Σάββατο 27 Ιανουαρίου 2018

Πιο πολύτιμο ήταν το φως των ματιών σου... Τι ΄ν΄ αυτό που τόσο φοβάται ο νους μας; Τι ψάχνει να βρει στα κομμάτια του κόσμου;

«…θυμήθηκαν μια καουμπόικη ταινία που είχαν δει, ο ένας σε κάποιο σινεμά της Λα Πλάτα κι ο άλλος στο Μπουένος Άιρες.
Είχαν ξεχάσει τον τίτλο, όχι όμως και τη σκηνή του σαλούν με τη δίφυλλη πόρτα. Ήταν σίγουροι ότι η πρωταγωνίστρια το ‘σκαγε με κάποιον καβάλα σ’ ένα άλογο.
– Με ποιον έφυγε; ρώτησε η Λάουρα.
– Με ποιον ήθελες να φύγει; Με τον ήρωα.
– Ο ήρωας των γυναικών δεν είναι πάντα ο ίδιος με τον ήρωα των αντρών.
– Αυτό είναι αλήθεια. Αλλά, μην ξεχνάς. Στις ταινίες υπάρχει πάντα μόνο ένας ήρωας.»


(click ==> Dirge Without Music 

I am not resigned to the shutting away of loving hearts in the hard ground.
So it is, and so it will be, for so it has been, time out of mind:
Into the darkness they go, the wise and the lovely.  Crowned
With lilies and with laurel they go; but I am not resigned.

Lovers and thinkers, into the earth with you.
Be one with the dull, the indiscriminate dust.
A fragment of what you felt, of what you knew,
A formula, a phrase remains,—but the best is lost.

The answers quick and keen, the honest look, the laughter, the love,—
They are gone.  They are gone to feed the roses.  Elegant and curled
Is the blossom.  Fragrant is the blossom.  I know.  But I do not approve.
More precious was the light in your eyes than all the roses in the world.

Down, down, down into the darkness of the grave
Gently they go, the beautiful, the tender, the kind;
Quietly they go, the intelligent, the witty, the brave.
I know.  But I do not approve.  And I am not resigned.
Edna  St. Vincent Millay, “Dirge Without Music” from Collected Poems © 1928, 1955 by Edna St. Vincent Millay and Norma Millay Ellis. Reprinted with permission of Elizabeth Barnett and Holly Peppe, Literary Executors, The Millay Society. Source: Collected Poems (HarperCollins, 1958)

Τι ΄ν΄ αυτό που τόσο φοβάται ο νους μας; Τι ψάχνει να βρει στα κομμάτια του κόσμου;
Γυρεύουμε ήρωες, γυρεύουμε θεούς, γυρεύουμε ν’ αποδράσουμε, γυρεύουμε έστω κάποιο νόημα, κάτι που να φαντάζει λογικό.
Προσπαθούμε να συναρμολογήσουμε μια συνέχεια μέσα απ’ το χάος που μας περιτριγυρίζει. Σαν να είμαστε χαμένοι σ’ έναν ωκεανό και να ψάχνουμε για μια νέα γη, όπου θα αναπαύσουμε τις αγωνίες μας. 
Κάθε τέχνη, κάθε θρησκεία, κάθε ιδεολογία, κάθε εραστής, κάθε παιδί, δεν είναι τίποτα άλλο από ένα κομματάκι γης, ένα μικρό νησί όπου για λίγο μπορούμε να ξεχάσουμε τη θάλασσα που μας περιμένει. ...

Ιερές αποκαλύψεις ή κατασκεύασμα;

Σε όλα τα μέρη του κόσμου, μας βεβαιώνουν ότι ο Θεός τούς αποκαλύφθηκε. Τί δίδαξε τους ανθρώπους; Τους απέδειξε, ίσως ότι υπάρχει; Τους είπε που κατοικεί; Τους είπε από ποιά ουσία αποτελείται; Τους εξήγησε τις προθέσεις και τα σχέδιά του; Τί αποκάλυψε για αυτά; Συμφωνεί με τ’ αποτελέσματα που βλέπουμε;

Όχι! Τους πληροφόρησε μόνο ότι "είναι αυτός που είναι", ότι δηλαδή είναι ένας ανίκητος Θεός, ότι οι βουλές του είναι άφατες, ότι εξοργίζεται όταν κάποιος τολμήσει να τις πληροφορηθεί, ή να χρησιμοποιήσει τη λογική για να τις κρίνει, ή να κρίνει τα έργα του.

Η αποκαλυφθείσα συμπεριφορά του, συμφωνεί με τις θαυμάσιες ιδέες που έχουν δοθεί για τη σοφία του, την καλοσύνη του, τη δικαιοσύνη του, την παντοδυναμία του;

Καθόλου. Σε κάθε αποκάλυψη αυτή η συμπεριφορά δείχνει ένα μεροληπτικό, άστατο ον, καλό μόνο στους εκλεκτούς του, οι οποίοι είναι εχθροί όλων των άλλων. Αν καταδέχεται να εμφανιστεί σε κάποιους, φροντίζει να κρατάει τους υπόλοιπους σε βαθιά άγνοια των θείων προθέσεών του.
[...]
Πώς φανερώθηκε ο Θεός; Διέδωσε ο ίδιος τους νόμους του; Μίλησε στους ανθρώπους με το δικό του στόμα και τη δική του γλώσσα; Ακούω ότι ο Θεός δεν παρουσιάστηκε αυτοπροσώπως, αλλά ότι χρησιμοποίησε τα όργανα κάποιων εκλεκτών του, οι οποίοι φρόντισαν να διδάξουν και να εξηγήσουν τις βουλές του στους αδαείς. Δεν επιτρεπόταν ποτέ στον λαό να πάει στο ιερό· οι εντεταλμένοι του, μόνο αυτοί πήγαιναν σε αυτόν και μετέφεραν στον κόσμο τις εντολές του.

Παπάς Ζαν Μελιέ («Διαθήκη», κεφάλαια 124-125)
Πρόλογος
Το θείο στοιχείο είτε επινοήθηκε από τον άνθρωπο, είτε πράγματι υπάρχει και αποκαλύφθηκε στον άνθρωπο. Δεν μπορεί να συμβαίνει κάτι άλλο, κατά την γνώμη μου. Οι θρησκείες μιλούν είτε για έναν υπερβατικό θεό, είτε για πολλούς εγκόσμιους θεούς, είτε για μια απρόσωπη άπειρη πραγματικότητα. Ο κάθε άνθρωπος έχει το δικαίωμα να ελπίζει σε κάτι, αλλά έχει επίσης και το δικαίωμα να αναζητήσει, να διερωτηθεί. Θεωρώ, ότι πάνω από την ελπίδα, βρίσκεται η αλήθεια. Η αλήθεια ποτέ δεν διαψεύδει, σε αντίθεση με την πίστη και την ελπίδα, γιατί αντλεί την δύναμή της από τον ίδιο της τον εαυτό. Ίσως, σε τελική ανάλυση, η αλήθεια να είναι ταυτόχρονα και η μέγιστη, πραγματική ελπίδα.
Πόθεν, λοιπόν, η γνώση του ανθρώπου για το θείο; Εδώ, δεν θα μας απασχολήσουν οι θεολογικοί ισχυρισμοί. ...

Με τη δύναμη του «Βασιλιά»: Η κορυφαία ταινία όλων των εποχών κόστισε… 1 δολάριο!

"Απέτυχε στο box office, κανείς δεν ήθελε να παίξει σε αυτή, τα δικαιώματά της αγοράστηκαν για ένα μόλις δολάριο και όμως έγινε θρύλος..."

