ήταν ο 1ος που ταξινόμησε συστηματικά την ιατρική κι επιχείρησε μια μεθοδευμένη θεραπεία των νοσημάτων. Έκανε προσιτές τις ιατρικές γνώσεις και σε μαθητές πέραν της οικογένειας των Ασκληπιαδών, κάτι καινοτόμο για την εποχή του αφού τότε επικρατούσε η παράδοση που ήθελε τη μετάδοσή της μόνο μέσα στους κόλπους της οικογένειας των Ασκληπιαδών, από πατέρα σε γιο. Ήτανε δημιουργός του περίφημου Όρκου της Ιατρικής, έν εξαιρετικό κείμενο που εισάγει και τις δεοντολογικοηθικές αρχές της ιατρικής κι εκφωνείται και σήμερα από τους μελλοντικούς γιατρούς.


     Θεωρείται από τις πιο εξέχουσες προσωπικότητες στην ιστορία της ιατρικής. Αναφέρεται ως πατέρας της σύγχρονης ιατρικής σε αναγνώριση της συνεισφοράς του στο πεδίο της ιατρικής επιστήμης ως ο ιδρυτής της Ιπποκρατικής Ιατρικής Σχολής. Είναι θεμελιωτής της ορθολογικής ιατρικής που κατόρθωσε να την απαλλάξει από τα μεταφυσικά στοιχεία, τις προλήψεις, τις προκαταλήψεις, τις δαιμονολογίες και τις δεισιδαιμονίες της εποχής. Πέτυχε το αρμονικό συνταίριασμα της ανθρωποκεντρικής επιστήμης με την ιατρική τέχνη και το φιλοσοφικό στοχασμό, ταυτίζοντας την επαγγελματική της άσκηση με τις ηθικοδεοντολογικές αρχές και τις ουμανιστικές αξίες. Το πρωτοποριακό και σε σημαντικό βαθμό προβλεπτικό του έργο επηρέασε τις περισσότερες σύγχρονες ιατροβιολογικές ειδικότητες του δυτικού κόσμου που επάξια τον ονόμασε θεμελιωτή και στυλοβάτη της Ιατρικής Επιστήμης. Ειδικότερα, πιστώνεται με τη προώθηση σε μεγάλο βαθμό της συστηματικής μελέτης και της κλινικής ιατρικής, συνοψίζοντας την ιατρική γνώση και συνταγογραφώντας πρακτικές συμβουλές για ιατρούς μέσω της Ιπποκρατικής Συλλογής (Corpus Hippocraticum) κι άλλων έργων.

Ενδημία, Επιδημία, Πανδημία, Ίαση στην αρχαία Ελλάδα ...«Η ζωή είναι σύντομη, η ιατρική μακρόχρονη, η ευκαιρία φευγαλέα, η πείρα απατηλή, η σωστή κρίση δύσκολη» είχε πει ο Ιπποκράτης

Κορονοϊός: Οι «αόρατοι εχθροί» που έχουν απειλήσει την ανθρωπότητα και η ελπίδα της ιατρικής



Κάθε φορά που η ανθρωπότητα απειλήθηκε από έναν αόρατο εχθρό, όπως ο κορονοϊός, τόσο η ιατρική τέχνη σε Βαβυλωνία, Κίνα, Αίγυπτο και Ινδία, όσο και η συστηματοποιημένη πια ιατρική επιστήμη στην Αρχαία Ελλάδα, στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων. 

Ενδημία, επιδημία και πανδημία είναι όροι ομόρριζοι που υπήρχαν στο λεξιλόγιο των αρχαίων Ελλήνων, αποδίδοντας έναν αόρατο εχθρό, που απειλούσε με εξάπλωση έναν συγκεκριμένο δήμο (εν-δημία), το σύνολο του δήμου με τη μορφή ανεξέλεγκτου εισβολέα (επί-δημία) ή και το σύνολο των όμορων, και μη, δήμων (παν-δημία).

Όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, σε κείμενα που σώζονται από την εποχή του Ομήρου, καταγράφονται μαρτυρίες φονικών επιδημιών με χαρακτηριστικά που με τη σημερινή γνώση παραπέμπουν κυρίως στην πανώλη και τη λέπρα. 

