Σάββατο 25 Αυγούστου 2012

“ΑΛΚΙΒΙΑΔΗΣ” Α ΛΑ ΓΑΛΛΙΚΑ - ALCIBIADE L'enfant terrible de la Grèce

ΑΛΚΙΒΙΑΔΗΣ” Α ΛΑ ΓΑΛΛΙΚΑ
ALCIBIADE L'enfant terrible de la Grèce

 Γράφει ο Δρ  Αναστάσιος Κουτσούκος, 

Ένα ιστορικό - πολιτικό μυθιστόρημα, πάντα επίκαιρο.
Καρποφόρο αποδείχτηκε τελικά το ταξίδι του συγγραφέα Μπάμπη Πλαϊτάκη στη Γαλλία, με αφορμή την εκεί έκδοση του βιβλίου του για τον ΑΛΚΙΒΙΑΔΗ.
Το πόνημα του Πλαϊτάκη παρουσιάστηκε κατ' αρχήν στο βιβλιοπωλείο DESMOS, σε μια ειδική εκδήλωση όπου παρευρέθησαν ο Πρεσβευτής της Ελλάδος στη Γαλλία, κ. Κωνσταντίνος Χαλαστάνης με τη σύζυγό του, ο διευθυντής των Δημοσίων Επιχειρήσεων της Γαλλίας κ. Philippe Bottrie με τη σύζυγό του, ο εκπαιδευτικός Jean Paulhan - εγγονός του ομώνυμου γνωστού Γάλλου συγγραφέα με τη σύζυγό του, το ζεύγος Delobel - διευθυντές της Σχολής Pascal , ο διοικητής της ΑΧΕΠΑ ΕΛΛΑΣ κ. Νίκος Παπαδόπουλος κ.ά
Στη συνέχεια, ο συγγραφέας έδωσε συνεντεύξεις σε γαλλικά λογοτεχνικά περιοδικά, στον ραδιοφωνικό σταθμό Pont des Arts, συναντήθηκε με εκπροσώπους διαφόρων πανεπιστημίων της Γαλλίας και δέχτηκε προσκλήσεις για να δώσει σειρά διαλέξεων με θέμα τον “Αλκιβιάδη”, από τον Οκτώβριο...

Το δίχτυ [Αν κάποτε στα βρόχια του πιαστείς κανείς δεν θα μπορέσει να σε βγάλει μονάχος βρες την άκρη της κλωστής κι αν είσαι τυχερός ξεκινά πάλι...]


Κάθε φορά που ανοίγεις δρόμο στη ζωή
μην περιμένεις να σε βρει το μεσονύχτι
έχε τα μάτια σου ανοιχτά βράδυ πρωί
γιατί μπροστά σου πάντα απλώνεται ένα δίχτυ
έχε τα μάτια σου ανοιχτά βράδυ πρωί
γιατί μπροστά σου πάντα απλώνεται ένα δίχτυ ...

Νέα πρόκληση Bild: ''Κύριε Σαμαρά δεσμευτείτε και υπογράψτε τώρα''

Η προσωπική υπόσχεση του Αντώνη Σαμαρά για πλήρη αποπληρωμή των χρεών ''κέντρισε'' το ενδιαφέρον της γερμανικής εφημερίδας. 
Πρωτοσέλιδο με... απαιτήσεις

Η δήλωση του Αντώνη Σαμαρά πως η Ελλάδα θα αποπληρώσει τα χρέη της αποτέλεσε το εφαλτήριο για το νέο προκλητικό δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας Bild.
Δημιούργησαν ένα έγγραφο-εγγυητική επιστολή με αρχαιοελληνική γραμματοσειρά και ζητούν από τον Έλληνα πρωθυπουργό να το υπογράψει.
''Κύριε Σαμαρά δεσμευτείτε και υπογράψτε, είναι ο τίτλος του άρθρου και αναφέρεται στην προσωπική υπόσχεση και εγγύηση που έδωσε ο κ.Σαμαράς σε συνεντεύξεις του σε γερμανικά και γαλλικά ΜΜΕ.
Στους ''όρους'' καλεί τον Έλληνα πρωθυπουργό να δεσμευθεί πως από την οικονομική βοήθεια για τη χώρα, δεν θα προκληθεί στο Γερμανό φορολογούμενο καμία ζημιά και πως η Ελλάδα θα λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα. ...