Η ιστορία μας ξεκινάει με έναν 34χρονο φτωχό σκηνοθέτη. Έπειτα από τρεις ταινίες μικρού μήκους έχει έρθει η ώρα επιτέλους να γυρίσει μια κανονική. Το μεγάλο του πλεονέκτημα, ωστόσο, είναι ταυτόχρονα και μειονέκτημα. Ο σκηνοθέτης της ιστορίας μας είναι Αμερικάνος. Και οι Αμερικάνοι σκηνοθέτες έχουν το πλεονέκτημα να μπορούν να κυνηγούν την τύχη τους στην πιο μαζική βιομηχανία του Hollywood. Κι όμως, αυτό μετατρέπεται εύκολα και σε αρνητικό: μέσα σε μια τόσο πολυπληθή κατάσταση, ποιος παραγωγός θα σου δώσει σημασία αν δεν είσαι κάτι πραγματικά ιδιαίτερο;
Ας είναι καλά ο Στίβεν Κινγκ, όμως, που έχει βοηθήσει κόσμο και κοσμάκη στο Hollywood. Ο πολυγραφότατος συγγραφέας δεν είχε ποτέ κανένα πρόβλημα να βλέπει τις «χάρτινες» ιστορίες του να γίνονται βιβλία (με εξαίρεση ορισμένες φορές που εκνευριζόταν με κάτι αποδόσεις…) και αφού πλούτισε πουλώντας τα δικαιώματά τους στους παραγωγούς του Hollywood, αποφάσισε πως θα δίνει τα δικαιώματα των ιστοριών του για μόλις ένα δολάριο.
Ο σκηνοθέτης της ιστορίας μας γνώριζε προσωπικά τον Κινγκ. Για την ακρίβεια, τον θαύμαζε και είχε τύχει να μιλήσουν μπόλικες φορές. Τα εμπόδια που έπρεπε να ξεπεράσει για να γυρίσει μια κανονική ταινία, από το στάδιο της συγγραφής του σεναρίου μέχρι την...

Το αποκορύφωμα της ανοησίας


Οι γερμανικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα
Τα γερμανικά προϊόντα κατακλύζουν την ελληνική αγορά. 
Γερμανικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, συγχωνεύσεις και κυρίως εξαγορές των τελευταίων ετών έχουν αλλάξει πλήρως το επιχειρηματικό τοπίο με αποτέλεσμα ο καταναλωτής να γνωρίζει ελάχιστα για την προέλευση και την καταγωγή προϊόντων και υπηρεσιών. 
Στην έρευνά που ακολουθεί, η Ειρήνη Γεωργιλέα χαρτογραφεί τις γερμανικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας από τον τομέα των τηλεπικοινωνιών ως τις αλυσίδες καταστημάτων και τα προϊόντα στα ράφια των Σούπερ Μάρκετ. (http://www.sbctv.gr/reportaz/item/344-oi-germanikes-epixeiriseis-pou-drastiriopoioyntai-stin-ellada)



Το αποκορύφωμα της ανοησίας  Vassilis Viliardos


Δεν έχω καμία αμφιβολία σχετικά με το ότι, το μέλλον της Ελλάδας θα είναι ρόδινο - αφού δεν πρόκειται να διακινδυνεύσουν οι Γερμανοί τις επενδύσεις και τις επιχειρήσεις τους στη χώρα.

Για παράδειγμα, δεν πρόκειται να χάσουν τα χρήματα που έδωσαν για την εξαγορά των 14 αεροδρομίων που χρηματοδότησαν με δάνειο από την Alpha Bank που εμείς διασώσαμε, με δικά μας χρήματα κοκ. – ούτε να θέσουν σε κίνδυνο εταιρείες τους σαν τη Lidl, την Praktiker κλπ.

Αντίθετα θα εξαγοράσουν πολλές άλλες, ειδικά τις κοινωφελείς όπως τη ΔΕΗ – ενώ θα επεκταθούν στις τουριστικές επιχειρήσεις, οι οποίες αποτελούν τη βαριά βιομηχανία της χώρας.

Οι Γερμανοί δεν θα διακινδυνεύσουν ούτε τις επενδύσεις που διενεργήθηκαν με επιδοτήσεις της ΕΕ, όπως τις εθνικές οδούς που συνεχίζουν να κατασκευάζονται ή τη γέφυρα Ρίου Αντιρρίου - αφού γνωρίζουν πολύ καλά πόσο ωφέλιμες θα είναι για τη μελλοντική ανάπτυξη της χώρας (ΤΟΥΣ).

Σε κάθε περίπτωση το γεγονός ότι, με τα περίπου 60-80 δις € που εγγυώνται οι ίδιοι για τα πακέτα χρηματοδότησης ύψους 250 δις € που δόθηκαν στην Ελλάδα, ελέγχουν ένα από τα καλύτερα ,,,

kalami.net/USA: Το ''Σκοπιανό'', ο Κούλης (Μητσοτάκης) και ο ''σπουδαίος'' υπουργός Ν. Κοτζιάς


Μίλησε ο Κούλης... Και τι είπε; Ας αναβάλουμε τις συζητήσεις γιά το όνομα των Σκοπίων.
''Η λύση κατά πάσα πιθανότητα θα πρέπει να αναζητηθεί σε κάποια άλλη συγκυρία και αφού έχει προηγηθεί η κατάλληλη προετοιμασία'', τόνισε ο κ. Μητσοτάκης. Δηλαδή, ας σέρνεται αυτή η υπόθεση, ίσαμε κάποια γενική Συνέλευση του ΟΗΕ -αργά ή γρήγορα- αποφασίσει γιά το όνομα: ''Δημοκρατία της Μακεδονίας''. Θα είναι μιά φυσιολογική εξέλιξη, αφού σχεδόν όλες οι χώρες της υφηλίου αποκαλούν και αναγνωρίζουν επίσημα τα Σκόπια, ως ''Δημοκρατία της Μακεδονίας''.

Η ομιλία του αρχηγού της αξιωματικής Αντιπολίτευσης στην ''Πολιτική Επιτροπή της Νέας Δημοκρατίας'' (24 Iαν.'18), ήταν μία επίθεση στην (διαιρεμένη στην υπόθεση του ονόματος των Σκοπίων) κυβέρνηση. Φυσικό και αναμενόμενο, αλλά από ουσία ''πάπαλα''.
Αυτό που ΔΕΝ καταλαβαίνουμε είναι, γιατί η ΝΔ δεν λέγει, δεν παραδέχεται δημόσια, ότι το όνομα ''μακεδονία'' δόθηκε στους Σκοπιανούς επί κυβέρνησης Κων/νου Μητσοτάκη (1993), όταν μπήκε στο πΓΔΜ. Και ενώ έχει δεχτεί και διατυμπανίσει το ''Νέα Μακεδονία'' ως όνομα, τώρα ''σφυρίζει κλέφτικα'', θεωρώντας τους 'Ελληνες βλάκες ή αμνήμονες.

Σε ότι αφορά τις ''διαπραγματεύσεις'', το γεγονός ότι τις κάνει ο ''απόγονος του παλαιών Πατρών Γερμανού'' (όπως δηλώνει), υπουργός Εξωτερικών Ν. Κοτζιάς, δημιουργεί ερωτηματικά και ...

Όλη η αλήθεια για το Μακεδονικό: Πόσο γνωρίζουμε την Ιστορία;

ΣΧΕΤΙΚΑ: ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ ΠΕΡΙ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑ

Η ιδέα της αρχαίας καταγωγής των σλαβόφωνων της Μακεδονίας προωθήθηκε από την ελληνική προπαγάνδα στα τέλη του 19ου αιώνα προκειμένου να απομακρύνει τους πληθυσμούς αυτούς από το βουλγαρικό κίνημα.

Γράφει η Αθηνά Σκουλαρίκη*
Σχεδόν 30 χρόνια μετά την κρίση της δεκαετίας του 1990, πόσα έχουμε καταλάβει για το Μακεδονικό; Ενώ η Ελλάδα επικαλείται την «ιστορική αλήθεια», το έλλειμμα πληροφόρησης χαρακτήρισε εξ’ αρχής την ελληνική στάση στο ζήτημα αυτό -κυρίως ως προς τις εξελίξεις στη νεότερη εποχή, την εποχή των εθνικών κινημάτων και των πολιτικών και πολεμικών συγκρούσεων του 20ού αιώνα.
Αφενός, το έλλειμμα αυτό οφειλόταν στην πολιτική της αποσιώπησης, του «ανύπαρκτου ζητήματος», που ακολουθούσε το ελληνικό κράτος σε όλη τη μετεμφυλιακή περίοδο. Αφετέρου είχε σχέση με την απουσία επαφών με την άλλη πλευρά, την έλλειψη ειδικών στον πανεπιστημιακό χώρο, την άγνοια των περισσότερων δημοσιογράφων για το ζήτημα, αλλά και τις στρεβλές εντυπώσεις που καλλιέργησαν οι πρωτοστατούντες στην κινητοποίηση για την «ελληνικότητα της Μακεδονίας».1
Παρότι η βιβλιογραφία έχει εμπλουτιστεί έκτοτε με εξαιρετικές μελέτες, στον δημόσιο χώρο εξακολουθούν να διακινούνται τα ίδια στερεότυπα και οι ίδιες ανακρίβειες, συχνά χωρίς αντίλογο. Θα επιχειρήσω εδώ να θίξω συνοπτικά κάποια προβληματικά σημεία που συναντώνται στις περισσότερες αναλύσεις για το Μακεδονικό, θρέφοντας προκαταλήψεις και εμμονές. ...