Ασφαλώς, δεν ήταν όλες οι επιδημίες «πανώλη» και «λέπρα». 

Αλλά, σ΄ εκείνες τις εποχές, που η ιατρική επιχειρούσε τα πρώτα γενναία της βήματα, δια του Αλκμαίωνα (μαθητή του Πυθαγόρα), του Εμπεδοκλή και του Διογένη του Απολλωνιάτη στην αρχή και του Ιπποκράτη αργότερα, οι θανατηφόρες δερματολογικές ασθένειες ενέπιπταν στην κατηγορία της «λέπρας» (εξ ου και ο ορισμός «λεπρός» < από το ρήμα λέπω, που σημαίνει διαθέτω λέπια, φολίδες) και οι υπόλοιπες αποδίδονταν με τον γενικό, αλλά τόσο ενδεικτικό του ελληνικού γλωσσικού πλούτου, όρο «πανώλη» (πανώλη < από το ρήμα όλλυμι/ολλύω, που σημαίνει καταστρέφω, φονεύω, χάνομαι, εξαφανίζομαι). 

Γενικά, στην αρχαιότητα και στον Μεσαίωνα, κάθε επιδημική νόσος με υψηλή θνησιμότητα χαρακτηριζόταν «πανώλη» ή «λοιμός» (η λέξη συνδέεται ετυμολογικά με την αρχαία λέξη «λοιγός», που σημαίνει «καταστροφή, όλεθρος από αρρώστια ή πόλεμο).

Όμως, και το ρήμα ιάομαι -ώμαι (θεραπεύω) είναι αντίστοιχα αρχαίο και αποδίδει ακριβώς την ανθρώπινη ικανότητα να διαχειρίζεται όλα τα δεινά, που στην πορεία των αιώνων και των χιλιετιών αποδόθηκαν σε πλανητική ανισορροπία, σε θεϊκή τιμωρία, σε ανθρώπινη πλεονεξία και ματαιοδοξία…

Η πολύτιμη μαρτυρία του προσβληθέντα από πανώλη Θουκυδίδη στους γιατρούς του μέλλοντος

Στα κείμενα του Θουκυδίδη, οι μελετητές εντοπίζουν για πρώτη φορά τη λέξη «θεράπων» με την έννοια της ιατρικής φροντίδας. 

Είναι η εποχή που ένας λοιμός «χτυπάει» τους Αθηναίους, κατά τη διάρκεια του Πελοποννησιακού Πολέμου:

Κυριακή 7 Μαρτίου 2021

Ποιοι είναι μεγαλύτεροι αλήτες; Αυτοί που χτυπάνε ή αυτοί που δίνουν τις εντολές; (αποκαλυπτικά VIDEO)


Εδώ (ΠΔ 254/2004 ΦΕΚ 238/Α) είναι ο Κωδικας Δεοντολογίας του Αστυνομικού
.

Εκεί είναι που μιλούν περί “Δημοκρατίας”.

Περί “προσφυγής στη βία (που) επιτρέπεται μόνον όταν είναι απολύτως αναγκαία”.Περί “σεβασμού στο δικαίωμα στη ζωή και την προσωπική ασφάλεια κάθε ατόμου”. 

Περί συμπεριφοράς του μπάτσου (όταν δεν είναι μπάτσος) που κατά “τη σύλληψη ενεργεί με σύνεση και σταθερότητα, τηρεί άψογη συμπεριφορά και αποφεύγει κάθε πράξη που μπορεί να βλάψει την τιμή και την υπόληψη του συλληφθέντος και γενικά να προσβάλει την αξιοπρέπειά του” κι άλλα τέτοια ηχηρά παρόμοια. 

Εδω, τώρα, είναι το βίντεο με τον άγριο ξυλοδαρμό νεαρού στη Νέα Σμύρνη από τους μπατσαλήτες του Χρυσοχοΐδη και του Μητσοτάκη, που έχει ήδη κάνει τον γύρο του διαδικτύου. 