Όλες τις τηλεφωνικές γραμμές ραντεβού του ΕΟΠΥΥ


Δελτίο τύπου της 23-8-2012


Δελτίο Τύπου σχετικά με την ενημέρωση των  καταναλωτών για τις νέες γραμμές εξυπηρέτησης ασφαλισμένων του ΕΟΠΥΥ.
Συνημμένα:
Λήψη αυτού το αρχείου (Δελτίο Τύπου της 23-8-2012.pdf)Δελτίο Τύπου της 23-8-2012.pdf[ ]238 Kb
Ο τηλεφωνικός αριθμός 184 για τα ραντεβού αλλά και πληροφορίες του ΕΟΠΥΥ, άλλαξε. Πλέον υπάρχει πληθώρα από τηλεφωνικά νούμερα που μπορείτε να κλείσετε τα ραντεβού σας, με χρέωση αυτή τη φορά. Δείτε σε ποια νούμερα μπορείτε να καλείτε τις υπηρεσίες ραντεβού του ΕΟΠΥΥ, και δείτε επίσης και τις αντίστοιχες χρεώσεις.
- τηλεφωνική γραμμή 14554 της BPO HELLAS-VODAFONE: 0,98Euro/ κλήση (από σταθερό και κινητό Vodafone) και 1,86Euro/ κλήση (από άλλα κινητά).
- τηλεφωνική γραμμή 14784 του OTE A.E- E-VALUE A.E: 1,07Euro/ κλήση (από σταθερό) και 1,18Euro/ λεπτό (από κινητό).
- τηλεφωνική γραμμή 14884 της CALL CENTER HELLAS: 0,99Euro/κλήση (από σταθερό) και 1,18Euro/ λεπτό (από κινητό).
- τηλεφωνική γραμμή 14900 της NEWSPHONE HELLAS: 1,08Euro/ κλήση (από σταθερό) και 1,18Euro/ λεπτό (από κινητό).
Σημειώνεται ότι οι χρεώσεις συμπεριλαμβάνουν ΦΠΑ, ενώ από σταθερό τηλέφωνο η χρέωση γίνεται ανά κλήση, και από κινητό τηλέφωνο η χρέωση γίνεται ανά λεπτό. Εξαιρείται η εταιρεία BPOHELLAS-VODAFONE όπου η χρέωση είναι ανά κλήση σε όλες τις περιπτώσεις.
Επιπλέον, οι καταναλωτές μπορούν να ενημερώνονται για το θέμα αυτό και από την ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή efpolis.gr, σύμφωνα με το iatropedia.gr

==========================

 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Παρασκευή 24 Αυγούστου 2012

Θαύμα ζωής από Ελληνα γιατρό

Τον γύρο του κόσμου κάνει το ιατρικό θαύμα που πέτυχε Ελληνας γιατρός. Ο νευροχειρουργός Χρήστος Ξένος κατάφερε να αφαιρέσει έναν τεράστιο όγκο, μεγέθους σχεδόν μιας μπάλας ποδοσφαίρου, από το κεφάλι ενός παιδιού είκοσι μόλις μηνών!
Η χειρουργική επέμβαση που πραγματοποίησε ο γιατρός χαρακτηρίζεται ως πραγματικό επίτευγμα καθώς όχι μόνο έσωσε τη ζωή του μικρού αγοριού, αλλά του έδωσε το δικαίωμα να μεγαλώσει ως ένα απόλυτα φυσιολογικό παιδί.
Ολα ξεκίνησαν πριν από περίπου δεκαέξι μήνες στην Παπούα Νέα Γουινέα όπου ζει η οικογένεια του μικρού Ιβάν, όταν η μητέρα του παρατήρησε ένα εξόγκωμα στο κεφάλι του αγοριού που τότε ήταν μόλις τεσσάρων μηνών.
Το εξόγκωμα μεγάλωνε καθημερινά και ύστερα από μερικούς μήνες είχε φτάσει στο μέγεθος μιας μικρής μπάλας. Ωστόσο, στη Νέα Γουινέα δεν υπήρχε η δυνατότητα για την αντιμετώπιση ενός τόσο δύσκολου περιστατικού και έτσι η Τζόσελιν Σάρι πήρε τον γιο της και αναζήτησε ιατρική βοήθεια στην Αυστραλία.
Ευτυχώς, για τον μικρό Ιβάν ενδιαφέρθηκε ο Χρήστος Ξένος που εργάζεται στο παιδικό νοσοκομείο Μονάς της Μελβούρνης. Ο ομογενής νευροχειρουργός ανέλαβε να αποκαταστήσει την υγεία του αγοριού προσφέροντας μάλιστα αφιλοκερδώς όλες τις υπηρεσίες του.
«Ο Ιβάν όντως φαινόταν να έχει δύο κεφάλια» δήλωσε ο Ελληνας γιατρός περιγράφοντας την εικόνα που αντίκρισε όταν είδε τον μικρό ασθενή. ...