ΛΙΝΑ ΒΟΛΦ: ΟΙ ΠΟΛΥΓΛΩΤΤΟΙ ΕΡΑΣΤΕΣ

Η Βολφ έχει τον τρόπο να πει μια ιστορία ξεκάθαρα, χωρίς να μένει στην επιφάνεια και να χάνει το βάθος. 
Κι αυτό είναι ο λόγος που θα την ακολουθώ στο μέλλον...
Η Έλινορ ζει σ’ ένα μικρό χωριό στη νότια Σουηδία. Η ίδια γράφει στο προφίλ της σε μια ιστοσελίδα γνωριμιών: Είμαι τριάντα έξι ετών και ψάχνω για έναν τρυφερό, αλλά όχι και πολύ τρυφερό άντρα. Αλλά οι άντρες που συναντάει δεν είναι αυτό που ήλπιζε. Και ο έρωτας εξακολουθεί να είναι μακρινό όνειρο.
Ο Μαξ ονειρεύεται μια πολύγλωσση ερωμένη, μια γυναίκα που θα τον καταλαβαίνει σε όποια γλώσσα κι αν μιλήσει. Η αναζήτησή του τον φέρνει στην Ιταλία, όπου γνωρίζει μια μαρκησία στα όρια της οικονομικής κατάρρευσης.
Εκεί βρίσκεται και η Λουκρητία, μάρτυρας του έσχατου ξεπεσμού της γιαγιάς της σ' ένα ερημωμένο παλάτσο, αντιμέτωπη με τη σκιά του κόσμου όπου είχε μεγαλώσει.
Ένα χειρόγραφο μπαίνει και βγαίνει από τη ζωή τους, φέρνοντάς τους κοντά, προκαλώντας αισθήματα αγάπης και μίσους, αφήνοντας ανεξίτηλα σημάδια πάνω τους.
Τρεις άνθρωποι κυνηγούν την αγάπη, σ' ένα πανέμορφο μυθιστόρημα, βραβευμένο με το August Prize.

ΛΙΝΑ ΒΟΛΦ*

*Η ΛΙΝΑ ΒΟΛΦ γεννήθηκε το 1973 στη Σουηδία, και έχει ζήσει κι έχει εργαστεί στην Ιταλία και στην Ισπανία. Έχει εκδώσει μια συλλογή διηγημάτων κι ένα μυθιστόρημα που τιμήθηκε με το λογοτεχνικό βραβείο Vi Magazine. Το δεύτερο μυθιστόρημά της, ΟΙ ΠΟΛΥΓΛΩΤΤΟΙ ΕΡΑΣΤΕΣ, τιμήθηκε με το August Prize 2016 και κυκλοφορεί σε οχτώ χώρες.

Σημείωση:

Τη γλώσσα -και τη σκέψη- μου έδωσαν ελληνική


Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική,
το σπίτι φτωχικό στις αμμουδιές του Ομήρου…

Οδυσσέας Ελύτης
Ζούμε μια ψευδαίσθηση. Την αποκαλούμε πραγματικότητα, αληθινό κόσμο. Όμως ό,τι θεωρούμε ως αληθινό βασίζεται στον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε, αισθανόμαστε, σκεφτόμαστε – θεωρούμε.
Κι όλα αυτά, η αντίληψη, η αίσθηση, η σκέψη, η θεώρηση, εξαρτώνται απόλυτα απ’ τις λέξεις που μάθαμε, βασίζονται στη γλώσσα που μιλάμε.


Η γλωσσολόγος Dorothy Lee, ανέλυσε την ινδιάνικη γλώσσα Wintu και λέει γι’ αυτήν:

Το φλερτ είναι ο πρόλογος που παραλείψαμε: Η τέχνη του φλερτ Γιατί για τέχνη πρόκειται Μια τέχνη προς εξαφάνιση σαν αυτή της Γκέισας



(Το κείμενο που ακολουθεί έγραψε η δεκαεννιάχρονη Παναγιώτα Ζ, στο πλαίσιο του Συνεργείου Δημιουργικής Γραφής.

Αναφέρω την ηλικία της γιατί -νομίζω- ότι είναι δύσκολο να βρεις δεκαεννιάχρονους (τόσο σύντομα μετά τους φιλόλογους και τους κανόνες του σχολείου) που να μπορούν να γράψουν τόσο ελεύθερα, χωρίς πρόλογο-κυρίως θέμα-επίλογο, χωρίς σημεία στίξης, χωρίς συμβάσεις.

Κι επιπλέον επειδή οι γηραιότεροι (ωριμότεροι αν προτιμάτε) δεν μπορούμε ν’ αντιληφθούμε τη νεωτερικότητα των σχέσεων, όπου το φλερτ παραλείπεται.

Την τραγωδία της παράλειψης του φλερτ θα πω -κι ας θεωρηθώ οπισθοδρομικός ή αφελής ρομαντικός της παλιάς...

«Πως να σωπάσω» - Το ντοκιμαντέρ του Θ. Μαραγκού για την κρίση

«Δε θα σωπάσω»(2016) είναι ο τίτλος του δραματοποιημένου ντοκιμαντέρ, που θα προβληθεί την Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου 2018, στις 7:00 το απόγευμα, στη Στέγη Αλληλεγγύης των Ενεργών Πολιτών Λάρισας (Παναγούλη 37 και Μανδηλαρά).

Δημιουργός αυτού του ντοκιμαντέρ, ο πολυβραβευμένος σκηνοθέτης Θόδωρος Μαραγκός («Λάβετε θέσεις» (1973), «Από πού πάνε για τη χαβούζα» (1978), «Θανάση σφίξε κι άλλο το ζωνάρι» (1980), «Μάθε παιδί μου γράμματα»(1981), «Τι έχουν να δουν τα μάτια μου» (1984), «Ο δραπέτης του φεγγαριού»(1993), «Black μπεεε…»(2005), «Ισοβίτες» (2008) και άλλες πολλές ακόμα ταινίες, ντοκιμαντέρ και τηλεοπτικές σειρές) ο οποίος θα βρίσκεται εκεί και στο τέλος της προβολής θα ακολουθήσει συζήτηση των θεατών μαζί του για το θέμα που πραγματεύεται το ντοκιμαντέρ.

Λίγα λόγια για την ταινία «Δε θα σωπάσω»:

«Η Ελλάδα δέχεται μια τρομακτική επίθεση από τα αρπακτικά της Ευρωπαϊκής εξουσίας, τους διεθνείς τοκογλύφους. Ο Ελληνικός λαός, προδομένος και από την ηγεσία του, αιφνιδιάζεται. Προσπαθούν να ξεριζώσουν ακόμα και την καρδιά του. Ο Θόδωρος και ο Θόδωρος από τους Αγίους Θεοδώρους, μαζί με άλλους πέντε, βρίσκουν καταφύγιο σε ένα ξεχασμένο χώρο πολιτισμού, πάνω στο βουνό, δίπλα σε γκρεμό. Θα αυτοκτονήσουν ή θα επαναστατήσουν;

θέματα υπερφαγίας ή βουλιμίας: Πως αποκαθίστανται;