Το υπουργείο «Προστασίας του Πολίτη» και η Αστυνομία, αφού διοχέτευσαν την “αλήθεια” τους για να φτιαχτούν δημοσιεύματα περί μεγάλης, τάχα, επίθεσης αγνώστων σε αστυνομικούς στην πλατεία της Ν.Σμύρνης, τώρα προσπαθεί να αναποδογυρίσει την εικόνα που έχει δει όλη η Ελλάδα. 

Να, όμως, που έρχεται κι άλλο βίντεο που εκθέτει ανεπανόρθωτα τους μπατσαλήτες του Χρυσοχοϊδη και αποκαλύπτει ότι εάν υπήρξε επίθεση, τότε δεν ήταν άλλη από τη μια και μοναδική, τη δική τους αναίτια επίθεση προς έναν ανυπεράσπιστο άνθρωπο που απλώς επιχειρούσε να συνομιλήσει μαζί τους. 

Ιδού το αποκαλυπτικό βίντεο: 

Allonsanfàn των Πάολο και Βιτόριο Ταβιάνι: Σε μια από τις πολιτικές τους στιγμές, οι αδελφοί Ταβιάνοι επιστρέφουν το χρόνο πίσω, κατά τη διάρκεια της Παλινόρθωσης του 1816, στην εποχή της εξέγερσης του Γαριβάλδη

«Αλονζανφάν» των αδερφών Ταβιάνι: Ο Μαρτσέλλο Μαστρογιάννι στην ταινία ορόσημο του Πολιτικού Σινεμά
Η ιστορία της ταινίας διαδραματίζεται στην Ιταλία του 1816, στην εποχή της εξέγερσης του Γαριβάλδη. 

Ο κεντρικός ήρωας, ο Φλούβιο, αριστοκρατικής καταγωγής, είχε πάει στη Γαλλία για να βοηθήσει στη Γαλλική Επανάσταση. 

Κατά τη διάρκεια της Παλινόρθωσης θα φυλακιστεί από τους Αυστριακούς, οι οποίοι όμως στη συνέχεια για να τον εκθέσουν ηθικά στους συντρόφους του, θα τον αφήσουν ελεύθερο. 

Μετά την απελευθέρωσή του θα προσχωρήσει σε μια ομάδα επαναστατών και θα συνεχίσουν τον αγώνα τους στην Ιταλία. Θα επιχειρήσουν να ξεσηκώσουν τους χωρικούς. 

Στην πορεία αυτή θα προδώσει πραγματικά τους συντρόφους του, αφού θέλει ν’ αλλάξει τρόπο ζωής και να ζήσει συνηθισμένα.. Τους ακολουθεί σε μια παράλογη εκστρατεία με προκαθορισμένη έκβαση. 

Όμως δεν θα του το επιτρέψουν η επαναστάτρια κοπέλα του και οι σύντροφοί της και θα τον οδηγήσουν σε μια αποστολή στη Νότια Ιταλία. Το τέλος για την ομάδα των επαναστατών είναι αναπόφευκτο. 

Ο Φλούβιο θα σκοτωθεί από τους στρατιώτες και οι υπόλοιποι από τους χωρικούς. Μέσα όμως από το σωρό των πτωμάτων θα σηκωθεί ο νέος αρχηγός, ο Αλονζανφάν. 

 
https://ok.ru/video/1250501790360

Το 1974 οι αδερφοί Ταβιάνι συνεργάζονται με τον κορυφαίο συμπατριώτη τους ηθοποιό, Μαρτσέλλο Μαστρογιάννι στο επικό δράμα «Αλονζανφάν». Το αποτέλεσμα είναι μία σπουδαία πολιτική ταινία και ταυτόχρονα ένα έργο – σταθμός για την δεκαετία του ΄70. Προβάλλεται με ελεύθερη είσοδο στο πλαίσιο του Αφιερώματος: «Η αθέατη όψη. Οράματα και θραύσματα ενός “καλύτερου καιρού”».

Η ιστορία της ταινίας διαδραματίζεται στην Ιταλία του 1816, στην εποχή της εξέγερσης του Γαριβάλδη.