Να οι εμπρηστές της Χίου!!!

Απίστευτα πράγματα γράφονται και λέγονται στην Ελλάδα, με σκοπό να κρύψουν κάτω από το χαλί, ένα τεράστιο παιχνίδι! Μέχρι το 2007 στην Ελλάδα δεν υπήρχαν εμπρηστές! από τότε μέχρι σήμερα εμπρηστές βαφτίστηκαν , ξωμάχοι, τσοπάνοι και γριούλες που καίνε χόρτα!
Από την μέρα που ξέσπασε η φωτιά στη Χίο, έχει ξεσπάσει και μια μάχη στο πεδίο 
της ενημέρωσης, σχετικά με το ποιος βάζει τις φωτιές!!!


Προσωπικά, αυτό το ονομάζω … «Πρόοδο»!!!

Διότι μέχρι και πριν ξεσπάσει η κρίση, στην Ελλάδα δεν υπήρχαν … εμπρηστές! Οι φωτιές έμπαιναν … μόνες τους!!!

Τι κι αν κάηκε ένα ολάκερο νησί η Σάμος;

Τι κι αν όμορφοι Εθνικοί δρυμοί είχαν παραδοθείς τις φλόγες;

Στην Ελλάδα, απαγορευόταν να μιλήσεις για εμπρηστές, διότι ουδέποτε υπήρχαν στοιχεία που να αποδεικνύουν το αντίθετο! Αλλωστε, ποιος έχει δει ποτέ κανέναν …

Απορρυπαντικά σε σκόνη (πλυντηρίου & χεριού) : Το μεγάλο φαγοπότι ελάχιστων πολυεθνικών με την συνδρομή ενός ιδιότυπου «οικονομικού» μαζοχισμού της Ελληνίδας νοικοκυράς!

Στην σημερινή Ελλάδα της υπέρμετρης φορολογίας, της μείωσης των μισθών και των συντάξεων, των διαδηλώσεων για την οικονομική εξαθλίωση εκτεταμένων στρωμάτων της ελληνικής κοινωνίας, της καλπάζουσας ανεργίας (ιδιαίτερα των νέων), του καρκινώματος της λαθρομετανάστευσης που μετέτρεψε την Ελλάδα σε Ελντοράντο σωματέμπορων και αδίστακτων εμπόρων ψεύτικης ελπίδας σε εκατοντάδες χιλιάδες δυστυχισμένους ανθρώπους, η Ελληνίδα νοικοκυρά συνεχίζει να χρυσοπληρώνει  από το υστέρημα της ελάχιστες πολυεθνικές οι οποίες (κατά την γνώμη μας) έχουν στήσει σε βάρος της ένα μεγάλο φαγοπότι μοσχοπουλώντας απορρυπαντικά πλυντηρίου (και όχι μόνο) σε ανεξέλεγκτες τιμές!
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με την σειρά: Στις δύσκολες μέρες μας, στον τομέα των απορρυπαντικών (πλυντηρίου και με το χέρι) μόλιςτρεις πολυεθνικές κυριαρχούν στα ράφια των μεγαλύτερων αλυσίδων λιανικής της χώρας μας (σε μικρότερα καταστήματα καλύπτουν ακόμα και το 100% των αντίστοιχων ραφιών!). Κατ΄ αρχή ας δούμε, σύντομα και περιληπτικά, την «ταυτότητα» αυτών των ελάχιστων πολυεθνικών:   