Εάν έχετε κάποιο θέμα υπερφαγίας ή βουλιμίας, πιθανά όταν τρώτε να μην μπορείτε πραγματικά να καταλάβετε πότε έχετε χορτάσει. Συνεχίζετε να αισθάνεστε ότι πεινάτε αλλά όταν φάτε περισσότερο, νιώθετε σκασμένοι. Επιπλέον, συχνά «πέφτετε με τα μούτρα» σε ορισμένες τροφές «παρηγοριάς»και δυσκολεύεστε να σταματήσετε.
Αυτό είναι ένα μέρος του εαυτού σας που ενδίδει ή παραδίνεται στην απόλαυση του φαγητού.
Οποιεσδήποτε προσπάθειες κάνετε με δίαιτες και στέρηση, δίνουν μόνο προσωρινές λύσεις καθώς ό,σο βάρος χάνετε το ξαναπαίρνετε με ευκολία.
Ενδεχομένως να νιώθετε άσχημα για τον εαυτό σας και να ακούτε τη φωνή ενός «εσωτερικού κριτή» που σας κατακεραυνώνει. Αυτός ο «εσωτερικός κριτής» σας κατηγορεί που δεν καταφέρνετε να χάσετε βάρος και κάθε φορά που έχετε ένα επεισόδιο υπερφαγίας, γίνεται ιδιαίτερα σκληρός και σας χλευάζει. Και οι επικρίσεις του δεν αφορούν μόνο τις διατροφικές σας συνήθειες. Μπορεί να σας λέει ότι είστε άχρηστοι και αντιπαθητικοί. Μπορεί να σας λέει για παράδειγμα, «Είσαι τόσο παχιά και τεμπέλα, τόσο ανεπαρκής. Κανείς δεν θα σ’ αγαπήσει ποτέ γιατί δεν αξίζεις να αγαπηθείς.»
Αυτή η στάση του «εσωτερικού κριτή» συνήθως ακολουθεί το πρότυπο ενός από τους γονείς σας

Φυλάκιση 9 μηνών με αναστολή, πρόστιμο και στέρηση πολιτικών δικαιωμάτων στον Γιάννη Μιχελάκη για χρηματισμό

Σχετικό: Εννέα μήνες φυλάκιση και στέρηση πολιτικών δικαιωμάτων στον Γιάννη Μιχελάκη για χρηματισμό

Ένοχος για παθητική δωροδοκία από τον επιχειρηματία Αναστάσιο Πάλλη, κηρύχθηκε από το
τριμελές πλημμελειοδικείο της Αθήνας ο πρώην υπουργός και βουλευτής της ΝΔ Γιάννης Μιχελάκης, αλλά και ο επιχειρηματίας Αναστάσιος Πάλλης, που κρίθηκε ένοχος για ενεργητική δωροδοκία.

Και στους δύο επιβλήθηκε ποινή φυλάκισης 9 μηνών με αναστολή, στέρηση πολιτικών δικαιωμάτων για έναν χρόνο και παρεπόμενη χρηματική ποινή 3.500 ευρώ στον καθένα. Τους αναγνωρίστηκε το ελαφρυντικό του πρότερου έντιμου βίου.

Νωρίτερα ο εισαγγελέας είχε προτείνει την ενοχή του Γιάννη Μιχελάκη, αλλά και του επιχειρηματία Αναστάσιου Πάλλη για το αδίκημα της ενεργητικής δωροδοκίας. Ο Γιάννης Μιχελάκης, όπως είχε αποκαλύψει με διαδοχικά ρεπορτάζ του το περιοδικό Hot Doc και το koutipandoras.gr κατηγορείτο ότι έλαβε χρήματα από το υπόδικο Αναστάσιο Πάλλη ο οποίος είχε υπάρξει και μέτοχος της εφημερίδας Πρώτο Θέμα προκειμένου να ασκήσει κοινοβουλευτικό έλεγχο, καταθέτοντας ερώτηση υπέρ των συμφερόντων του. Ο Γιάννης Μιχελάκης εμφανίζεται να είχε εισπράξει το ποσό των 7.000 ευρώ.

Η εμπλοκή του Γιάννη Μιχελάκη στην υπόθεση, προέκυψε έπειτα από έρευνες των αρχών στο σπίτι και το πολεμικό μουσείο του Αναστάσιου Πάλλη, απ’ όπου μεταξύ άλλων, κατασχέθηκε το αρχείο του επιχειρηματία. Σε αυτό συμπεριλαμβάνονταν χειρόγραφες σημειώσεις του, στις οποίες εμφανιζόταν το όνομα του βουλευτή τότε Γιάννη Μιχελάκη και δίπλα το ποσό των 7.000 ευρώ, το οποίο ο υπουργός φέρεται να έλαβε προκειμένου να καταθέσει ερώτηση υπέρ των συμφερόντων του Πάλλη και κατά εκείνων του Βίκτορα Ρέστη, με τον οποίο ο Πάλλης είχε αντιδικία. ...

Στη Γερμανία φορτώνουν με άμμο τους μαθητές με διάσπαση προσοχής για να τους κρατάνε ήσυχους - Θύελλα αντιδράσεων για τα γιλέκα της ντροπής

Μοιάζει με ιστορία βγαλμένη από βιβλίο του Ντίκενς: κάπου 200 σχολεία στη Γερμανία καλούν τους υπερκινητικούς μαθητές τους να φορούν γιλέκα γεμάτα άμμο, βάρους 1,2-6 κιλών, προκειμένου να κάθονται πιο ήσυχοι. Πολλοί γονείς και επιστήμονες όμως διαμαρτύρονται, ενώ έχει ανοίξει μία μεγάλη συζήτηση για τον τρόπο προσέγγισης των διανοητικών παθήσεων και των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών από τα σχολεία. Οι υποστηρικτές της χρήσης γιλέκων λένε ότι έχουν παρατηρήσει θετικές αλλαγές στη συμπεριφορά των παιδιών με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ), ισχυριζόμενοι ότι το βάρος τα βοηθά να παραμένουν ήρεμα. Οι διευθυντές των σχολείων υποστηρίζουν ότι είναι μία απλή μέθοδος άμεσης αντιμετώπισης του προβλήματος, ηπιότερη από τη χρήση ισχυρών φαρμάκων, ενώ επισημαίνουν ότι τα παιδιά τα φορούν οικειοθελώς. Η Γερμανία άλλωστε, σημειώνουν, δεν είναι η πρώτη χώρα που έχει υιοθετήσει τα γιλέκα με άμμο, καθώς εδώ και χρόνια χρησιμοποιούνται στις Ηνωμένες Πολιτείες από παιδιά με αυτισμό.
Μία μητέρα δηλώνει πεισμένη για την αποτελεσματικότητα του γιλέκου. Ο Φρέντερικ, ο 9χρονος γιος της, που έχει διαγνωσθεί με ΔΕΠ-Υ, φορά τα τελευταία τρία χρόνια γιλέκο βάρους 2 κιλών. «Το φορά οικειοθελώς και νιώθει ότι τον βοηθά. Εχει καλύτερη συγκέντρωση και συμμετέχει πιο ενεργά στο μάθημα. Δεν αποσπάται από την προσπάθειά του να κρατήσει τα άκρα του υπό έλεγχο», λέει η μητέρα του στην «Hamburger Abendblatt». Ο Φρέντερικ παραδέχεται:

Οι έξι τυφλοί


Μια φορά κι έναν καιρό, σε ένα χωριό της Ινδίας ζούσαν ένας τυφλός μαχαραγιάς και πέντε σοφοί άνθρωποι, επίσης τυφλοί. Οι συγχωριανοί τους τους σέβονταν και τους βοηθούσαν. Επειδή ήταν τυφλοί και δεν μπορούσαν να δουν με τα μάτια τους τον κόσμο, χρησιμοποιούσαν όλες τις άλλες αισθήσεις τους και κυρίως τη φαντασία τους.

Επίσης χρησιμοποιούσαν τα μάτια των άλλων, γι’ αυτό άκουγαν προσεκτικά τις ιστορίες που τους έλεγαν. Άκουγαν και όσους είχαν ταξιδέψει σε μακρινές χώρες. Έτσι μπορούσαν να γνωρίσουν τον κόσμο και τη ζωή έξω από τον τόπο τους. Οι πέντε σοφοί άκουγαν με ενδιαφέρον όλες τις ιστορίες, αλλά κυρίως εκείνες που αφορούσαν ελέφαντες. Ο πρώτος τυφλός φανταζόταν τον ελέφαντα σαν έναν τεράστιο βράχο. Ο δεύτερος τον φανταζόταν σαν έναν τεράστιο κορμό δέντρου, ο τρίτος πίστευε ότι μοιάζει με μεγάλο φίδι, ο τέταρτος με ιπτάμενο χαλί και ο πέμπτος με χοντρό σωλήνα.