Σάββατο 6 Μαρτίου 2021

Ούτε Δήμιοι ούτε Θύματα - Ναι, πρέπει να υψώσουμε τις φωνές μας

Μέχρι αυτό το σημείο, έχω αποφύγει μια επίκληση στο συναίσθημα. Είμαστε κομματιασμένοι από μια λογική της ιστορίας που έχουμε επεξεργαστεί με κάθε λεπτομέρεια — ένα δίχτυ που απειλεί να μας πνίξει. Δεν είναι το συναίσθημα που μπορεί να κόψει το δίχτυ μιας λογικής που έχει φτάσει σε παράλογα μήκη, αλλά μονάχα ο λόγος που μπορεί να συναντήσει τη λογική στο έδαφός της. Αλλά δεν θα ήθελα να αφήσω την εντύπωση… ότι κάθε πρόγραμμα για το μέλλον μπορεί να υλοποιηθεί χωρίς τις δυνάμεις μας της αγάπης και της αγανάκτησης.
 Γνωρίζω πολύ καλά ότι χρειάζεται μια ισχυρή κινητήρια δύναμη για να βάλει τους ανθρώπους σε κίνηση και ότι είναι δύσκολο να βάλει κανείς τον εαυτό του σε έναν αγώνα του οποίου οι στόχοι είναι τόσο μέτριοι και όπου η ελπίδα έχει μονάχα μια λογική βάση — και ούτε καν μια τέτοια. Αλλά το πρόβλημα δεν είναι πώς να παρασύρεις τους ανθρώπους· είναι ουσιώδες, αντίθετα, ότι δεν πρέπει να παρασυρθούν, αλλά μάλλον ότι πρέπει να τους κάνεις να καταλάβουν καλά τι κάνουν.
Για να σώσουμε ό,τι μπορεί να σωθεί, έτσι ώστε να ανοίξει κάποιο είδος μέλλοντος — αυτή είναι η πρωταρχική κινητήρια δύναμη, το πάθος και η θυσία που απαιτείται. Απαιτεί μονάχα ότι συλλογιζόμαστε και έπειτα αποφασίζουμε, με σαφήνεια, κατά πόσον η μοίρα της ανθρωπότητας πρέπει να γίνει ακόμη πιο άθλια προκειμένου να επιτευχθούν μακρινοί και θολοί στόχοι, κατά πόσον θα πρέπει να αποδεχθούμε έναν κόσμο γεμάτο με όπλα όπου ο αδελφός σκοτώνει αδελφό· ή αν, αντίθετα, θα πρέπει να αποφύγουμε την αιματοχυσία και τη δυστυχία όσο το δυνατόν περισσότερο έτσι ώστε να δώσουμε μια ευκαιρία για επιβίωση σε επόμενες γενεές καλύτερα εξοπλισμένες από ό,τι είμαστε εμείς. ...

ΨΥΧΩΣΗ! [4.48 Psychosis] της SARAH KANE - Γιάννης Κακλέας​ | Σάρα Κέιν- Ψύχωση 4:48- Κοίταξέ με


Aπό τη Μένη Κουτσοσίμου, Μεταδιδάκτωρα Ιατρικής σε θέματα Αξιολόγησης Ποιότητας Παρεχόμενων Υπηρεσιών στο χώρο της Υγείας

Το Ψύχωση 4:48, το τελευταίο έργο της Σάρα Κέιν είναι ένα ψυχολογικό παραλήρημα ενός προσώπου πριν την αυτοκτονία ή ένας εσωτερικός ποιητικός λόγος, συχνά τεμαχισμένος σε περισσότερες από μία εσωτερικές φωνές. 

Δεν υπάρχει σκηνοθετική οδηγία που να προσδιορίζει το χώρο και το χρόνο της δράσης του έργου. Από τον τίτλο του καταλαβαίνουμε πως η συγγραφέας θέλει να τοποθετήσει αυτό το παραλήρημα στις 4:48 το πρωί, την ώρα που καταγράφονται οι περισσότερες αυτοκτονίες. 

https://rlmalvin.angelfire.com/KaneSarah448Psychosis.pdf

Το κείμενο του έργου μας δημιουργεί την ατμόσφαιρα ενός ψυχιατρείου στο οποίο είτε μεταφορικά είτε κυριολεκτικά βρίσκεται η ηρωίδα. 