"Το αλάτι της γης", εκπομπή αφιερωμένη στην πλούσια μουσική παράδοση της Λέσβου


Στο πρώτο μέρος παρουσιάζεται ο Παναγιώτης Βέργος, δεξιοτέχνης της νεότερης γενιάς στο σαντούρι. Δάσκαλος του οργάνου στο Μουσείο Λαϊκών Οργάνων, μιλάει για την παράδοση του σαντουριού στην ιδιαίτερη πατρίδα του, τη Λέσβο και δίνει αντιπροσωπευτικά δείγματα από τις τεχνικές παιξίματος και το ρεπερτόριό του.
Στο δεύτερο μέρος της εκπομπής, η παρέα μεγαλώνει με τραγουδιστές, μουσικούς και χορευτές από τα χωριά Μεσότοπος και Πολυχνίτος της Λέσβου. Ένα δυναμικό γλέντι με μυτιληνιό ούζο, παραδοσιακά φαγητά και τραγούδια και χορούς που διασώζουν την κληρονομιά των Ελλήνων της Μικράς Ασίας.
Ζεϊμπέκικα και καρσιλαμάδες, συρτά και χασάπικα, τραγούδια και αμανέδες, πατινάδες και λαϊκές καντάδες, μας ταξιδεύουν από τα παράλια της Ιωνίας στο Αιγαίο. Οι «Γλεντιστάδες» από τον Μεσότοπο με τα τουμπελέκια τους χορεύουν τους μιμητικούς χορούς του «Αράπη» και τα «Κουκιά», με τους κουδουνάτους να εισβάλουν στο αποκριάτικο γλέντι. Στην παρέα και ο Σόλωνας Λέκκας, εξαιρετικός «αμανετζής» με το ύφος και το ήθος του παραδοσιακού αμανέ που σπανίζει πλέον στις μέρες μας. ...

Αφιέρωμα στην Θρακιώτικη μουσική παράδοση με τον Χρόνη Αηδονίδη και με τη συμμετοχή πολλών καταξιωμένων μουσικών



==========================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Πέμπτη 23 Αυγούστου 2012

Καλό ταξίδι πατριώτη...




Πάλι καρδιοχτύπια κι άλλες αγωνίες, καινούριους δρόμους περπατώ, καινούριες ιστορίες. ...

Δεν θα μας πτοήσουν οι ξεπουλημένοι τροικανοραγιαδοκοπρίτες ... εμείς θα βρούμε σύντομα τις ρίζες μας μέσα από τους καημούς και τα τραγούδια μας!!! [Για τους προδότες πολιτικούς και τους επίορκους διαπλεκόμενους "ανώτατους" υπαλλήλους, δυστυχώς δεν θα υπάρξει διέξοδος]



ΤΡΑΓΟΥΔΟΥΝ:

Μυτιλήνη.//Αιβαλιωτικο ζεϊμπέκικο... Σόλων + Ιγνάτιος




Μυτιλήνη/5.2.2012//"το αλατι της γης"
επιμέλεια, παρουσίαση : Λαμπρος Λιαβας
συμμετέχοντες:

Το «Αναγνωστήριο Αγιάσου» είναι ένας καλλιτεχνικός οργανισμός παραγωγής αληθινής τέχνης, πρωτότυπος και πρωτοποριακός για όλη την Ελλάδα