Μια ημέρα ένας ελέφαντας μπήκε με βήμα βαρύ στο χωριό και στάθηκε στην πλατεία. Όλοι έτρεξαν να δουν αυτό το τόσο μεγάλο και θορυβώδες πλάσμα φωνάζοντας: «Ένας ελέφαντας! Ένας ελέφαντας!» Ο μαχαραγιάς, μαζί με τους πέντε τυφλούς σοφούς, έφτασε στην πλατεία του χωριού όπου βρισκόταν ο ελέφαντας και τους ζήτησε να του τον περιγράψουν. Οι τυφλοί προχώρησαν για να δουν με τα μάτια της αφής το πλάσμα που είχε μονοπωλήσει τις συζητήσεις και τη σκέψη τους τόσο καιρό, και άρχισαν να το αγγίζουν. Ο πρώτος ψηλάφισε την πλαϊνή πλευρά αυτού του τεράστιου ζώου.

«Ο ελέφαντας είναι ένας πολύ ψηλός βράχος με σκληρή επιφάνεια!» δήλωσε.

Ο δεύτερος άντρας άγγιξε τα πόδια του ελέφαντα. ...

Polskie obozy śmierci Ποινικό αδίκημα η χρήση της φράσης «πολωνικά στρατόπεδα θανάτου»


Πολωνοί βουλευτές ενέκριναν σήμερα ένα νομοσχέδιο που προβλέπει ποινές φυλάκισης έως και τρία χρόνια σε όσους χρησιμοποιούν φράσεις που υπονοούν ότι η Πολωνία φέρει ευθύνη για εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας που διέπραξε η ναζιστική Γερμανία.

Το νομοσχέδιο επίσης καθιστά αδίκημα την άρνηση της σφαγής περίπου 100.000 Πολωνών από μονάδες του Ουκρανικού Αντάρτικου Στρατού (UPA) κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, μια κίνηση που ενδεχομένως να αυξήσει τις εντάσεις με την γειτονική Ουκρανία.

Από το μέτρο θα εξαιρείται η καλλιτεχνική και η επιστημονική δραστηριότητα.


Η κυβέρνηση της Πολωνίας έχει διαμαρτυρηθεί επανειλημμένα για τη χρήση της φράσης «πολωνικά στρατόπεδα θανάτου», αναφορικά με τα ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης που λειτουργούσαν σε πολωνικό έδαφος, όταν η χώρα τελούσε υπό κατοχή από την ναζιστική Γερμανία καθώς και όρων που υπονοούν ότι υπήρχε πολωνική ευθύνη για τις ωμότητες που διαπράχθηκαν από τους ναζί. ...

Παρασκευή 26 Ιανουαρίου 2018

«Σ' αγαπώ όπως δεν αγάπησα ποτέ κανέναν, Τάκη» -Ο ανεκπλήρωτος έρωτας της Εντίθ Πιαφ για τον Δημήτρη Χορν

Τι αποκαλύπτει η ερωτική επιστολή της τραγουδίστριας που δημοπρατήθηκε...

«Σ’ αγαπώ όπως δεν αγάπησα ποτέ κανέναν, Τάκη, μη μου πληγώσεις την καρδιά! 
Μπορεί να έρθεις στο Παρίσι με την Ειρήνη, αλλά μάλλον δεν το βλέπω, έτσι θα έρθω εγώ κοντά σου το Νοέμβριο, κανείς στον κόσμο δεν θα με εμποδίσει να έρθω στην Αθήνα, όμως αυτό που πρέπει να κάνεις χωρίς δισταγμό είναι να έρθεις στην Αμερική το Δεκέμβριο, έτσι θα ξανασμίξουμε εκεί και από κει ελπίζω να σε φέρω στο Παρίσι, που όταν το γνωρίσεις θα το αγαπήσεις όσο κι εγώ, Αν πας στο Λονδίνο μετά την Αμερική θα πάω κι εγώ, θα ‘θελα να ζω πολύ κοντά σου, νομίζω πως θα μπορούσα να σε κάνω ευτυχισμένο και πιστεύω επίσης πως σε καταλαβαίνω πολύ καλά. Ξέρω πως είμαι ικανή να τα παρατήσω όλα για σένα»....




Ηταν 18 Σεπτεμβρίου του 1946 όταν μια από τις σπουδαιότερες φωνές του 20ου αιώνα, έμπαινε στο θέατρο Μαρίκα Κοτοπούλη για να δώσει την πρώτη της συναυλία στην Ελλάδα.

Η Εντίθ Πιαφ, στα 31 της χρόνια ήταν ήδη σύμβολο, τόσο στη Γαλλία, όσο και στον υπόλοιπο κόσμο.

Η μοναδική φωνή της έμοιαζε με αυτή ενός πουλιού που κελαηδάει.

Το πάθος και το πείσμα της μικροκαμωμένης Πιαφ με την τραγική ζωή, κέντρισαν την παγκόσμια περιέργεια γι’ αυτή τη γυναίκα φαινόμενο. «Θέλω να κάνω τον κόσμο να κλαίει ακόμη κι αν δεν καταλαβαίνει τους στίχους μου» είχε πει η Πιαφ και το κατάφερε.



Ενας από αυτούς που συγκινήθηκαν με την εμφάνισή της στο θέατρο Κοτοπούλη, ήταν και ο Δημήτρης Χορν. Μόλις 25 χρονών τότε, ο Χορν, είχε ήδη πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες παραστάσεις ενώ είχε δημιουργήσει και τον δικό του θίασο με τη Μαίρη Αρώνη. Ο νεαρός ηθοποιός δεν θα ...

Η Σιωπή του Έρωτα - Oscar Wilde - Απαγγελία Μαριάντζελα Γκίντη

Η σιωπή του έρωτα είναι ένα ποίημα για τη σιωπή που φέρνει ο έρωτας που χάνεται, αλλά και η μεγάλη αγάπη που τόσο μπορεί να μας συνεπάρει ώστε να μας βυθίσει στη σιωπή.

Πολλές φορές κάποιος που ερωτεύεται βαθιά δυσκολεύεται τόσο να μιλήσει, να εκφράσει αυτό που νιώθει.. και μένει εκεί σαν λύρα ξεκούρδιστη που δεν μπορεί να τραγουδήσει για τον έρωτα και την αγάπη…

Έτσι όπως συχνά ο ήλιος με την εντυπωσιακή του λάμψη
διώχνει το θαμπό φεγγάρι, όσο και αν αντιστέκεται
στη σκοτεινή σπηλιά του, χωρίς να ακούσει
ούτε ένα τραγουδι από το αηδόνι
έτσι η ομορφιά σου μου σφραγίζει τα χείλη
και κάνει παράφωνα για μένα τα πιο όμορφα τραγούδια ...

Μετά από 28 χρόνια... νοσταλγούν τον Νικολάϊ Τσαουσέσκου...


Σχολιάζει ο Νίκος Κλειτσίκας

Συμπληρώνονται, σήμερα, 100 χρόνια από τη γέννηση του Νικολάϊ Τσαουσέσκου (26 Γενάρη 1918)... 28 χρόνια από τη δολοφονία του ανήμερα των Χριστουγέννων του 1989...
Νικολάϊ Τσαουσέσκου... ηγέτης της Σοσιαλιστικής Δημοκρατίας της Ρουμανίας από το 1965, μέχρι την εκτέλεσή του τα Χριστούγεννα του 1989, μαζί με τη σύζυγό του.
Κατηγορήθηκαν για “εγκληματίες πολέμου”, “γενοκτονίες” και “καταστροφή της εθνικής οικονομίας”. Σε μια ανήκουστη διαδικασία που δεν συναντήθηκε στα πιο απάνθρωπα φασιστικά καθεστώτα, συγκροτήθηκε “έκτακτο στρατοδικείο” που διέταζε τον τουφεκισμό τους από ...

....Περιμένοντας τον Οδυσσέα (Πρότυπο συζυγικής πίστης, μητρικής στοργής, γυναικείας σωφροσύνης, καρτερίας, αξιοπρέπειας, και ευψυχίας...)

ΠΗΝΕΛΟΠΗ - Η ΠΟΛΥΣΕΒΑΣΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ - Πρότυπο συζυγικής πίστης, μητρικής στοργής, γυναικείας σωφροσύνης, καρτερίας, αξιοπρέπειας, και ευψυχίας.