Από τους μονολόγους του γίνεται φανερό πως το πρόσωπο πιστεύει πως το πνεύμα του βρίσκεται μακριά από το σώμα του. Εκτός από την κοινωνία, υπεύθυνο μοιάζει να είναι εδώ και το ίδιο το άτομο – σώμα που αρνείται ή δεν μπορεί να απαλλαγεί από μια επιτελεστικά κατασκευασμένη χριστιανική ηθική και ως εκ τούτου είναι ήδη ακυρωμένο και νεκρό.

Το χριστιανικό στοιχείο είναι τόσο έντονο σε αυτό το έργο που αναγκαστικά πρέπει να εξετάσουμε το ενδεχόμενο της χριστιανικής ενοχής ως αίτιο για την απέχθεια του σώματος. Στις Μελέτες για την Υστερία ο Μπρόυερ και ο Φρόιντ μελετούν πολλές ευφυείς γυναίκες που αρνούνται για χριστιανικούς – ηθικούς λόγους να παραδεχθούν την πραγματική σωματική τους επιθυμία και νιώθουν απέχθεια και φόβο για το σώμα τους, οδηγώντας τον εαυτό τους σε νευρολογικές παραλύσεις. Αν και το πρόσωπο αυτού του έργου μοιάζει πολύ πιο συνειδητοποιημένο ως προς τη σωματική του επιθυμία αλλά και ως προς την άρνησή της από τα περιστατικά που μελέτησε ο Φρόιντ, το αποτέλεσμα παραμένει λίγο – πολύ το ίδιο, καθώς συνεχίζει να υποφέρει.

Η συγγραφέας έγραψε το έργο το 1998 λίγους μήνες πριν την αυτοκτονία της, τον Φεβρουάριο του 1999. Ένας εσωτερικός διάλογος ενός ανθρώπου που υποφέρει, άλλοτε κραυγάζοντας και άλλοτε σιωπώντας. Ένα είδος ανταπόκρισης από κείνη την περιοχή του μυαλού που οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν ότι δεν θα προσεγγίσουν ποτέ. «Μπορώ να γεμίσω το χώρο μου να γεμίσω το χρόνο μου αλλά τίποτα δεν μπορεί να γεμίσει αυτό το κενό στην καρδιά μου».

Πόσοι από εμάς, λοιπόν, γνωρίζουν τη Σάρα Κέιν; 

Παρασκευή 5 Μαρτίου 2021

Σάρα Κέιν (Sarah Kane, 3 Φεβρουαρίου 1971 - 20 Φεβρουαρίου 1999): Ένα_αστραφτερό μυαλό σε μια ταραγμένη εποχή (Σε τρία Video)


«Δε μ’ αρέσει καθόλου το θέατρο ως απλή αφορμή για νυχτερινή έξοδο»


Κείμενο: Αργυρώ Μποζώνη - Email: abozoni@elculture.gr

Η Σάρα Κέιν θα ήταν σήμερα 45 ετών. Σε πολλούς αυτό μοιάζει απίθανο, όποιος πεθαίνει νέος είναι σαν να σταματά το ρολόι του χρόνου, άλλωστε πώς θα μπορούσε κανείς να τη φανταστεί να μπαίνει στη μέση ηλικία, αλλά δε γίνεται να μην αναρωτηθείς τι θα έγραφε σήμερα. Ή αν το θέατρο θα της ήταν αρκετό για να εκφράσει την αγωνία της για την αμετάκλητη είσοδο της ανθρωπότητας σε μια πρωτόγνωρη βία.

Κανένας άλλος συγγραφέας της γενιάς της δεν έχει αναλυθεί τόσο πολύ

Η Σάρα Κέιν έφυγε πολύ νωρίς και θα χρειαστούν πολλά χρόνια για να απομακρυνθούν οι δημιουργοί από τη σκιά του βίαιου θανάτου της Σάρα Κέιν και να εισχωρήσουν με χιούμορ στο βίαιο κόσμο που περιγράφει στα έργα της, σαρκάζοντας τη στάση ενός ολόκληρου κόσμου. 