Η εκπομπή Ελλήνων Δρώμενα συνεχίζοντας το ταξίδι της στις αυθεντικές πολιτιστικές εκφράσεις των ανθρώπων σε διάφορους τόπους, στις 2/6/2012 μας αποκαλύπτει το «Αναγνωστήριο της Αγιάσου».
Το «Αναγνωστήριο Αγιάσου» είναι ένας καλλιτεχνικός οργανισμός παραγωγής αληθινής τέχνης, πρωτότυπος και πρωτοποριακός για όλη την Ελλάδα.
Η έντονη και πολυποίκιλη δραστηριότητά του στον εκπαιδευτικό, μουσικό, θεατρικό και εικαστικό τομέα, επηρέασε καθοριστικά την κοινωνική και την πολιτιστική ζωή της Αγιάσου και ολόκληρης της Λέσβου. Με μια πλούσια βιβλιοθήκη, με το ανέβασμα στη σκηνή αξιόλογων θεατρικών και μουσικοχορευτικών παραστάσεων, με την οργάνωση φιλολογικών διαλέξεων, με την προβολή της τοπικής πολιτιστικής παράδοσης, της Αγιασώτικης ηθογραφίας και ντοπιολαλιάς και πολλών άλλων δραστηριοτήτων, το Αναγνωστήριο είναι σημείο αναφοράς για τον πολιτισμό του Αιγαίου.
Για εκατό και πλέον χρόνια το «Αναγνωστήριο» βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος του κάθε Αγιασώτη. Όλοι οι κάτοικοι του χωριού με τον ένα ή τον άλλο τρόπο συμμετέχουν στις πολιτιστικές δράσεις του.
Ο φακός της εκπομπής κατέγραψε το πάθος της συμμετοχής των «μαθητών» και των «δασκάλων» του ...

Τετάρτη 22 Αυγούστου 2012

… ΠΑΡΑΙΝΕΣΕΙΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΥΣΤΑΤΗ ΩΡΑ…!

Του Γιώργου Νούτσου*

Αναλύσεις επί αναλύσεων για το που πάμε, πώς πάμε, αν πάμε και βέβαια αν κάποια στιγμή φτάσουμε στον πολυπόθητο στόχο.

Είναι λογικό οι περισσότερες των αναλύσεων αυτών να έχουν έντονα επικριτικό χαρακτήρα, καθόσον σε μια πρώτη ματιά δεν φαίνεται να επιβεβαιώνονται οι προεκλογικές δεσμεύσεις του Σαμαρά και της κυβέρνησης, που ασθμένως έκαναν λόγο για ένα αναπτυξιακό σοκ, για επένδυση στην ελπίδα και πολύ περισσότερο για σθεναρή στάση και εθνικές πολιτικές, κόντρα στα ανενδοίαστα «γεράκια» των Αγορών και των Ευρωπαίων φίλων μας.

Από μια κοινωνία στα όρια της παράκρουσης, είναι αλήθεια πως δεν μπορείς να περιμένεις πολλά. Θεωρώ λοιπόν, πως οι Έλληνες και πάλι στέκονται στο ύψος των περιστάσεων. Δείχνουν πολιτισμό, ανοχή, σε ένα μεγάλο βαθμό κατανόηση, υπομονή και καρτερία, μήπως και τελικά, έστω και μετά τους δυο πρώτους μήνες ζωής της νέας κυβέρνησης, κάτι αρχίσει να αλλάζει. ...

Λόγω της ταβερνιάρισσας στην Ύδρα, χάνουμε τους μισθούς και τις συντάξεις μας... ευτυχώς που το κράτος κινητοποιήθηκε

Oταν οι τράπεζες βάλουν χέρι στα σπίτια, στον ιδρώτα του έλληνα... τότε θα μάθουν ΟΛΟΙ τι εστί βερύκοκο!

από "σίβυλλα"

 ==========================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"

Τρίτη 21 Αυγούστου 2012

Οι ‘’χρήσιμοι ηλίθιοι’’ ως γρανάζια του συστήματος

Η νέα τάξη και οι χρήσιμοι ηλίθιοι

Γράφει ο 29-26 --

Ο όρος ‘’χρήσιμοι ηλίθιοι’’ επινοήθηκε τα τελευταία χρόνια από τις μυστικές υπηρεσίες των ΗΠΑ και αφορά τους στρατολογημένους από το σύστημα, επιφορτισμένους να κάνουν τη βρώμικη δουλειά. Αυτό που δεν μπορεί να κάνει το επίσημο κράτος και το επιχειρηματικό κατεστημένο.