«Μη μου θυμώνεις, άντρα μου, που σ’ όλα στοχασμένος κι από όλους είσαι πιο πολύ. Αχ, οι θεοί τις πίκρες μας έστειλαν, που ζήλεψαν πάντα μαζί να ζούμε. ψ 215-217

 ...Μη μου κακιώσεις τώρα που δε σε χάρηκα απ’ αρχής την ώρα καθώς σ’ είδα. Γιατί έτρεμε η καρδούλα μου στα τρυφερά μου στήθια μην έρθει έστω με ψέματα κανείς και με γελάσει» ψ 219-222




Ο Οδυσσέας με την Πηνελόπη αντάμωσαν, όμως ακόμα και τότε η Πηνελόπη δεν μπορούσε να αναγνωρίσει τον άντρα της μετά από τόσα χρόνια στον πόλεμο και τη θάλασσα. Ήθελε και άλλες αποδείξεις. Αποδείξεις και απαντήσεις σε ερωτήματα που μόνο οι δυο τους γνώριζαν.

«Πες μου, πώς να πιστέψω για άντρα μου έναν άγνωστο στην όψη και να τον οδηγήσω στο κρεβάτι που έφτιαξε ο Οδυσσέας πριν φύγει για την Τροία...»

«Ναι, εγώ έφτιαξα το κρεβάτι μας», απάντησε ο Οδυσσέας. Το έφτιαξα από το ξύλο της ελιάς που φύτρωσε στην αυλή μας, το επένδυσα με δέρμα βοδιού, και το διακόσμησα με χρυσό και μάλαμα.

Η Πηνελόπη με αυτά τα λόγια σιγουρεύτηκε. Αυτός ήταν ο Οδυσσέας, ο άντρας της, ο κύριος του σπιτιού που είχε επιστρέψει. Αγκαλιάστηκαν σφιχτά και φιλήθηκαν, ξανά και ξανά χωρίς να μπορούν να χορτάσουν ο ένας τον άλλον. Στις πολλές ώρες που έμειναν έτσι μέσα στην κάμαρά τους, ο Οδυσσέας της διηγήθηκε τα βάσανά του και τις περιπέτειές του. Το ταξίδι για την επιστροφή στην Ιθάκη όμως είχε τελειώσει και θα ζούσαν επιτέλους ευτυχισμένοι μαζί.

Δείτε εδώ τη σκηνή της αντάμωσης:

Η γενοκτονία τών αυτόχθονων Ινδιάνων της Αμερικής: Το Αληθινό Ολοκαύτωμα [Η Ημέρα των Ευχαριστιών είναι η γιορτή της εξόντωσης 10_εκατομμυρίων ανθρώπων] Το 1900 είχαν απομείνει μόλις 250.000

Η γενοκτονία των Ινδιάνων - Ένα ξεχασμένο Ολοκαύτωμα


Κυριακή, 10 Δεκεμβρίου 2017


Οι παράνομοι μετανάστες ήταν πάντα πρόβλημα στις ΗΠΑ. Ρωτήστε όποιον...


Ο Πλούτος της Γης Γεννά την Φτώχεια του Ανθρώπου. Ο σύγχρονος άνθρωπος νοιώθει ότι οι σφαγείς νεώτερων χρόνων όπως ο Χίτλερ, ο Στάλιν, ο Μάο και τα υπόλοιπα άψυχα κελύφη είναι αρσακειάδες μπροστά στην μανιώδη... (Κρατήσαμε μια σιγή που μοιάζει πολύ με ηλιθιότητα) … Επαναστατική διακήρυξη της Αμυντικής Χούντας Λα Πας, 16 Ιουλίου 1809

Ο όρος γενοκτονία, καθιερώθηκε επίσημα μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, για να περιγράψει εγκλήματα που αποβλέπουν στη συστηματική και επιδιωκόμενη εξόντωση ολόκληρης φυλής ή τμήματος αυτής σε ορισμένο γεωγραφικό τόπο. Κάτι τέτοιο επιτυγχάνεται είτε με διαδοχικούς ομαδικούς φόνους, είτε μέσω άλλων μεθόδων που συμβάλλουν στην μαζική εξόντωση ατόμων που ανήκουν σε συγκεκριμένη φυλή. ...

Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2018

Journey to Italy (Viaggio in Italia) (1954) Ελληνικοί υπότιτλοι [«Ταξίδι στην Ιταλία» με Ρομπέρτο Ροσελίνι και Ίνγκριντ Μπέργκμαν]

Μια ταινία- ορόσημο του παγκόσμιου κινηματογράφου τώρα και με μια περίφημη αποκατάσταση ήχου και εικόνας.
Ίνγκριντ Μπέργκμαν Τζορτζ Σάντερς
«Η καλύτερη ταινία μυθοπλασίας του Ροσελίνι… μια καίριας σημασίας δουλειά, αληθινή και μυστηριώδης» - The Chicago Reader
«Μια από τις πιο μαγευτικές ερωτικές ιστορίες του κινηματογράφου»- Time Out

Ρομπέρτο Ροσελίνι, υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες στην ιστορία του ιταλικού, αλλά και του παγκόσμιου κινηματογράφου. Επηρέασε καθοριστικά την εξέλιξη της Έβδομης Τέχνης, ενώ παράλληλα διέδωσε με τον καλύτερο τρόπο το Ιταλικό Σινεμά σε όλο τον κόσμο, μέσα από τα μοναδικά του έργα. Πριν από λίγο καιρό κυκλοφόρησε σε επανέκδοση το φιλμ «Στρόμπολι Γη του Θεού» (Stromboli - 1950), που αποτελεί ένα χαρακτηριστικό δείγμα γραφής του δημιουργού. Αυτή τη φορά έχουμε την ευκαιρία με το «Ταξίδι στην Ιταλία» (Viaggio in Italia / Journey to Italy - 1950), να απολαύσουμε ακόμη μία ταινία του Ροσελίνι έχοντας και πάλι ως πρωταγωνίστρια του, την αγαπημένη Ίνγκριντ Μπέργκμαν.
H υπόθεση της ταινίας «Ταξίδι στην Ιταλία» (Viaggio in Italia / Journey to Italy - 1950) διαδραματίζεται στη Νάπολη. Εκεί ο πλούσιος Βρετανός δικηγόρος Αλεξάντερ (Τζορτζ Σάντερς) και η σύζυγός του Κάθριν (Ίνγκριντ Μπέργκμαν) προσπαθούν να ...

Τα παλιά τετράδια της Καλλιγραφίας!.. Την Καλλιγραφία της Ορθής Γραφής!… Έτσι είναι!..Η επιστροφή της χειροποίητης γραφής


Το ξέρω!.. Όλοι εμείς οι παλιότεροι συγκινούμεθα που βλέπουμε τα παλιά τετράδια της Καλλιγραφίας!.. Την Καλλιγραφία της Ορθής Γραφής!… Έτσι είναι!..
Όλο και κάποιο δάκρυ θ’ αφήνουμε να κατρακυλά κρυφά σε όλες εκείνες τις νοσταλγικές και παιδικές μας αναμνήσεις!..
Εν πάση περιπτώσει, Καλλιγραφία (κάλλος+γραφή), όπως τουλάχιστον γράφουν τα διάφορα εγκυκλοπαιδικά λεξικά, είναι η τέχνη της καλής γραφής, τόσο για τη γραπτή επικοινωνία όσο και για τη διακόσμηση ή την καλλιτεχνική έκφραση.
Προϋποθέτει τη γνώση της σωστής μορφής των γραμμάτων και την ικανότητα αναπαραγωγής τους, μέσω της όμορφης και κομψής γραφής.
Ως έργο τέχνης, η καλλιγραφική σύνθεση δεν οφείλει να είναι ευανάγνωστη, με τη συνήθη έννοια της λέξης, όπως η απλή γραφή. Μπορεί να συνδυαστεί με τη ζωγραφική, τη χειροτεχνία ή τις εικαστικές τέχνες.
Εκτός από έγγραφα χρησιμοποιείται σε πίνακες, διπλώματα, ενθύμια, ποιήματα και ευχές!
Άλλωστε ενθυμούμεθα όλοι μας τις παλιές ευχετήριες κάρτες, οι λεγόμενες “καρτ-ποστάλ”, που κατέκλυζαν Πάσχα και Χριστούγεννα τα σπίτια μας από κάθε λογής φίλο ή ξενιτεμένο!.. Παπαδιαμάντειες οι εποχές!.. Παπαδιαμάντειες!... (Σακκέτος Άγγελος)


Ο Βλαντιμίρ Ραντιμπράτοβιτς (δεξιά) δίνει συμβουλές στους επίδοξους καλλιγράφους και σχεδιαστές γραμμάτων στο εργαστήριο του DesignAthens.