Τα έργα της, αυτά μιας αιμάσσουσας προσωπικότητας, σχεδόν προφητικά για τα χρόνια που ακολουθούν, όσο απομακρυνόμαστε από την ένταση του πρόωρου θανάτου της θα μας λένε πάντα κάτι απρόσμενο, κάτι που αξίζει να σκύψουμε και να το ξαναδιαβάσουμε.

Η Σάρα Κέιν στη σύντομη καριέρα της έγραψε πέντε έργα: Blasted, Phaedra’s Love, Cleansed, Crave, 4.48 Psychosis και μια ταινία (Skin). Έχουν περάσει δεκαοκτώ χρόνια από την αυτοκτονία της. Τα έργα της έχουν ανέβει και συνεχίζουν να ανεβαίνουν με την ίδια συχνότητα σε όλο τον κόσμο. 

Διεκδικεί μια θέση δίπλα στους κλασικούς συγγραφείς. Κανένας άλλος συγγραφέας της γενιάς της δεν έχει αναλυθεί τόσο πολύ. 

Η σύντομη ζωή της, ωστόσο, και η αυτοχειρία της, σφραγίζει ανεξίτηλα την αυθεντικότητα της φωνής της. 

Είναι έργα που γράφτηκαν από μία ύπαρξη που αγωνιούσε, που έγραφε με μια αίσθηση κατεπείγοντος, που ήθελε να αφήσει ένα ίχνος πιο ισχυρό από τη...

Ο Λιαντίνης μπροστά από τη μετόπη που εικονίζει Κένταυρο να αρπάζει από τη μέση Λαπιθίδα


Ο Λιαντίνης με τους φοιτητές του, μπροστά από τη μετόπη που εικονίζει 
Κένταυρο να αρπάζει από τη μέση Λαπιθίδα. Μουσείο της Ακρόπολης.


   


 ===================== 
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Κοινός Παρονομαστής (official full movie)


Σενάριο-Σκηνοθεσία:   Σωτήρης Τσαφούλιας
Διευθ. Φωτογραφίας : Άρις Σταύρου
Μουσική                        : Αντώνης Μιτζέλος
Sound Track By             : 14th Music

Πρωταγωνιστούν:

Σκλάβος της γης (The Southerner) 1945 Greek subtitles


Το The Southerner είναι βασισμένο στη δημοφιλή, εκείνη την περίοδο, νουβέλα του George Sessions Perry
"Hold Autumn in Your Hand". Και αποτελεί τη μοναδική υποψηφιότητα για oscar, του Jean Renoir

Ενός απ`τους σημαντικότερους σκηνοθέτες του κλασσικού κινηματογράφου!

Μια πενταμελής οικογένεια (1 γιαγιά, 2 γονείς, 2 παιδιά) εγκαταλείπει την πόλη και μεταφέρεται με όνειρα σε αγροτική περιοχή για να αναλάβει βαμβακοκαλλιέργειες και λοιπές γεωργικές δραστηριότητες. 

Η ζωή των απλών ανθρώπων όμως είναι δύσκολη, κυλάει κάτω από δυσμενείς συνθήκες, όπου δεν υπάρχει χώρος για όνειρα. Το δράμα αυτών των απλών ανθρώπων σκηνοθετεί και ο Jean Renoir

Με την πενταμελή οικογένεια να έρχεται εξ`αρχής αντιμέτωπη με τη φτώχεια, με την πείνα, με τις απρόβλεπτες παραμέτρους της γεωργίας, τις εύθραυστες ισορροπίες της ζωής, αλλά και ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον εντός της γειτονιάς. 

Το όπλο για να παραμένουν όρθιοι είναι ότι βρίσκονται ενωμένοι και συσπειρωμένοι κάτω απ` τα δεσμά της οικογένειας.

Παρατηρούμε τον άνδρα που δουλεύει με πάθος τη γη. Που προσπαθεί να εξασφαλίσει τα απαραίτητα στην οικογένεια του. 