Πρόκειται για άτομα μεσαίου και υψηλού πνευματικού επιπέδου, που συγκεντρώνουν τα παρακάτω χαρακτηριστικά σε μεγαλύτερο, από τον μέσο όρο, βαθμό: μεγαλομανία, ναρκισσισμό, συμπλέγματα ανωτερότητας και τυφλή υπακοή ‘’στο σκοπό’’ και την ιεραρχία. Το τελευταίο ως ‘’αντισυστημικοί’’ φροντίζουν να το αποκρύπτουν, αλλά πάντοτε όσοι το αγνοούν καταλήγουν τροφή για ψάρια.

Καθόλου τυχαίο ότι την εκπαίδευση τους αναλαμβάνουν τα άτομα που μισούν περισσότερο: Πρώην καταδρομείς, πράκτορες και βατραχάνθρωποι έχουν αναλάβει το έργο της προσέλκυσης και εκπαίδευσης των ‘’ηλιθίων’’. Η στρατιωτική τους εκπαίδευση περιλαμβάνει κυρίως τεχνικές ανορθόδοξου πολέμου, αντάρτικο πόλης και εκπαίδευσης στα όπλα. Η πνευματική τους εκπαίδευση διαλέξεις τυφλού μίσους μαζί με κείμενα των Γκράμσι, Κροπότκιν και Μπακούνιν.

Το ελληνικό κοινό ένιωσε το ρόλο τους στο πετσί του, κατά την διάρκεια του κινήματος των αγανακτισμένων. Όταν η επίσημη πολιτεία δεν μπορούσε να διώξει τον κόσμο από το Σύνταγμα, έστειλε την κατάλληλη ώρα τα γρανάζια της. Τριακόσια άτομα με κουκούλες πέτυχαν ότι δεν μπόρεσαν οι τριακόσιοι της βουλής. Έδιωξαν τον κόσμο απ' τους δρόμους και τους έστειλαν σπίτια τους. Χωμένοι ανάμεσα στους μόνιμους επαγγελματίες απεργούς, πέτυχαν απόλυτα το σκοπό τους, την άμεση κατάληψη της πλατείας Συντάγματος. ...

Τα σενάρια για την αποπληρωμή των στεγαστικών


Οι τράπεζες επεξεργάζονται σειρά ρυθμίσεων, προκειμένου να διευκολυνθούν όσοι δυσκολεύονται να αποπληρώσουν το στεγαστικό τους δάνειο. 

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινής, στόχος είναι το ποσό της μηνιαίας δόσης να μην ξεπερνά το 30% των αποδοχών του δανειολήπτη ή ακόμα και το 25% για τις περιπτώσεις των εξαιρετικά χαμηλών εισοδημάτων. 

Ένα άλλο σενάριο είναι η επιμήκυνση της περιόδου αποπληρωμής των 40 ετών, που είναι σήμερα η ανώτερη διάρκεια που εφαρμόζεται από τις τράπεζες, καθώς λειτουργεί συμπληρωματικά με το πλαφόν του 30%. 

Μεταξύ των σεναρίων που εξετάζονται είναι και η δυνατότητα ενοικίασης από τον δανειολήπτη της κατοικίας του για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, για παράδειγα, τρία χρόνια, και η προοπτική επαναγοράς της με νέο δάνειο και νέους όρους μετά την πάροδο της περιόδου ενοικίασης.

Να σημειωθεί ότι το μέτρο  αυτό έχει εφαρμοστεί ήδη στην Ισπανία και την Ουγγαρία.

Τις προτάσεις για το περιεχόμενο των ρυθμίσεων επεξεργάζεται ξεχωριστά κάθε τράπεζα και σε συνεργασία με την Ένωση Ελληνικών Τραπεζών.
==========================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Βλάσης Ρασσιάς: «Forsan et haec olim meninisse juvabit!» («Ίσως μια μέρα αυτό θα είναι άξιο να το θυμούνται κάποιοι!»)