«Περίμενε, έχω πάντα μια πένα μαζί μου να σου δείξω», μου λέει ο καλλιγράφος και εικονογράφος Βλαντιμίρ Ραντιμπράτοβιτς. Πολύ γρήγορα ανοίγει χώρο πάνω στο τραπέζι με τα φλιτζάνια του καφέ, βγάζει μια πένα τύπου broad pen με τη «μύτη» της κομμένη, και αρχίζει να γράφει το όνομά μου με ανισόπαχα γράμματα. «Στην καλλιγραφία δεν υπάρχουν ποτέ δύο ίδια άλφα, δύο ίδια γράμματα. Αυτή είναι η διαφορά της», σημειώνει και σπεύδει να διπλώσει το χαρτί.

Ποιο είναι το «μυστικό» για λευκά δόντια; Το έχετε μες στο σπίτι σας

Πώς να αφαιρέσετε την οδοντική πλάκα χρησιμοποιώντας αυτή τη θεραπεία


Επίσης δείτε: Ποιο είναι το «μυστικό» των Θιβετιανών μοναχών για λευκά δόντια;

Πώς τα καταφέρνουν να διατηρούν τα δόντια τους γερά και υγιή ως τα βαθιά γεράματα, χωρίς να έχουν επισκεφτεί οδοντίατρο;

ν ζηλεύετε τις λαμπερές, λευκές οδοντοστοιχίες, αλλά δεν αντέχετε το κόστος της λεύκανσης στο οδοντιατρείο ή δεν εμπιστεύεστε τις χημικές μεθόδους, σας προτείνουμε να δοκιμάσετεμια φυσική οδοντόπαστα. Χάρη σε αυτήν τη συνταγή, οι μοναχοί του Θιβέτ -από τα αρχαία χρόνια- διατηρούν τα δόντια τους ολόλευκα και υγιή μέχρι τα βαθιά γεράματα.

Ιδού λοιπόν η «μυστική» συνταγή:

Stephen Hawking: Πριν 33 χρόνια οι γιατροί πρότειναν να διακόψουν την μηχανική υποστήριξη. Χθες έγινε 76 ετών!

Ο Stephen Hawking έχει μια τέλεια συμβουλή για ανθρώπους με κατάθλιψη 

Την περασμένη Δευτέρα ο διάσημος φυσικός γιόρτασε τα 76α γενέθλιά του.
Με αφορμή τα γενέθλιά του έχει γίνει και πάλι δημοφιλής η στιγμή που μίλησε για την κατάθλιψη στο Royal Institute του Λονδίνου, όπου έκανε έναν ποιητικό παραλληλισμό ανάμεσα στην ασθένεια και τις μαύρες τρύπες στέλνοντας ένα μήνυμα ελπίδας σε όσους ταλαιπωρούνται από προβλήματα ψυχικής υγείας.
 Είπε: «Το μήνυμα αυτής της διάλεξης είναι ότι οι μαύρες τρύπες του διαστήματος δεν είναι τελικά και τόσο μαύρες όσο φαίνονται. Δεν είναι οι αιώνιες φυλακές που νομίζαμε μέχρι τώρα. Υπάρχει διέξοδος από αυτές και μάλιστα σ’ ένα άλλο, διαφορετικό σύμπαν. Αν αισθάνεστε ότι βρίσκεστε σε μια μαύρη τρύπα, μην απελπίζεστε, υπάρχει διέξοδος
Φυσικά δεν μπορεί να ξεπεράσει κανείς την κλινική κατάθλιψη χάρη σ’ αυτή τη συμβουλή (χρειάζεται γιατρός για αυτό) αλλά μπορεί να δώσει ελπίδα σ’ όσους νομίζουν ότι τίποτα δεν θα έχει αποτέλεσμα.

Stephen Hawking on abcNEWS (7/6/2010): "Υπάρχει μια θεμελιώδης διαφορά μεταξύ της θρησκείας, η οποία βασίζεται στην εξουσία και της επιστήμης, η οποία βασίζεται στην παρατήρηση και στην λογική. Η επιστήμη θα νικήσει, επειδή λειτουργεί." 
"Το τι θα μπορούσε να καθορίσει την έννοια του Θεού [είναι να σκεφτούμε τον Θεό], ως την ενσωμάτωση των νόμων της φύσης. Ωστόσο, αυτό δεν είναι αυτό που οι περισσότεροι άνθρωποι θα σκεφτόταν για τον Θεό". 
"Τον έκαναν ένα ανθρωπόμορφο ον, με το οποίο μπορεί κανείς να έχει μια προσωπική σχέση. 
Αν κοιτάξει κανείς τις τεράστιες διαστάσεις του σύμπαντος και το πόσο ασήμαντη και τυχαία η ανθρώπινη ζωή είναι μέσα σε αυτό, αυτό φαίνεται το πλέον απίθανο."

Ο Hawking μίλησε ακόμα για το πόσο ευγνώμων είναι για τα επιτεύγματά του και όλα όσα κατόρθωσε στη ζωή του και ειδικότερα για την εμπειρία του με τη νόσο του κινητικού νευρώνα από το 1963, όταν και διαγνώστηκε ως ασθενής. «Αν και είχα την ατυχία να έχω αυτή τη νόσο, υπήρξα πολύ τυχερός με οτιδήποτε άλλο καταπιάστηκα. Είμαι τυχερός που ασχολήθηκα με τη θεωρητική φυσική σε μια τόσο συναρπαστική εποχή. Είναι μια από τις λίγες ειδικότητες που η παράλυση δεν αποτελεί εμπόδιο. Είναι σημαντικό να μην εξοργίζεται κανείς, όσο δύσκολα κι αν γίνονται κάποιες φορές τα πράγματα, γιατί η ελπίδα χάνεται μόνο όταν χάνει κανείς την ικανότητα να γελάει με τον εαυτό του και με την ίδια τη ζωή. ...

Παρέμβαση του Ρουβίκωνα στην Ευελπίδων: "Ο χώρος της Δικαιοσύνης βρωμάει και ζέχνει"

Περίπου 20 μέλη της αναρχικής συλλογικότητας Ρουβίκωνας και τα μέλη της αναρχικής Συλλογικότητας Νέας Φιλαδέλφειας έκαναν παρέμβαση το μεσημέρι στο χώρο των δικαστηρίων της πρώην Σχολής Ευελπίδων.
Σε κείμενο που ανάρτησαν στο athens.indymedia.org κάνουν λόγο για σκάνδαλα που έχουν περάσει από τις δικαστικές αίθουσες τα τελευταία 15-20 χρόνια και δεν έχει καταδικαστεί ουσιαστικά κανείς και σημειώνουν ότι «κοινή συνισταμένη όλων των παραπάνω υποθέσεων είναι ότι στη συντριπτική τους πλειοψηφία κατέληξαν είτε σε παραγραφή των αδικημάτων, είτε σε πλήρη αθώωση όλων των εμπλεκομένων, είτε σε ποινές-χάδια του τύπου 10 χρόνια κάθειρξη με αναστολή.»

Ας γνωρίζουν λοιπόν, εντολείς κι εντολοδόχοι, ότι αυτό που κάνουμε εδώ και καιρό, αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε και στο μέλλον. Όσο μας το επιτρέπουν οι μικρές μας δυνάμεις και οι περιορισμένοι μας πόροι θα αγωνιζόμαστε για ένα πιο δίκαιο κόσμο. Ας συνεχίσουν να υπηρετούν κι αυτοί τις δικές τους “αξίες” της μίζας, της λαμογιάς και της ρεμούλας και θα μας κρίνει όλους η ιστορία.
Τι λέει το κείμενο:

Μάθε 48 ξένες γλώσσες online και δωρεάν! [λίστα]

Η πλατφόρμα openculture συγκέντρωσε και μας προσφέρει μια μεγάλη λίστα online δωρεάν μαθημάτων ξένων γλωσσών. Μπορείτε να κατεβάσετε στον υπολογιστή σας τα μαθήματα της γλώσσας που σας ενδιαφέρει πατώντας στους σχετικούς συνδέσμους:

Να τι έμαθα μετά από ένα χρόνο αποχής από το Facebook

 

Ήταν, ίσως, μία από τις δυσκολότερες και συνάμα πιο διδακτικές στιγμές στα 23 χρόνια της ζωής μου, η απόφασή μου να απέχω για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα από το αγαπημένο μου Facebook.