Όμως ο Γολγοθάς γίνεται περίπατος καθημερινός. 

Τα χωράφια δε δουλεύονται χωρίς μηχανήματα. Αρρώστιες χτυπούν τη φτωχή οικογένεια. 
Ο ανταγωνισμός διάχυτος. Σε ένα σύμπαν που η ματαιότητα της ζωής ακυρώνει τα σχέδια των ανθρώπων. Και η αγάπη αρκεί μονάχα για την ανοχή στις κακουχίες. ...

Κλεάνθης Γρίβας. "H Λέσχη Bildeberg"


ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ

Μετά από αιτήματα πολλών φίλων της Σχολής Γονέων, ψηφιοποιήσαμε και ανεβάσαμε επιλεγμένες παλαιότερες ομιλίες στην σελίδα μας στο You Τube.

  ===================== 
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Κομισιόν: Συμφωνία για το πιστοποιητικό εμβολιασμού – Στις 17 Μαρτίου εγκρίνεται από την ΕΕ


Το προανήγγειλε με επιστολή της προς τους Ευρωπαίους ηγέτες, η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον Ντερ Λάιεν. 
Τι θα περιλαμβάνει το πιστοποιητικό εμβολιασμού.  



Στην τελική ευθεία για την θέσπιση του πιστοποιητικού εμβολιασμού μπαίνει η ΕΕ. Όπως έκανε γνωστό με επιστολή της προς τους ευρωπαίους ηγέτες, η Πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν στις 17 Μαρτίου θα υιοθετηθεί η νομοθετική πρόταση σε ευρωπαϊκό επίπεδο για ένα «Πράσινο Ψηφιακό Πιστοποιητικό» (Digital Green Certificate).

Η Πρόεδρος της Κομισιόν, ξεκινά την επιστολή της με αναφορά στην τηλεδιάσκεψη της 24ης Φεβρουαρίου, όπου συζητήθηκε η πρόταση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για ένα κοινό πιστοποιητικό εμβολιασμού. Όπως σημειώνει, οι Ευρωπαίοι ηγέτες, «συμφωνήσαμε σε μια κοινή προσέγγιση με στόχο να διευκολύνουμε το δικαίωμα της ελεύθερης μετακίνησης των πολιτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης». H  πρόταση λοιπόν τίθεται προς υλοποίηση τους επόμενους μήνες.

«Συμφωνήθηκε η θέσπιση, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ενός τυποποιημένου, διαλειτουργικού και κοινώς αποδεκτού πιστοποιητικού εμβολιασμού, το οποίο θα πιστοποιεί την κατάσταση του κατόχου του πιστοποιητικού σε σχέση με τον Covid, και πιο συγκεκριμένα εάν έχει εμβολιαστεί, εάν έχει προσκομίσει αρνητικό τεστ ή εάν έχει αναρρώσει ήδη» αναφέρει ...

Ο Καπουτζίδης απάντησε στον Κούγια: Είμαι ευτυχισμένος… άνεργος ομοφυλόφιλος – Προετοιμασμένος να πάω στα δικαστήρια


Αποστομωτική απάντηση Καπουτζίδη : 
Είμαι ένας άνεργος ομοφυλόφιλος – Αν θέλει ο Κούγιας πάμε στα δικαστήρια


Ο σεναριογράφος και ηθοποιός Γιώργος Καπουτζίδης απάντησε στον Αλέξη Κούγια μετά την ανακοίνωση του ποινικολόγου που απειλεί με μηνύσεις

Στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ μίλησε το βράδυ της Δευτέρας, ο Γιώργος Καπουτζίδης.

Ο γνωστός ηθοποιός και σκηνοθέτης έδωσε τη δική του απάντηση στην δήλωση του Αλέξη Κούγια.

Ο Γιώργος Καπουτζίδης ακόμη αποκάλυψε κάποια πράγματα για την προσωπική του ζωή αλλά και μίλησε με συγκινητικά λόγια για τον πατέρα του.

Η ανακοίνωση του Αλέξη Κούγια για τον Γιώργο Καπουτζίδη...