Ιακωβίνοι, «Λέσχη των Ιακωβίνων» (Jacobins, «Club des Jacobins») Πολιτική και επαναστατική Λέσχη, η κύρια πολιτική δύναμη πίσω από την Γαλλική Επανάσταση, απολύτως κυρίαρχη κατά την περίοδο της παντοδυναμίας της «Επιτροπής Κοινής Σωτηρίας» υπό τους Ροβεσπιέρο, Σαιν Ζυστ και Κουτόν (1793 – 1794). 

Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΕΞΑΠΛΩΣΗ ΤΟΥ ΙΑΚΩΒΙΝΙΣΜΟΥ 
Η «Λέσχη των Ιακωβίνων» ιδρύθηκε το 1788, λίγο πριν την έκρηξη της Γαλλικής Επανάστασης, από τους μετέπειτα αντιδραστικούς πολιτικούς Λανζινέ (Jean - Denis Lanjuinais) και Λε Σαπελιέ (Isaac Rene Guy Le Chapelier) της «Λέσχης των Βρετόνων» («Le Club Breton»), αρχικά με με την ονομασία «Εταιρεία των Φίλων του Συντάγματος» («Societe des Amis de la Constitution seants aux Jacobins a Paris»), με σκοπό να διαδώσει στον λαό τις ριζοσπαστικές κοινωνικές και πολιτικές ιδέες της εποχής. 

Η Εταιρεία μετονομάστηκε στις 21 Σεπτεμβρίου 1792 σε «Ιακωβινική Εταιρεία, Φίλοι της Ελευθερίας και της Ισότητας» («Societe des Jacobins, Αmis de la Liberte et de l'Egalite») ή επί το συντομότερο «Λέσχη των Ιακωβίνων» (ονομασία που αρχικά χρησιμοποιούσαν περιγελαστικά οι πολιτικοί της εχθροί), από την έδρα όπου αυτή συνεδρίαζε, ένα μοναστήρι δομινικανών μοναχών επί της Rue St Honore του Παρισιού (οι συγκεκριμένοι μοναχοί ονομάζονταν ενίοτε και «ιακωβίνοι» επειδή ο Φίλιππος Αύγουστος τους είχε παλαιότερα αναθέσει την φιλοξενία των προσκυνητών του «Αγίου Ιακώβου της Κομποστέλα»).  ...

ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΤΟΥ ΖΑΝ ΖΑΚ ΡΟΥΣΣΩ

Λίγα έργα έχουν επηρεάσει τόσο πολύ την πολιτική σκέψη όσο το «Κοινωνικό συμβόλαιο» 
του Ρουσσώ, το ευαγγέλιο της Γαλλικής Επανάστασης.
Γάλλος συγγραφέας, φιλόσοφος και παιδαγωγός (1712 -1778). Γιος ωρολογοποιού. Σε ηλικία 16 ετών έφυγε από την πόλη που γεννήθηκε και περιπλανήθηκε στην Ελβετία και στη Γαλλία κερδίζοντας τα μέσα για τη διαβίωσή του με διάφορες απασχολήσεις. Το 1741 εγκαταστάθηκε στο Παρίσι. Από το 1743-1744 ήταν γραμματέας του Γάλλου επιτετραμμένου στη Βενετία, από όπου γύρισε πάλι στο Παρίσι. Συνεργάστηκε στην "Εγκυκλοπαίδεια" και για ένα χρονικό διάστημα συνδεόταν φιλικά με τον Ντιντερό. Από το 1762 ως το 1770 έκανε αδιάκοπες περιπλανήσεις (Ελβετία, Αγγλία κ.ά.), εξαιτίας των πολιτικών διωγμών. Το 1770 εγκαταστάθηκε στη Γαλλία. Στα έργα του "Κρίσεις για την προέλευση και τις βάσεις της ανισότητας μεταξύ των ανθρώπων", "Το κοινωνικό συμβόλαιο ή Αρχές πολιτικού δικαίου" κ.ά., ο Ρουσσώ ανέπτυξε τις απόψεις που αποτέλεσαν τη βάση των αιτημάτων της ισότητας κατά τη Γαλλική Επανάσταση. Κέντρο των θεωρητικών ενδιαφερόντων του Ρουσσώ ήταν τα προβλήματα της προέλευσης της κοινωνίας, της κοινωνικής ανισότητας και της επίδρασης του πολιτισμού, στην ανάπτυξη της ανθρωπότητας. Επικρίνοντας τον πολιτισμό της εποχής του και αποδεικνύοντας ότι η ανάπτυξη του πολιτισμού καταστρέφει την ανθρώπινη φύση, ο Ρουσσώ εξιδανίκευε τη "φυσική κατάσταση", στην οποία όλοι οι άνθρωποι ήταν ελεύθεροι και ίσοι. Η ανισότητα αναπτύχθηκε με την εμφάνιση της ατομικής ιδιοκτησίας, που οδήγησε στο σχηματισμό του κράτους και, με τον καιρό, και του δεσποτισμού. Έτσι η ανάπτυξη της ανισότητας παραβίασε το "κοινωνικό συμβόλαιο", που έφτιαξαν οι άνθρωποι κατά τη μετάβαση από τη φυσική κατάσταση στο κράτος, γι' αυτό και η ανισότητα δε συμβιβάζεται με τη φύση και πρέπει να εξαλειφθεί. ...