Οι λόγοι που με οδήγησαν εκεί, πολλοί και διάφοροι. Από την προσπάθεια των περισσότερων φίλων να παρουσιάζουν συνεχώς το πόσο ατσαλάκωτη και τέλεια ζωή έχουν, μέχρι το διαρκές ξεμπρόστιασμα της προσωπικής ζωής του καθενός. Από εκείνους τους φίλους που ενώ δεν μπορούσαν να συναντηθούν ποτέ με εμένα, γέμιζαν ασφυκτικά τα προφίλ τους με βόλτες σε καφετέριες και κέντρα διασκέδασης. Και τότε, σκεπτόμενη αυτά που με στεναχωρούσαν, διαπίστωσα ότι δεν έπρεπε να μιλάω για τους άλλους. Γιατί ήμουν και εγώ μέρος αυτού του μικρόκοσμου.

Ενός κόσμου παραποιημένου, ενός κόσμου που η ζωή , η εμφάνιση, η καριέρα, οι σχέσεις εμφανίζονται πάντα τέλειες, χωρίς ψεγάδια και προβλήματα. Ήμουν και εγώ μέρος ενός παιχνιδιού, εξαρτούσα και εγώ το πόσο αγαπητή είμαι από τις πολύχρωμες καρδούλες στις φωτογραφίες και τις κόκκινες ειδοποιήσεις. Και ξύπνησα μία μέρα, αποφασίζοντας να μην μπω σε αυτό τον κόσμο, να μη δω τις κόκκινες ειδοποιήσεις , να μην αφιερώσω ώρες από τη ζωή μου για ένα προφίλ. ...

Όταν έρχεται η ώρα να ξεκινήσεις το “γράψιμο”

Kαι έτσι ξαφνικά μια μέρα αποφάσισα να αρχίσω το γράψιμο


Όχι, όχι εκείνο που πιάνεις ένα στυλό, ένα πληκτρολόγιο, ένα μολύβι και αρχίζεις να γράφεις ακατάπαυστα μέχρι να φτάσεις σε εκείνο το σημείο της σελίδας που την κοιτάς, γέρνοντας το κεφάλι δεξιά, “μα τι γράφω τόσην ώρα;” στυλ!

Το άλλο “γράψιμο”, εκείνο που γυρίζεις την πλάτη σε ανθρώπους που μόνο καλό δεν κάνουν στην ζωούλα σου.

Εκείνους τους ανθρώπους που εσύ ο ίδιος επιτρέπεις να εισχωρήσουν και να καταλάβουν χώρο στο ήδη πηγμένο καθημερινό σου πρόγραμμα.

Έρχονται και θρονιάζονται χαρούμενοι και χαμογελαστοί στην αρχή, μόνο για να σε φέρουν γρήγορα αντιμέτωπο με εκείνο το μαύρο συννεφάκι που ποτέ δεν αποχωρίζονται.

Και εσύ αντί να το δεις το συννεφάκι, το μόνιμα καρφιτσωμένο πάνω από το κεφάλι τους και να τους φυσήξεις μακριά από εκεί που ήρθαν, κάθεσαι και τους νταντεύεις για το κάθε μικρό/μεγάλο ...

Προς τους παγκόσμιους ηγέτες: Βοήθησε να ελευθερώσουμε την κόρη μου Αχέντ


https://secure.avaaz.org/campaign/el/free_ahed_global_pa6/?cNlJPeb

Άρπαξαν τη 16χρονη κόρη μου απ’ το κρεβάτι της μες στη νύχτα και την πέταξαν σ’ ένα κελί. Είναι απλώς ένα παιδί, αλλά ο στρατός αρνείται να την ελευθερώσει. Κινδυνεύει να περάσει χρόνια στη φυλακή. Έχω αφιερώσει τη ζωή μου για την ειρήνη στην Παλαιστίνη. Γι’ αυτό κι ο Ισραηλινός στρατός κρατάει τώρα το μωρό μου -- θέλουν να τσακίσουν το ηθικό μου. Το μόνο που θέλω είναι να την ξαναγκαλιάσω. Σε παρακαλώ, στήριξε την έκκλησή μου για να αφεθεί ελεύθερη, με ένα πάτημα: 

ΥΠΟΓΡΑΦΩ
Αγαπητές φίλες και φίλοι,

Στρατιώτες εισέβαλαν στο σπίτι μας μες στη νύχτα κι έσυραν τη 16χρονη κόρη μου στη φυλακή. Τώρα βρίσκεται σ’ ένα παγωμένο κελί.

Έχω αφιερώσει τη ζωή μου στην ειρηνική αντίσταση. Γι’ αυτό ο στρατός κρατάει τώρα το μωρό μου -- θέλουν να τσακίσουν το ηθικό μας. Όμως είμαι μέλος του Avaaz εδώ και 8 χρόνια -- κι έχω δει τη δύναμη που έχει αυτό το κίνημα όταν αντιστεκόμαστε όλοι μαζί στην αδικία.

Η υπόθεση της κόρης μου πάει στο δικαστήριο στις 31 Ιανουαρίου  -- αλλά το 99% των αποφάσεων των στρατοδικείων του Ισραήλ είναι καταδικαστικές για τους Παλαιστινίους, ακόμη αν πρόκειται για παιδιά. Σε παρακαλώ, υπόγραψε την επείγουσα έκκλησή μου με ένα πάτημα -- θα την παραδώσουμε απευθείας στους παγκόσμιους ηγέτες:

Βοήθησε να ελευθερώσουμε την κόρη μου Αχέντ

Προς τους παγκόσμιους ηγέτες:  

Β. Ραφαηλίδης: «Να γιατί οι Ευρωπαίοι θα ήθελαν να κάνουν δώρο ένα ηχηρό όνομα στα Σκόπια»


Απόσπασπα από το βιβλίο του Β. Ραφαηλίδη Οι Λαοί των Βαλκανίων, όπως έχει δημοσιευτεί στο Αντικλείδι σχετικά με την ελληνικότητα της Μακεδονίας και τους Σκοπιανούς.

Από ιστορικής απόψεως, την ελληνικότητα της Μακεδονίας δεν την αμφισβήτησε ποτέ κανείς στα σοβαρά. 

Το αρχαίο και ένδοξο κράτος των Μακεδόνων ήταν όντως ελληνικό. 

Αυτό που αμφισβητούν οι Σκοπιανοί είναι το δικαίωμα της μονοχρησίας του ονόματος Μακεδονία.

Δηλαδή του ονόματος μιας περιοχής τα σαφή γεωγραφικά και εθνολογικά όρια της οποίας είναι απολύτως αδύνατο να καθοριστούν, δεδομένου ότι οι αρχαίοι λαοί δεν είχαν σύνορα, με τη νομική έννοια που έχει ο όρος σήμερα.

Στην αρχαιότητα, τα σύνορα ήταν πάντα φυσικά: αδιάβατοι ποταμοί, απάτητα όρη και πάσης φύσεως φυσικά εμπόδια, που υποχρέωναν τους λαούς να αναπτύξουν τις πολιτιστικές τους ιδιομορφίες, και συνεπώς να εμφανιστούν ως ευδιάκριτες εθνότητες, κατ’ αρχήν εντός φυσικά καθορισμένων γεωγραφικών ορίων, απ’ τα οποία θα μπορούσαν, βέβαια, να ξεφύγουν με τους αποικισμούς και τις μεταναστεύσεις, αλλά όταν ήδη η εθνική συνείδηση είχε ήδη διαμορφωθεί στην αρχική εθνική κοιτίδα. 

Αν αυτό δε συμβεί, τότε μια ομάδα μεταναστών ή αποίκων, δημιουργεί καινούργια, δική της εθνική συνείδηση. ...