Εθνικισμός ή Παγκοσμιοποίηση; (το δίλημμα)

του Σωτήρη Γλυκοφρύδη

            Καλό και κακό στη φύση δεν υφίσταται, είναι το ίδιο πράγμα (Ηράκλειτος)
            Ουδέν καλόν αμιγές κακού (αρχαία ρήση)

            Εθνικισμός ή παγκοσμιοποίηση, είναι ένα δίλημμα. Εθνικισμός σημαίνει μια κοινότητα ανθρώπων με βάση τα φυλετικά και άλλα χαρακτηριστικά γνωρίσματα, παγκοσμιοποίηση σημαίνει μια ολοκληρωτική κοινωνία που έχει σμιλέψει τις μεταξύ της διαφορές. Τι είναι προτιμότερο; Ο πλουραλισμός ή η ολότητα; Η απόκλιση των διαφορών ή η σύγκλιση; Ο εθνικός άνθρωπος ή ο παγκόσμιος;
            Σαφώς τους ανθρώπους τους ενώνουν περισσότερα από όσα τους χωρίζουν, αλλά η διαφορετικότητα είναι αυτή που δημιουργεί την ποικιλότητα. Κατά πόσον μπορεί να δεχθεί, να ανεχθεί εν τέλει, η παγκοσμιότητα τη διαφορετικότητα; Κατά πόσον η μονοκαλλιέργεια είναι επιλεκτικότερη της πολυκαλλιέργειας της θέσης και των ιδεών;
            Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η παγκοσμιοποίηση θα περιορίσει τις κρατικές – εθνικιστικές διαφορές μαζί με την έριδα και τους πολέμους των διαφορετικών στις αντιλήψεις ανθρώπων. Σαφώς το χρώμα του δέρματος, η εθνική καταγωγή και η θρησκεία πρέπει να περιοριστούν ως κάτι που χωρίζει τους ανθρώπους σε κάστες. Σαφώς και σαφέστατα πρέπει να πάψουν οι μεταξύ μας διαφορές, οικονομικές, κοινωνικοπολιτικές, αλλά… Είναι επ’ ωφελεία μας αυτή η σύγκλιση μέτρων και σταθμών;  
            Εδώ ο αριστερός και ο δεξιός σηκώνουνε τα χέρια. Και οι δυο στην ουσία, παρά τις όποιες αντιλήψεις τους περί διεθνισμού, στο βάθος η απόφασή τους παραμένει ασαφής που συνοψίζεται σε: «στασιμότητα ή εξέλιξη» κατά τρόπο μπερδεμένο.  
            Πέραν από τη φιλοσοφική τοποθέτηση των στοχαστών, των γεωστρατηγιστών ή των κοινωνιοβιολόγων, η πορεία, θέλουμε δεν θέλουμε, είναι προδιαγεγραμμένη. Μέσα από συμπτύξεις και expansion (αποπτύξεις) από πολέμους και μπολιάσματα η συνισταμένη θα είναι προς την παγκοσμιοποίηση, την εξάχνωση των διαφορών. Θα το αιτιολογήσω αυτό. ...